Treinkaartje verandert vanaf juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoi

Treinkaartje verandert vanaf juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 22:03

Ja mensen het is helaas waar maar ik hoop dat ze dat snel weer terugtrekken. Het treinkaartje verdwijnt vanaf 1 juli..
Stel dat je moet reizen en op dat moment is je ov-chipkaart kapot dan kun je dus even niet snel een treinkaartje halen. :(

Voor toeristen wordt dus of mensen die niet zo vaak met de trein reizen wordt er nog een uitzondering gemaakt, maar of dat helpt?

Als ouder iemand zijnde is dat wel knap lastig.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 21-05-14 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking

_Charlot

Re: Treinkaartje verdwijnt vanaf juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:07

Het is misschien voor de NS makkelijker.

Maar voor mensen die een dag ergens heen willen, waaronder vaak oudere mensen vind ik dit geen goed besluit.

Waarom zouden mensen die 1/2 x per jaar met de trein gaan, niet gewoon een kaartje kunnen halen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:07

Ik ben er ook niet bepaald blij mee. Even met de trein is dus een dure omslachtige grap dadelijk. Verplicht een eenmale chipkaart kopen die nog duurder is ook. Ook heel handig voor toeristen uit het buitenland.

Daarnaast is er een kort geding gestart omdat mogelijk de afschaffing van het papieren kaartje niet wettelijk is toegestaan. Was vandaag in het nieuws.

Of de automaat is kapot en je kunt er geen eenmalige chipkaar uithalen, heeft de conducteur dan een tas met kaarten bij zich? En hoe kom je dan op het perron? Schijnt dadelijk niet meer mogelijk te zijn zonder chipkaart. Ook fijn voor de ophalers en wegbrengers. Mag je buiten afscheid nemen. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-05-14 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:08

En wat nou als de OV-apparaten het niet doen, zoals bijv in de bus ook zo vaak aan de hand is? :+ En verdwijnt dan ook de regeling dat je minstens 10 euro op je kaart moet hebben staan om te kunnen reizen met de trein? Weggegooid geld anders -O-

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:09

Wat ik dacht begrepen te hebben is dat je voor 1 euro een wegwerpkaartje/ov kunt kopen?
moet daar de praktische uitvoer nog van zien :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:09

Nee voor 1 euro meer dan een standaard chipkaart begreep ik. Is duurder dus uiteindelijk.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:10

Smee__ schreef:
En wat nou als de OV-apparaten het niet doen, zoals bijv in de bus ook zo vaak aan de hand is? :+ En verdwijnt dan ook de regeling dat je minstens 10 euro op je kaart moet hebben staan om te kunnen reizen met de trein? Weggegooid geld anders -O-

Is dat nu tien euro? Eerst was dat namelijk 20... Echt afzetterij

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:11

De grootste reden dat ik in de weekenden nog steeds treinkaartjes koop is omdat ik weiger die 20 euro borg op mijn kaart te hebben staan. Ben er dan ook niet blij mee. Daarnaast dat gezeur met die poortjes sluiten, met name op Leiden centraal, brr. Plant dan die poortjes bij de perrons zodat de doorgang en de winkels vrij zijn.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:11

Ohnee 10 is geloof ik voor studenten OV-kaarten. Gewone is idd 20 -O-

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:13

Je moet inderdaad 20 euro aan instaptarief op je kaart hebben staan... Weggegooid geld dus ! Persoonlijk vind de de ov chipkaart helemaal niet handig !

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:13

Op zich ben ik niet tégen het verdwijnen van de kaartjes, maar dan moeten ze een goed alternatief hebben. En die hebben ze niet.
Heb zelf een OV-chipkaart, maar reis regelmatig met anderen mee en wil dan ook graag de 40%korting via de studentenkaart. Maar die is niet te krijgen, alleen door een kaartje te kopen... Jammer dat dat voordeel op deze manier ook verdwijnt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:14

Agh de trein wordt toch steeds duurder, dat tientje op je kaart heb je er tegenwoordig zo uit :') (Ik heb maar 10.- instaptarief)

Maar even serieus, ik heb dan wel n chip kaart, maar ik moet er niet aan denken dat die papieren versie verdwijnt want ik ken nogal wat van de oudere generatie die al nauwelijks kaas gegeten heeft van de kaartjes automaat, laat staan dat ze voor die 3x pj ook nog met zo'n kaart moeten gaan hannessen :n
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 20-05-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Je moet minstens 20 euro op je Ov hebben staan, k kon nie inchecken omdat ik 19,99 euro ofzo op men Ov had staan, maar t is idd erg belachelijk dat de poortjes dicht gaan
Maar de kaartjes automaten verdweinen toch ook?
En hoe zit t als je van Amsterdam cd met de talies naar parijs ofzo gaat, dan kan je dat gebouw dinges nie in om bij t perron te komen omdat je werd moet inchecken bij die poortjes
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 20-05-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

_Denise_ schreef:
De grootste reden dat ik in de weekenden nog steeds treinkaartjes koop is omdat ik weiger die 20 euro borg op mijn kaart te hebben staan.

