Wat vinden jullie, als bokkers, nou van hele jonge mensen die gaan trouwen?
Zo is er een meisje van mijn school, laat ik haar F noemen, die (net) 15 jaar is. Het meisje heeft een (vrij agressieve) vriend van 18.
Nou weet ik niet precies hoe het zit, maar ik heb van bronnen dat je onder de 16 mag trouwen, als je ouders er toestemming voor geven. F is een maand geleden met haar vriend verloofd.
Wat vinden jullie hier nou van? Ik denk niet dat je al op zo'n jonge leeftijd zo'n grote beslissing in je leven kan maken. Simpelweg omdat je hersenen nog niet volgroeid zijn.
alleen als je 16 bent en zwanger kan dat.
Hier ook een meisje van net 18 die eind v/d zomer gaat trouwen... Belachelijk vind ik het. Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog maar dat kan dan weer wel
Doei leven!
. Tussen "verloven" en officieel trouwen(wat overigens nooit onder 16 jaar kan) zit nog een hééééle weg hoor
) 20 vind ik persoonlijk ook wel jong, en het is net alsof er tussen 19 en 20 een wereld van verschil zit, maar het verschil is net zo klein als tussen 11 en 12, of 67 en 68, en 19 vinden sommigen dan weer te jong terwijl volgens diezelfde mensen 20 prima is (Ik heb het niet over de mensen in dit topic). Ik zie wel wanneer ik de ware vind, maar ik ga niet midden in mijn studie trouwen, zit je veel te lang aan vast