Nederlandse (14) aangehouden voor dreigtweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Nederlandse (14) aangehouden voor dreigtweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 12:36

Citaat:
Het Nederlandse meisje dat zondag een dreigtweet verstuurde naar de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij American Airlines heeft zichzelf gemeld op het politiebureau in Rotterdam.

Daar is ze vervolgens aangehouden. Dat bevestigt de politie tegenover NU.nl.
Het 14-jarige meisje twitterde zondag in het Engels naar het account van American Airlines:
"Hallo mijn naam is Ibrahim en ik kom uit Afghanistan. Ik maak deel uit van al-Qaeda en op 1 juni ga ik echt iets groots doen, dag."

In een reactie zei American Airlines het dreigement zeer serieus te nemen. Haar gegevens werden doorgespeeld aan de FBI.
Op Twitter zei het meisje later spijt te hebben van haar tweet. Haar twitterprofiel is inmiddels niet meer bereikbaar. Ze heeft zich maandag gemeld bij de politie.
"Haar tweet heeft wereldwijd nogal tot beroering geleid", aldus een woordvoerder van de Rotterdamse politie. "Ze wordt maandagmiddag verhoord. Wat er daarna gebeurt moeten we nog even afwachten."
''De veiligheid van onze passagiers is onze prioriteit nummer 1. We nemen veiligheidskwesties zeer serieus en werken samen met de autoriteiten van geval tot geval'', aldus American Airlines een verklaring aan Amerikaanse media.

Ik las op nu.nl dat het meisje ondertussen weer vrijgelaten is, maar ik vroeg me af, wat vinden jullie hier nou van?
Vinden jullie het terecht dat het meisje is aangehouden of vinden jullie het echt niet kunnen?

Ik vind het meer dan terecht en hoop dat ze haar lesje geleerd heeft.
Als je zoiets tweet uit verveling dan zit er toch iets niet helemaal goed.

Anoniem

Re: Nederlandse (14) aangehouden voor dreigtweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:37

Ja, ik vind het terecht. Had ze twee keer na moeten denken voor zo zoiets plaatste :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:37

Zo, hoop dat de ouders dit meiske eens even duchtig heropvoeden. Wat een mafkees.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:40

Vind het echt belachelijk dat ze dit zo serieus genomen hebben :')
Is duidelijk uit verveling van een pubermeisje.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:41

Ik vind het zeer zeker terecht! Ik vind zulke dreig berichten zo onnodig. Ten eerste zijn er een paar aanslagen geweest die we echt nog niet vergeten zijn, ten tweede zet het meisje wel de hele luchtvaart (en de hele wereld) op zijn kop en kost dat weer miljarden Euro's die beter besteed hadden kunnen worden, ten derde is het zeer onrespectvol en niet het allerminste:

Ze doet net of het van een Moslim komt en dan heb je straks alle vingers weer naar de hele bevolkingsgroep wijzen. Ene Geert zal wel weer opmerkingen hebben en iedereen weer in rep en roer. Als je oorlog wilt hebben moet je vooral zulke dingen doen. Op dit moment is de wereld gewoon een tikkende tijdbom en dit zou maar net eens een aanleiding kunnen zijn om de Derde Wereldoorlog te kunnen beginnen.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:42

Ik vind het ook terecht. Ik denk dat ze dat niet nog een keer doet. Met zulke dingen moet je niet spotten.
Ze is toch al 14 dan mag je toch iets meer verstand hebben.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:43

Tja, eigen schuld.. Wat is het ook voor iets achterlijks om zoiets te gaan sturen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:44

Ik vind het ook meer dan terecht; doet ze ook geen tweede keer meer.

En misschien dat ouders wat meer kunnen bekijken wat hun kind uitvreet op internet..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:44

Slina schreef:
Vind het echt belachelijk dat ze dit zo serieus genomen hebben :')
Is duidelijk uit verveling van een pubermeisje.

