Gini schreef:Als Europa eengemaakt wordt zoals de VS, waarom is dat dan goed of slecht? Ik zou het niet weten. What's in it for me?
Voorlopig is het slecht, omdat zonder hele duidelijke waarborgen de belangen van grote bedrijven en huidige machtsblokken hoger staan dan de belangen van de inwoners. Dus eerst democratische basis en rechtsorde versterken en dan pas verder kijken wat mij betreft.
Ik vind zelf het TTIP-verdrag bv een groot risico, en een partij die daar niet heel duidelijk tegen is, maakt sowieso geen kans bij mij. (TTIP is een vrijhandelsverdrag dat de regels aan import van producten uit de VS vermindert. Dat gaat dan oa om het toestaan van GMO-voedsel en hormoonvlees uit de VS, brrrr
)
PVV - never. Een partij die (naast de inhoudelijke boodschap die me niet zint) zo weinig opheeft met rechtsbeginselen (de wet aan de kant leggen als het even niet uitkomt, want wetten zijn er vooral voor anderen) en democratie - nee, die wil ik echt never aan de macht hebben. Nergens. Nog afgezien van de schimmige financierders - wie bepaalt nu werkelijk waar de PVV voor staat?
(Het standpunt over TTIP kon ik niet vinden, maar het geeft natuurlijk wel te denken dat de mensen waar hij in Amerika mee omgaat er wel voor zijn...)
Vermoedelijk wordt het gewoon SP. Die zijn ook flink eurokritisch.