Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:35

http://www.wtf.nl/uitgelicht/20382/vrou ... -baby.html

Naar aanleiding van dit nieuwsbericht vraag ik me af hoe jullie hier tegenover staan.
Er is duidelijk bij de echo dat het kind van deze vrouw twee hoofden had en maar een lichaam.
Ze werd afgeraden de zwangerschap voort te zetten. Dit deed ze niet en nu is/zijn de baby/babies toch geboren.

Wat vindt bokt hiervan?
Egoistisch of juist goed?
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 14-05-14 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:39

egoistisch.
ze hebben geen tot weinig overlevingskansen..
zou een goede zaak zijn, als ze zelf alle medische kosten moeten dragen..

Ann_moi

Re: Vrouw baart bewust tweekoppige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:42

Ik dacht even dat het niet serieus kon zijn, maar wat bizar zeg.. Het lijkt me geen menswaardig leven mochten de meisjes overleven. Ik snap dat het als ouders heel erg moeilijk is een zwangerschap af te breken. Maar dit lijkt me niet gezond.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:44

Mijn mening doet er niet toe maar het is nog steeds een 2 hoofdig kind in plaats van 2 koppig.
Laatst bijgewerkt door Huni op 13-05-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:45

Wat? :oo Ik vind het erg egoistisch, je weet dat ze weinig overlevingskansen hebben. En mochten ze het overleven is het dan nog wel menswaardig? Lijkt me niet :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:47

Egoïstisch... meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen..

Maar wat in dat artikel staat klopt ook niet, dat er maar 35 bekend zijn en dat er geen een het overleefd heeft, ik heb laatst nog ergens een documentaire gezien van 2 meisjes die een lijf deelde en die waren rond de 17-19 ergens dus het kán wel.. Tsja en als die ouders die documentaire hebben gezien en verder niks snap ik ze misschien ook nog wel, die meisjes hadden er niet veel problemen mee had ik het idee..

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:49

melody7 schreef:

Maar wat in dat artikel staat klopt ook niet, dat er maar 35 bekend zijn en dat er geen een het overleefd heeft, ik heb laatst nog ergens een documentaire gezien van 2 meisjes die een lijf deelde en die waren rond de 17-19 ergens dus het kán wel.. Tsja en als die ouders die documentaire hebben gezien en verder niks snap ik ze misschien ook nog wel, die meisjes hadden er niet veel problemen mee had ik het idee..

Ik heb inderdaad ook niks meer te zeggen dan dat ik het erg egoïstisch vindt van de moeder.

En ik ga er van uit dat ze een conjoined twin net als deze bedoelen, dus exact een schedel maar wel twee gezichten en twee hersenen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:50

Bizar inderdaad. Lijkt me echt geen leven zo. Vraag me af of zo'n mensen oud worden. Dat lammetje in de link werd maar 1 dag oud las ik.. Ik zou eigenlijk hopen dat dat voor die meisjes ook geldt :=

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:51

melody7 schreef:

Daarmee bedoelen ze de manier waarop ze aan elkaar vastzitten. Die meisjes die het overleefd hebben zitten met hun rug/zij aan elkaar vast. Deze baby's zitten met het hoofd aan elkaar vast, toch wel andere koek omdat je dan ook met de groei van de hersenen/schedel etc zit.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:52

karlli schreef:
melody7 schreef:

Ik heb inderdaad ook niks meer te zeggen dan dat ik het erg egoïstisch vindt van de moeder.

En ik ga er van uit dat ze een conjoined twin net als deze bedoelen, dus exact een schedel maar wel twee gezichten en twee hersenen ;)

Ik zei niks :Y) Had even verkeerd gelezen dacht dat deze ook twee hoofden had maar het was een hoofd met twee gezichten... dan vind ik het helemaal idioot, dan zijn er dus echt serieus geen mensen die het overleefd hebben, belachelijk..

Die ik had gezien hadden een lijf (waar eigenlijk nog een derde arm voorop zat) maar dan wel twee nekken + hoofden dus dat is inderdaad toch weer anders..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:56

Het lijkt me tevens onmogelijk ze nu nog te scheiden. Dan zou je in principe al een kind moeten 'vermoorden' (heel kort door de bocht) en ik denk dat er hele belangrijke aders lopen die niet eens gescheiden kunnen worden dus ze zullen zo moeten leven. Maar ik ben geen dokter.

Ik vind het zelf trouwens ook enorm egoistisch en ik heb echt met deze meisjes te doen. Maar ik vond het toch interessant te zien wat andere denken. Misschien dat ik dan zelf beter kan begrijpen waarom iemand zo'n keuze maakt.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:56

Ik vind het egoistisch.

Het komt zelfs een beetje op mij over alsof de moeder de baby('S) heeft gebaard om media aandacht te krijgen. Waarom zou je zo'n kindje willen laten leven, dat is toch alleen maar de pijn uitstellen? Zeker als het ook nog eens een kleine kans heeft op overleven. Nee ik vind dit echt barbaars.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:58

Zo sneu, al zouden ze wel overleven, straks twee gedachten (twee stel hersenen) en 1 lichaam.
Een van de twee, afhankelijk wie het lichaam zal besturen, wordt toch doodongelukkig ??