Hier hetzelfde inderdaad! Vind dat zulke onzin.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:15

Of de oplaadautomaten die de ene keer wel je bankpas accepteren om ov op te laden en de andere keer weer niet.
Dan zit je met het probleem dat je niet kunt reizen, omdat je niet meer even snel een kaartje kunt halen. Zal de wg blij mee zijn..
Mijn persoonlijke ov heeft overigens een instaptarief van 10 euro, maar is noorden van het land. Misschien dat daar verschil in zit.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:15

LiannePuthzy schreef:
Je moet minstens 20 euro op je Ov hebben staan, k kon nie inchecken omdat ik 19,99 euro ofzo op men Ov had staan, maar t is idd erg belachelijk dat de poortjes dicht gaan
Maar de kaartjes automaten verdweinen toch ook?
En hoe zit t als je van Amsterdam cd met de talies naar parijs ofzo gaat

Dat is ook zo belachelijk.
Als de treinreis bv 8 euro is en je hebt 18 euro dus 'genoeg' kan je alsnog niet reizen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:16

hier een auto maar stel dat ik een keer een dag met de trein wil dan moet ik persee een OV chipkaart aanschaffen om die ene keer in t hele jaar een keer met de trein te willen..
en ik heb nog nooit een ov chip kaart gebruikt of iets dus zou niet weten hoe t allemaal werkt..
pure onzin
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 20-05-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Voor zover ik afgelopen weekend van de conducteur begreep verdwijnt het kaartje helemaal niet, maar komt er een kaartje mét een chip, omdat ze alle stations "dicht" willen gaan maken. De kaartjes met chip bestaan al langer, denk aan de aanbiedingskaartje van Blokker ed.

Gothico

Als de kaartjes eruit gaan is de trein simpel weg geen OPENBAAR vervoer meer. Dat openbare word belemmert. Dus Theoretisch is het dus onmogelijk dat de losse kaartjes eruit gaan. En mag dit zomaar.

Ik rijd misschien één keer per jaar of in de twee jaar met de trein. Dat gaan mensen echt niet meer doen. En mensen die niet uit Nederland komen kunnen niet eens met de trein mee. Nederland is echt een vreemd land en het stikt van de regelfouten.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:19

Ik heb ook altijd last van die 20 borg, want je kan dan ook weer niet zo instellen dat je automatisch je ov laat opladen als je saldo onder de 20 euro komt. Dus ik sta geregeld weer dat ik niet kan inchecken.. En dan wil je opwaarderen, maar dan doet het stomme ding het weer niet, of heb ik te weinig saldo om even 15 euro op mijn ov kaart te zetten, dus dan koop ik een los kaartje van 3,30.. Maar dat wordt hem dus ook niet meer..
Voor mij is dit ook echt een rede om met de bus te gaan en niet met de trein, want bij de bus weet ik zeker dat ik kan inchecken en dus meekan, zonder een boete te krijgen, bij de trein niet.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 22:20

Ook als je een nieuw ov chipkaart wil aanvragen moet je lang wachten. lekker dan kan je voorlopig niet met het openbaar vervoer reizen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:21

Verschrikkelijk!
Ik heb ook ov maar soms bij bepaalde stations o.a zwolle kun je alleen helemaal voor inchecken (zo stond ik eens op het perron bleek dat ik daar niet kon inchecken en de poortjes helemaal aan de andere kant zaten pfff)

Trein kaartjes zijn af en toe echt handig.
Of van die oplaad punten waar je niet met muntgeld kan betalen en alleen met pinpas... Verschrikkelijk

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:23

Als ze die kaartjes afschaffen, laat ze dan alsjeblieft meer incheckpaaltjes neerzetten.
Soms sta je met 30 man in de rij voor 1 paaltje.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:24

Femek2902 schreef:
Ik heb ook altijd last van die 20 borg, want je kan dan ook weer niet zo instellen dat je automatisch je ov laat opladen als je saldo onder de 20 euro komt. Dus ik sta geregeld weer dat ik niet kan inchecken.. En dan wil je opwaarderen, maar dan doet het stomme ding het weer niet, of heb ik te weinig saldo om even 15 euro op mijn ov kaart te zetten, dus dan koop ik een los kaartje van 3,30.. Maar dat wordt hem dus ook niet meer..
Voor mij is dit ook echt een rede om met de bus te gaan en niet met de trein, want bij de bus weet ik zeker dat ik kan inchecken en dus meekan, zonder een boete te krijgen, bij de trein niet.

Ik heb dit gewoon ingesteld hoor. Zodra mijn saldo onder de 20 euro komt komt er 20 euro bij :)
Nu reis ik bijna nooit met de trein maar eigenlijk alleen met de bus, en hier heb je maar een instap tarief van 4 euro :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:26

Lienek: Och ja, in Zwolle vergeet ik echt vaak om uit te checken omdat die poortjes zo ver weg staan :')

SuperAssie: Hoe dan? Ik kon het niet vinden.. Hier heb je bij de bus een instaptarief van 0 euro, dus je mag niet negatief staan dan is het goed..