Bron: De Morgen
Citaat:DM RVV Drama in de 98e editie van de Ronde van Vlaanderen: bij het buitenrijden van Wielsbeke reed Johan Vansummeren, in 2011 winnaar van Parijs-Roubaix, op een 65-jarige vrouw die op een middeneiland op de rijbaan stond. Hieronder de schokkende beelden.
De twee kwamen hard met elkaar in aanraking en werden afgevoerd. De vrouw in kwestie was er het ergste aan toe. Volgens de laatste berichten is ze in een kunstmatige coma gebracht en moet ze hersenchirurgie ondergaan. "Ze verkeert in levensgevaar", zo meldt de politie van de zone Midow.
Vansummeren van zijn kant heeft het ziekenhuis ondanks zijn snijwonden in het aangezicht al mogen verlaten."Wat Johan Vansummeren betreft, hij heeft rijtwonden in het gezicht en mocht het ziekenhuis verlaten", aldus Garmin-Sharp. "Hij, en wij als team, zijn met onze gedachten bij de toeschouwster en we wensen haar het beste."
De precieze omstandigheden van de botsing zijn nog onduidelijk. Het parket van Kortrijk is ingelicht en zal normaal gezien een verkeersdeskundige aanstellen.
Link naar filmpje
Mijn mening? Die mensen wat daar staan zijn het absoluut zelf schuld, ik vind het ontzettend dom om op die plek te gaan staan. Als renners van de rotonde afkomen hupsen die over dat heuveltje heen, dat doet van Summeren nu dus ook maar helaas staat daar die bejaarde vrouw. Je ziet zowel de renner als de vrouw tegen de vlakte gaan en vervolgens zie je dat die mensen wat daar staan geen enkele vorm van hulp verlenen... Vreselijk, dan ga je toch vrijwel automatisch hulp bieden?
Het discussiepunt op FB. Ik vind dat die bejaarde vrouw het helemaal zelf schuld is, die heeft daar niks te zoeken en zou op 3 vingers kunnen uittellen dat het gevaarlijk is daar te gaan staan. Maar er zijn ook mensen die vinden dat de renners fout zijn, zij moeten niet denken dat de weg van hun is? Persoonlijk vind ik het ook een struikelpunt dat de organisatie hier niets van heeft gezegd bij voorbaat.
Wat vind Bokt?