Derde wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nee123

Derde wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 16:35

Hoi,
Ik ben heel bang dat er een 3e Wereldoorlog komt, maar hoe denken jullie hierover? Ik heb veel verschillende meningen gehoord den ik ben ook benieuwd wat jullie hierover denken.

(sorry als het verkeerd staat)

xSlvna

Re: Derde wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:37

Laat maar komen, weg overbevolking en hallo werk. :+

Nee onzin, ik geloof er niet zo. De meeste mensen zijn te lui om van hun gat te komen, ik zie echt geen oorlog in komende jaren.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:37

Soms denk ik dat ook.. Dan verhuis ik per direct ergens waar het veilig is haha, Rusland en Amerika zullen dan (denk ik) een grote rol in spelen. Maar hopelijk gebeurt er de komende 100 jaar niks :')

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:38

Ik denk dat ie er komt, maar op een of andere manier ben ik er niet bang voor.
Er zijn nu al zo'n lange tijd spanningen tussen Rusland en 'de rest' dat de bom volgens mij toch eens moet barsten. Hoe dat dan gaat en of wij daar wat van merken? Geen idee, ik kan er toch niks tegen doen!

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:39

Ik denk het wel, idd met rusland.
Dat het een poos rustig is maar dat ze dan opeens binnenvallen ofzo..

:(:)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 16:39

sterreke98 schreef:
Soms denk ik dat ook.. Dan verhuis ik per direct ergens waar het veilig is haha, Rusland en Amerika zullen dan (denk ik) een grote rol in spelen. Maar hopelijk gebeurt er de komende 100 jaar niks :')

Ja, zo denk ik dus ook! Maar ik ben 12, dus ik heb een redelijk grote kans dat ik nog een oorlog ga meemaken denk ik.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:42

Ik denk dat het niet snel zal gebeuren. Niemand heeft belang bij een derde wereldoorlog. Rond de tijd WO I en WO II bestond de VN bovendien nog niet.

Hoewel de VS graag politie-agentje van de wereld speelt, is oorlog voeren erg duur. En raad eens wat ze niet hebben: Geld. Ook Rusland lijkt me weinig belang te hebben met een oorlog. Ze hebben wel veel macht, vanwege bijvoorbeeld de levering van gas. Dat is ook weer een reden dat landen vaak niet ingrijpen bij Rusland; als die de gasfles dicht doen, heeft dat land een probleem.

Er moet heel, heel veel gebeuren voor er een WO III komt, maar uitzonderlijk lijkt het me niet. Zeker als je kijkt naar het verleden van de mensheid, oorlog na oorlog... Hopelijk is het iets wat in de verre toekomst, of beter, helemaal niet gebeurd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:42

Er zal niet zo maar een 3e WO uitbreken hoor. Dan moet er heel wat meer gebeuren dan een paar dreigementjes van Rusland vs. Oekraine.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:47

Ik ben ook nog maar 15 hoor haha, ik denk dat er misschien wel eens kans bestaat dat de bom barst, maar hopen dat er niks gebeurt haha

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:50

het is meer jammer dat op het moment dat er oorlog komt tussen rusland en vs, wij er precies tussen in lichten. zowel leterlijk als vieguurlijk!
maar maak je geen zorgen. er is niet zomaar orlog!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:50

Als, ik zeg als, er al een oorlog zou komen, gaat dat er heel anders aan toe dan de vorige 2 wereldoorlogen. Dit wordt een politiek spelletje en geen Hitler die aan de macht probeert te komen dmv concentratiekampen ed. dit gaat op een heel andere manier gespeeld worden en de burgers zoals wij worden daar een heel eind buiten gehouden.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:51

Een derde wereldoorlog is wel waar Poetin mee bezig is. Maar ik denk niet dat het doorzet. De EU is er natuurlijk ook nog.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:53

Storm schreef:
Als, ik zeg als, er al een oorlog zou komen, gaat dat er heel anders aan toe dan de vorige 2 wereldoorlogen. Dit wordt een politiek spelletje en geen Hitler die aan de macht probeert te komen dmv concentratiekampen ed. dit gaat op een heel andere manier gespeeld worden en de burgers zoals wij worden daar een heel eind buiten gehouden.

nou ik denk dat als het echt oorlog zou worden er gewoon een atoom bom ergens gaat ontploffen. zou denk is erger worden dan de koude oorlog as die ooit ww3 zou zijn geworden!!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 16:58

HorseTopShop schreef:
Een derde wereldoorlog is wel waar Poetin mee bezig is. Maar ik denk niet dat het doorzet. De EU is er natuurlijk ook nog.

Ja, dat had ik ook gelezen.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:58

ik ben er ook bang voor :j wil niet zeggen dat het gaat gebeuren maar vind het wel een eng idee!

wel heb ik uit zeer betrouwbare bron gehoord dat ze Russische bommenwerpers gesignaleerd hebben boven nederland

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:58

Een atoombom? Welnee, dat is veel te riskant voor het land die de bom afvuurt. En het land wat je dan veroverd hebt, is jaren en jarenlang onbruikbaar door de straling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:00

Maak je maar niet teveel zorgen :) Het is natuurlijk een eng idee maar het heeft geen nut om er zo bij stil te staan als je er in principe niets aan kunt doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:01

HorseTopShop schreef:

De EU is er ook nog. Wat moet de EU gaan doen dan :+?

Higoma145

Storm schreef:
Een atoombom? Welnee, dat is veel te riskant voor het land die de bom afvuurt. En het land wat je dan veroverd hebt, is jaren en jarenlang onbruikbaar door de straling.

k zeg niet dat ze bommenwerpers geladen met atoombommen hebben gesignaleerd, maar wel gewoon echt Russische bommenwerpers

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 17:01

gossa4ever schreef:
ik ben er ook bang voor :j wil niet zeggen dat het gaat gebeuren maar vind het wel een eng idee!

wel heb ik uit zeer betrouwbare bron gehoord dat ze Russische bommenwerpers gesignaleerd hebben boven nederland

|(

Storm

Bizzybijtje schreef:
Maak je maar niet teveel zorgen :) Het is natuurlijk een eng idee maar het heeft geen nut om er zo bij stil te staan als je er in principe niets aan kunt doen.

Juist, wat je niet kunt beïnvloeden, moet je loslaten.

Anoniem

gossa4ever schreef:

Wie is die betrouwbare bron dan :') ?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 17:02

Bizzybijtje schreef:
gossa4ever schreef:

Dat vroeg ik me nou ook af !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:03

Bizzybijtje schreef:
gossa4ever schreef:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014 ... truim.html

Betrouwbaar genoeg?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:03

_San87_ schreef:
HorseTopShop schreef:

De EU is er ook nog. Wat moet de EU gaan doen dan :+?

Wat dacht je van het stoppen met inkopen van het oorlogverklarende land? Geen import en export meer, handel totaal stilleggen.