Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apollo94 schreef:Ik vind zeker niet dat het verboden moet worden! Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om kinderen te kunnen krijgen. Dat je met IVF zwakkere mensen zou creëren vind ik echt onzin. Er zijn genoeg mensen die ook heel ziek kunnen zijn of zwak zonder dat zij via IVF zijn geboren / "gemaakt".
Je betaalt juist premie / belasting voor dit soort behandelingen. Moeten mensen met kanker dan maar eerder sterven omdat het te duur is? Nee, natuurlijk niet.
En als ik het goed heb onthouden worden alleen de eerste 3 behandelingen vergoed door de verzekering.
Ik vind het juist goed dat mensen de kans krijgen om kinderen te kunnen krijgen als het op de natuurlijke manier niet lukt.
Ayasha schreef:Apollo94 schreef:Ik vind zeker niet dat het verboden moet worden! Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om kinderen te kunnen krijgen. Dat je met IVF zwakkere mensen zou creëren vind ik echt onzin. Er zijn genoeg mensen die ook heel ziek kunnen zijn of zwak zonder dat zij via IVF zijn geboren / "gemaakt".
Je betaalt juist premie / belasting voor dit soort behandelingen. Moeten mensen met kanker dan maar eerder sterven omdat het te duur is? Nee, natuurlijk niet.
En als ik het goed heb onthouden worden alleen de eerste 3 behandelingen vergoed door de verzekering.
Ik vind het juist goed dat mensen de kans krijgen om kinderen te kunnen krijgen als het op de natuurlijke manier niet lukt.
Kanker kies je niet voor. IVF wel.
wijkhuijs schreef:-Kosten, tja... er zijn meer dingen die veel geld kosten. En de verzekering kost genoeg.
-Weeskinderen of adoptie die weg duurt jaren en veel komen er niet voor in aanmerking.
-Met reden niet vruchtbaar...tja maakt de bof je een zwakker mens? Of andere dingen?
Apollo94 schreef:Zo bedoel ik het ook niet, maar iedereen betaald juist premie om zorg te krijgen. ik vind dat iedereen recht heeft op zorgvergoeding, ook als mensen een eigen kindje willen en dit op de natuurlijke weg niet kan
liedje89 schreef:Apollo94 schreef:Zo bedoel ik het ook niet, maar iedereen betaald juist premie om zorg te krijgen. ik vind dat iedereen recht heeft op zorgvergoeding, ook als mensen een eigen kindje willen en dit op de natuurlijke weg niet kan
Ik denk dat het recht om geen pijn te leiden en om te leven iets heel anders is dan een behandeling om je levensgeluk te vergroten. We vergoeden ook in de meeste gevallen geen plastische chirurgie terwijl dat voor sommige mensen toch ook hun levensgeluk erg kan verbeteren.