Gossup.. Van leuke grap tot pesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bruma

Gossup.. Van leuke grap tot pesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:09

Sommige kennen het wel. De app Gossup. Het is een app waarbij je anonieme roddels kan plaatsen, maar waar je ook misbruik van kan maken. En dat is gebeurd. Docenten werden zwartgemaakt op Gossup, Buitenlanders uitscholden, en naaktfoto's verspreid. En niemand kon der wat aan doen. Aangezien het anoniem is.

BNN heeft op onze school gefilmd ( Alkwin Kollege). Ze hielden interviews met leerlingen over hun ervaringen met Gossup. Dit wordt 15 april om 21;00 uitgezonden op nederland 3

Wat vinden jullie ervan dat iemand op zo een app iedereen kan uitschelden, kleineren of pesten?

Anoniem

Re: Gossup.. Van leuke grap tot pesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:10

Op wat voor manier zou roddelen dan positief uit kunnen werken vraag ik me af.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:11

Wat is dat voor een rare app? Dat vind ik best wel sneu eigelijk...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet eerder van gehoord heb. Maar zo te lezen hoef ik daar niet rouwig om te zijn. Goed dat ze het onder de aandacht brengen, maar ben bang dat zolang alles "anoniem" kan worden gepost het alleen maar meer aan gaat trekken..

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:12

Gossup is ook online. Maar hoofdzakelijk een app voor android en apple

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:13

Meiden van mijn school zijn de dupe van uitlekkende naaktfoto's via Gossup.. Het is wel belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:14

Dat konden ze niet van te voren bedenken nee? :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:15

Even serieus... Wat voor een soort persoon maakt zo'n app en nog erger, wie maakt er gebruik van? Gossip girl tot in t kwade..

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:23

Ik heb het even gedownload om te zien wat het is, maar ik snap er helemaal niks van. Je schijnt plaatsen te kunnen volgen waar mensen vandaan posten maar ik zie maar drie berichten en die hebben ongeveer de strekking van "ik stap nu in de trein" :')

Weinig interessants dus, maar dit wordt natuurlijk ontzettend snel misbruikt (of eigenlijk dus wel gebruikt waar het voor bedoeld is :S). Hoewel ik trouwens wel nog even wil zeggen dat als je naaktfoto's van jezelf maakt en deze niet veilig achter slot en grendel bewaart je wel ongelooflijk dom bent. Dat soort dingen zijn echt niet veilig zo op je telefoon ofzo.

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:24

Hier in onze regio wordt er veel op gepest. Er wordt niet zomaar een programma van gemaakt. Naakfoto's uit laten lekken is inderdaad niet handig maarja. Je wordt er nu wel heel lang mee geconfronteerd

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:26

CelestaT schreef:
Meiden van mijn school zijn de dupe van uitlekkende naaktfoto's via Gossup.. Het is wel belachelijk

Belachelijk dat je naaktfoto's stuurt ?? Ook een beetje eigen schuld. Van niet alleen via die app lekken dat soort dingen uit. Vorig jaar ging er ook een filmpje + foto's rond van een meisje bij ons op school.

Maar vind het nogal een rare app. Kun je toch verwachten dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Raar idee en vraag me dan ook af wat hier de bedoeling van was. Internetpesten een handje helpen?
Gevalletje verstandsverbijstering van de makers lijkt me dit.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:28

Naakt foto s op die leeftijd sowieso te zot voor woorden? Heel vervelend voor ze maar wie zn billen brandt...

Over de app, maakt pesten veel ongrijpbaarder en gevaarlijker. Zelfde als de app snapchat. Je ziet enkele sec. Een bericht wat vervolgens verdwijnt...

Als ouder zijnde zou ik toch met enige regelmaat mn social media van mn kind doorspitten

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:29

het ergste vindt ik nog dat docenten worden bedreigt en anoniem wordt verteld dat ze vreselijke ziektes mogen krijgen ( denk aan Kanker, Aids, de tyfus etc). Ik heb deze app een tijd gevolgt en wat erop "stond'! was bizar! Alle naaktfotos etc is er sinds gisteren van verwijderd!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:30

Ik ben leerkracht en t zal me een rotzorg zijn wat ze te melden hebben over me, als ze maar functioneren in de les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:31

CelestaT schreef:
het ergste vindt ik nog dat docenten worden bedreigt en anoniem wordt verteld dat ze vreselijke ziektes mogen krijgen ( denk aan Kanker, Aids, de tyfus etc). Ik heb deze app een tijd gevolgt en wat erop "stond'! was bizar! Alle naaktfotos etc is er sinds gisteren van verwijderd!

Je kunt inderdaad beter je tijd besteden aan het viruteel bedreigen van je docent ipv studeren zodat je cijfers omhoog gaan :j :') De logica.

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:37

Bizzybijtje schreef:
CelestaT schreef:

Je kunt inderdaad beter je tijd besteden aan het viruteel bedreigen van je docent ipv studeren zodat je cijfers omhoog gaan :j :') De logica.

Ja er is ook heel goed over nagedacht. ( maar niet heus)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:39

Maar goed om te horen dat er nog kids zijn die dit soort dingen niet normaal vinden. Goed zo ts!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:41

Maar met welk idee is die app ooit bedacht dan? :=
Is toch wachten tot er zulke dingen gebeuren lijkt me.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:44

CelestaT schreef:

Dat zie je verkeerd, die zijn de dupe van hun eigen stommiteit. ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:43

Dus mensen vinden het raarder dat iemand een naaktfoto stuurt dan dat anderen deze in vertrouwen verstuurde foto's verspreiden? Dát is pas belachelijk. Een naaktfoto versturen is misschien niet iets wat jij zou doen, maar het is niet strafbaar. Ze verspreiden zonder toestemming wél. Zeer apart en misselijkmakend dat de dames die hier slachtoffer van zijn geworden nu plotseling als daders worden behandeld.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:52

Sorry hoor, maar als je naaktfoto's van jezelf gaat versturen dan kun je vantevoren weten dat dit grandioos mis kan gaan. Zeker met zo'n app. :=

Mijn vriend zou ik wellicht nog een naaktfoto sturen als hij ergens 1 jaar moet verblijven, wat dus nooit voorkomt. Maar wij hebben dan ook een lange, vaste en vooral stabiele relatie en ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat hij dit nooit zal doen, maar dit geheel wederzijds.

Maar op het middelbaar dit soort geintjes uithalen in de leeftijdscategorie 14 tot 18 jaar kun je er bijna geld opzetten. := "Kijk eens wat een lekker wijf!" -"Stuur door!" En hop, poef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:54

Ja sorry, daar kan ik ook geen medelijden mee hebben. Grow a brain. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:57

Ach, je kunt niet oordelen over meisjes die zo'n foto sturen, bij ons op het school gebeurt het gemiddeld zo'n eens in de 3 jaar. Een van mijn leerlingen vorig jaar, kind zat zo in de knoop met zichzelf en wilde een jongen versieren. Hartstikke triest, natuurlijk had ze beter moeten nadenken maar kom op, pubers staan niet bekend om hun gave voor toekomstperspectieven.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:00

Ik heb niet echt medelijden met mensen waar naaktfoto's van verschijnen. Die naaktfoto's zijn door henzelf gemaakt. Moet je gewoon niet doen, komen problemen van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:01

Again, je kunt niet oordelen, het zijn niet zomaar domme sletjes of wat dan ook. Fijn dat jij je niet kunt voorstellen dat je zo onzeker bent over jezelf dat je zoiets weggeeft, maar die meiden zijn er wel. Het enige wat je als school kunt doen is proberen om ze weerbaar te maken. Maar ja.