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:02

Ja precies. En liefde? Werk? Reizen? Overal aangekeken worden, het pesten... Zullen ze wel homeschooling krijgen, leven ze een nog meer afgezonderd bestaan. Ik denk misschien te veel na hierover.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:03

Zelfs als ze wel een grote overlevingskans zouden hebben zou ik het niet eens doen. Dat is toch geen leven?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:03

LadyKantje schreef:
Ik vind het egoistisch.

Het komt zelfs een beetje op mij over alsof de moeder de baby('S) heeft gebaard om media aandacht te krijgen. Waarom zou je zo'n kindje willen laten leven, dat is toch alleen maar de pijn uitstellen? Zeker als het ook nog eens een kleine kans heeft op overleven. Nee ik vind dit echt barbaars.

In America krijg je al snel ergens geld voor als je aan de freakshow mee wilt doen. De vrouw had al 7 kinderen, dus ze kan het geld wel goed gebruiken. Dat je het over de rug van je kinderen wilt verdienen vind ik erg triest.

Waarschijnlijk overleven deze kindjes het alsnog niet, wat ik voor de kindjes eigenlijk hoop. Wat voor toekomst zullen ze hebben? Durf het me niet eens voor te stellen ;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:04

Eigenlijk hoeven we deze discussie niet eens te voeren. Gelukkig bepalen ouders zelf wat ze wel en niet willen. Als zij deze stap willen wagen, moeten ze dat doen. En als ze dat niet willen, is dat ook hun goed recht.
Dat is ouderliefde.. die ook weleens blind maakt.

Zelf had ik dit mijn kinderen niet aangedaan. Ze worden voor minder al geaborteerd tegenwoordig. Los van of dat goed of fout is... Je moet altijd denken of je je kind zo'n leven wilt aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:04

Kan dit ook alleen maar egoistisch noemen. Met 7 kinderen die je al op de wereld hebt gezet kan ik ook niet echt spreken van 'enige kans op een kind' of iets dergelijks (wat het nog niet goed zou praten maar wel begrijpelijker zou maken!) maar hoe verwachten ze in hemelsnaam dat de kinderen op kunnen groeien...

Schandalig, echt waar. Ik hoop dan ook, hoe banketstaaf ook, dat deze kinderen het niet overleven. Alleen maar om ze de ongemakken later te besparen..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:05

chimello schreef:
Ja precies. En liefde? Werk? Reizen? Overal aangekeken worden, het pesten... Zullen ze wel homeschooling krijgen, leven ze een nog meer afgezonderd bestaan. Ik denk misschien te veel na hierover.

Er is wel eens een reality-tv geweest over een versmolten siamese tweeling met dit syndroom.
Ze gingen gewoon naar school en deden alles wat een normaal persoon deed.
Maar ik zou het mijn kind ook niet aandoen.

http://www.youtube.com/watch?v=8FXtZ3O3Yek

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:06

Egoïstisch en triest.

Maargoed.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:06

Ik vind het ook egoïstisch,
De levensverwachting is zo laag, met deze afwijking gaat het zo snel mis. Zo kan het al verkeerd gaan als het ene 'gezicht' aan het eten/drinken is terwijl de andere ademt. Zo beland het voedsel in de longen met longontsteking etc tot gevolg.

Voor mensen met een sterke maag is dit wellicht interessant. Een dissectie (dus bloed, dood dier etc!) van een kalf met dezelfde afwijking
https://www.youtube.com/watch?v=i_diEm6st6o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:09

Ja, daar denk ik dus aan terug. Ik heb wel vaker zo'n docus op tv gezien en echt happy waren ze niet en dan worden ze ook nog overal gefilmd want dat is sensatie voor alle mensen die tv kijken waardoor ze een nog groter lachertje worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:13

De een zal het egoïstisch vinden om zo'n kind geboren te laten worden, de andere zal het absoluut niet vinden kunnen om een abortus uit te voeren bij zo'n baby. Wat je ook beslist, alle media-aandacht eromheen mogen ze weglaten. Hier hebben kind(eren) niets aan, ouders nog minder (want die zullen hoe dan ook door iedereen veroordeeld worden). En ja zo lijkt het gewoon een freakshow. Foutje van moeder natuur, wat waarschijnlijk ook niet goed zal aflopen, maar je weet het nooit (al lijkt het me geen leven voor zo'n kind/mens).

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:41

Het gaat hier dus niet om een geboren tweeling. Het is gewoon een baby met 2 hoofden geworden. Waarschijnlijk was dit ooit wel een "losse" tweeling, maar gedurende de groei zijn ze dus tegen elkaar gekomen en is 1 lichaam helemaal verdwenen om het hoofd na. Je kan in de echo ook heel duidelijk zien dat de hoofden voor geboorte verder van elkaar af liggen, terwijl na geboorte raken de ogen van elk hoofd elkaar bijna. Dit is niet te opereren omdat ze de hersenstam delen.

Afbeelding
Afbeelding

Tja, heel slim vind ik het niet. Zelf zou ik het nooit doen. Maar in dat opzicht heb ik makkelijk praten want ik ben niet zwanger van zo kind. Misschien als ik zwanger zou zijn dat ik dan een andere mening zou hebben.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:47

Amerika het land van de onbegrensde mogenlijkheden, wat sneu voor de kindjes die waarschijnlijk niet lang leven.
en idd wat chelle_dora al zegt het is niet zo dat ze er al niet genoeg had