Ja, en bij de volgende idioot die zoiets plaatst denken ze 'laat maar praten, vast verveling' en als er dan een aanslag wordt gepleegd breekt de pleuris los omdat er niet is ingegrepen. Goed idee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:45

Zeker terecht dat ze haar goed hebben laten weten dat het niet kan. Maar ook terecht dat er verder geen actie ondernomen wordt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:46

Terecht!
Wat bezield zo'n kind om zo'n tweet te gaan versturen.
verveling? Het belachelijkste excuus ervoor.

Wat mij betreft mag ze hier voor flink aangepakt worden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:48

Ik vind dat ze goed gehandeld hebben, ik ind dat ze best een fikse taakstraf mag krijgen.
En ik hoop dat ze flink op haar donder heeft gekregen van haar ouders.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:50

Terecht dat ze haar hebben aangehouden. Hopelijk heeft ze er iets van geleerd en is dit ook een signaal naar anderen dat je niet zomaar van alles op internet kunt gooien.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:52

kiki1976 schreef:
Terecht!
Wat bezield zo'n kind om zo'n tweet te gaan versturen.
verveling? Het belachelijkste excuus ervoor.

Wat mij betreft mag ze hier voor flink aangepakt worden.

Idd, ik verveel me ook wel eens. Meteen aanpakken en laat het ook een waarschuwing zijn voor andere 'pubers' die zich vervelen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:53

Terecht en de kosten die dit met zich meegebracht heeft verhalen op haar ouders.....en die kosten mogen openbaar gemaakt worden wat mij betreft. Eens kijken of andere ouders zich niet even gaan bemoeien met het internetgedrag van hun pubers....

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:53

Ik ben het er zo mee eens dat ze is opgepakt!! Ga maar eens goed nadenken over wat je gedaan hebt!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:55

Vind ik wel terecht hoor. Het lijkt voor ons misschien heel onschuldig maar wat nou als het wel echt was geweest? Dan werd er weer gezeikt over dat ze het niet serieus namen. Beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me en hopelijk heeft dat kind hiervan geleerd, al gok ik van wel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:57

Ze is alweer vrijgelaten las ik op teletext :)

Inderdaad, echt ontzettend dom!
En ze heeft blijkbaar ook anderen op ideeen gebracht (meerdere dreigtweets)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:03

Die ouders mogen van mij verplicht een cursus "opvoeden" doen. Met internet hoor je tegenwoordig als ouders in de gaten te houden wat je kind uitvreet. Ik hoop dat die griet flink geschrokken is en een internet verbod krijgt van minstens 6 maanden. Ga maar lekker buiten spelen of een boek lezen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:06

Maar even buiten die ouders om:

Als 14 jarige moet je toch genoeg hersenen hebben om te bedenken dat dit gewoon oerdom is?

Of zijn al haar hersencelletjes aangevreten door te veel alcohol? Dat ze daardoor niet meer helder na kan denken?
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 15-04-14 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:11

Je wilt die ouders erbuiten laten, maar ik denk dat het toch een groot deel (slechte) opvoeding is.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:13

Helemaal terecht wat een idioot om dat als grapje te tweeten.

Hoop dat ze er van geleerd heeft!!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:13

GamblersCup schreef:
Je wilt die ouders erbuiten laten, maar ik denk dat het toch een groot deel (slechte) opvoeding is.

Hoho, dat zeg ik niet.
Ik zeg dat het meisje zelf ook logisch moet kunnen nadenken, of het nou door opvoeding komt of niet, ze had dit kunnen weten. Ik heb het nergens over opvoeding gehad.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:16

heidy_wilco schreef:
GamblersCup schreef:

Hoho, dat zeg ik niet.
Ik zeg dat het meisje zelf ook logisch moet kunnen nadenken, of het nou door opvoeding komt of niet, ze had dit kunnen weten. Ik heb het nergens over opvoeding gehad.

Ik denk ook dat je als 14-jarige beter moet kunnen weten, zelfs met een 'slechte opvoeding'.
Elke 14-jarige met een gezond verstand moet zich kunnen bedenken dat je zoiets gewoon niet tweet, denk ik dan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:17

Je moest eens weten hoe onnozel tieners kunnen zijn als de ouders geen kaas van opvoeden hebben gegeten... zelf nadenken? Hoe dan? Dat doen de ouders wel, of google... en misschien is ze wel gewoon dom.