Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendybrian schreef:Staat er niet ook dat de jongen het niveau niet aankon?
Maar ik vind het wel schande dat de school zo nalatig is!
FNews schreef:Dit meen je toch echt niet![]()
Ik vind het al heel erg knap van de jongen dat hij aan het programma durfde mee te doen. Ik weet uit eigen ervaring aangezien ik zelf gepest werd goed genoeg wat pesten met mensen doet.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de pesters niet van school worden getrapt.
senna21 schreef:Naar mijn mening slaat dit programma helemaal de plank mis.
Men heeft werkelijk geen benul van de dynamiek die er achter speelt.
Pesten is behalve een individueel probleem ook een sociologisch, maatschappelijk en psychologisch vraagstuk.
Dat los je niet op door er een camera boven te hangen.
Arrogantie van de journalistiek; mensonterend en ridicuul.
Ik snap dat ouders vanuit onmacht meewerken aan zo'n programma, maar dat het niet zou helpen was te verwachten.
Pesten is behalve een individueel probleem ook een sociologisch, maatschappelijk en psychologisch vraagstuk.
Ik snap dat ouders vanuit onmacht meewerken aan zo'n programma, maar dat het niet zou helpen was te verwachten.
xnatalie95 schreef:Wendybrian schreef:Staat er niet ook dat de jongen het niveau niet aankon?
Maar ik vind het wel schande dat de school zo nalatig is!
Dat klopt, maar het klinkt best logisch dat dat door het pesten komt..
En daarbij vind ik het toevallig dat dat ineens zo plotseling na de ophef over project p gebeurt.
En zo 'trap' je iemand toch niet van school af, als zijn cijfers te laag zijn?
Dan volgt er toch gewoon een gesprek met ouders neem ik aan?
FNews schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat de pesters niet van school worden getrapt.
mayniac_val schreef:FNews schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat de pesters niet van school worden getrapt.
Een leerling van school trappen is niet zo gemakkelijk als het lijkt, dat is aan allerlei regels onderworpen. Ik heb een leerling die gepoogd heeft de school in de hens te steken, die mag ook niet weg worden gestuurd.
Verder kan ik het bericht weinig serieus nemen, de site van Linda is nou niet bepaald een betrouwbare informatiebron zeg maar
senna21 schreef:@eclair98 jouw onderschrift vertelt precies waarom het niet kan werken.
Pesten heeft vooral te maken met veiligheid in de groep. Iedereen kan een pester worden of gepest worden. Daarin hebben mensen inderdaad een keuze, maar zaken als groepsdruk, frustratieniveau, gevoelens van onzekerheid, sociale druk (ook door het onderwijssysteem) triggeren gedrag. Mensen laten zich verleiden tot gedrag, waar de meesten zich voor schamen, wanneer ze zich dit durven realiseren.
Individueel aanspreken is goed, maar niet met een mens-ont-erende publieke camera.
De makers zijn vooral geïnteresseerd in kijkcijfers... dat is ook sociale 'groepsdruk'. (en als je dat heel sec bekijkt een vorm van 'pesten')