Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Batlow schreef:Wat mij vooral ergert is dat ze bij 5 km te hard jou een boete geven, maar als ik ze zelf zie rijden, rijden ze áltijd te hard. Zonder zwaailichten of geluid, met 60/70 over een 50 weg. Waarom zouden zij dat nou wel mogen?
Gub schreef:Batlow schreef:Wat mij vooral ergert is dat ze bij 5 km te hard jou een boete geven, maar als ik ze zelf zie rijden, rijden ze áltijd te hard. Zonder zwaailichten of geluid, met 60/70 over een 50 weg. Waarom zouden zij dat nou wel mogen?
Agenten mogen zonder zwaailicht en geluid harder dan toegestaan, (als ik het goed heb 20 km per uur) daarboven moeten ze zwaailichten en of geluid aan, en dat moet dan al weer doorgegeven worden aan de meldkamer.
Dus als ze ergens snel ter plaatse moeten zijn, buren ruzie oid. Dan mogen ze dus harder rijden dan wij, zonder dat ze daar lichten of geluid voor aan moeten hebben.
melvinrandy schreef:Politieagenten zijn verplicht een x aantal boetes uit te delen per dag-week-maand. Tja, zij willen hun baan houden en gaan dus flauwe boetes uitdelen.
Ik heb minder respect voor diegene die deze regels opstelt dan onschuldige werknemers.
iirrssjjee schreef:melvinrandy schreef:Politieagenten zijn verplicht een x aantal boetes uit te delen per dag-week-maand. Tja, zij willen hun baan houden en gaan dus flauwe boetes uitdelen.
Ik heb minder respect voor diegene die deze regels opstelt dan onschuldige werknemers.
Deze regel is toch geschrapt? Die met dat quotum (tenminste, ik dacht dat ik dat laatst op de radio hoorde).
Citaat:In 2006 is de boetequotum in zijn geheel afgeschaft het is nu aan de regiokorps of ze een quotum handhaven of niet. Sommige korpsen hebben dus nog wel een quotum maar niet elk agent heeft dus een minimum aantal boetes.