wat vinden jullie hiervan!! ik, belachelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scrappiecoco

wat vinden jullie hiervan!! ik, belachelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:06

ja ja ik heb vandaag de 25 berichten behaald en mag nu eindelijk topics in elk forum openen *\o/*

gelijk maar eens even een vraag droppen wat jullie hier nou van vinden.

het gaat over vervoersmiddelen en boetes.
ik heb nu een jaartje een snorscooter...erg handig. scheur er elke dag mee naar stal.
dat ding mag max 25 rijden maar natuurlijk is hij opgevoerd (dat was al toen ik hem aanschaf)
zeker 9 op de 10 scooters/snorscooters zijn hier in mijn omgeving opgevoerd. ik denk dat dat eigenlijk overal wel zo is op de oudere mensen na :P

maargoed, opgevoerde scooter is tegen de regels. mijn scooter moet nog afgevoerd worden, ik ben er alleen een beetje lui voor.
ik rij max. 30 omdat ik het niet fijn vind om hard te rijden. ten eerste hoor ik geen muziek meer als ik harder rij en ten tweede, het is nog koud ook om hard te gaan!

maar stel! de politie staat op de hoek....en, hoppaaaa. mevrouw mag mee op de lopende band.
natuurlijk heb ik geen poot om op te staan dan, regels zijn regels. maar wat ik dan echt ZOOOO STOM vind is!:

Waarom scooters een boete krijgen als het voertuig is opgevoerd maar zij zich wel aan de snelheid houden (zoals ik :+ ) en auto's niet.
dan moeten auto's toch ook afgevoerd worden naar 130??? precies hetzelfde in mijn ogen...
of alles afvoeren tot de max snelheid, of de rollerbank weg... boetes voor snelheidsoverschrijding uiteraard toegestaan.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:10

Wat denk je van de veiligheid? ;)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:11

Je weet dat het niet mag, vervolgens doe je er niets aan omdat je te lui bent.
En dan kwaad zijn dat je een boete zou krijgen?
Iets klopt niet? :\

En ze zijn er inderdaad niet voor gemaakt. :j
Laatst bijgewerkt door Furrow op 24-03-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Omdat scooters gevaarlijker zijn dan auto's. ;) Als je in een auto even een stukkie harder rijdt, krijg je gewoon een boete. Als je op een scooter harder rijdt, en je laat je stuur los/watdanook, ben je minder goed beschermd, en loop je veel meer kans op verwondingen.

Brainless

Tja dat zijn de regels en ook is zo'n scooter vaak niet gebouwd voor hogere snelheden (zoals de remmen ed.).

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:13

scrappiecoco schreef:
ten eerste hoor ik geen muziek meer als ik harder rij

welke muziek hoor je niet meer???

Op zich zou ik mij wel kunnen vinden in een beperking van de snelheid van een auto van 130-140km, maar ik vind het raar om jou snorscooter met een auto te vergelijken.

Het is heel logisch (voor jouw veiligheid, die van andere weggebruikers) om de snelheid van scooters aan banden te leggen. Groot deel hiervan heeft te maken met leeftijd en de totale kennis van de verkeersregels.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:14

Bedenk ook even dat er jonger spul op scooters rijd. En dat je dit vraagt zegt imo al genoeg xD

en oortjes in het verkeer? Tja typisch.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:15

Hoe moet de politie nu weten dat jij je altijd aan de maximale snelheid houdt? Dat kunnen ze op geen enkele manier nagaan. Daarnaast is het nog eens zo dat in Nederland met zo'n scooter er geen helmplicht is wat te hard rijden levensgevaarlijk kan maken.

Mijn dochter heeft ook een scooter die harder kan maar hier is wel helmplicht gelukkig. Die scooter is er trouwens eigenlijk wel voor gemaakt om harder te kunnen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:21

Dan denk ik eigen schuld dikke bult... Je wist het en bent te lui om er iets aan te doen. Dus zeer terecht als je een boete krijgt.

Auto's hebben in verschillende landen verschillende max. snelheden. En gezien veel mensen toch wel regelmatig de grenzen overgaan zou dat niet handig zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:26

KozieZ schreef:
Dan denk ik eigen schuld dikke bult... Je wist het en bent te lui om er iets aan te doen. Dus zeer terecht als je een boete krijgt.

Auto's hebben in verschillende landen verschillende max. snelheden. En gezien veel mensen toch wel regelmatig de grenzen overgaan zou dat niet handig zijn.

Dat niet alleen. Dat ze harder kunnen wil ook zeggen dat ze vlotter kunnen optrekken en dat kan wel eens nodig zijn als je weer eens een trekker moet inhalen bijvoorbeeld.

Met oortjes in op de scooter of fiets is overigens ook levensgevaarlijk. Hier in Vlaanderen is pas nog een jongen doodgereden omdat hij niet hoorde dat er een vrachtwagen achter hem zat en zo naar links ging. Chauffeur kon er niets aan doen, jongen had zijn muziek te hard staan.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:29

Wou net zeggen hoe moet de politie dat nou weten als ze iedereen moeten geloven op hun woord wat ze zeggen dn kan je net zo goed alles afschaffen xd mijn scooter gaat ook harder dan dat die mag maar als k wordt aangehouden en mee naar de rollerbank moet is dat toch echt mijn eigen schuld daar heeft de politie niks mee te maken. Je weet dat die 25 mag dat zijn de regels, dat jij te lui bent m af te voeren is jou eigen probleem xd

Ons land en alle landen trouwens zouden niks voorstellen zonder regels weet niet wat een gaos het dan is, daar hebben we ook niks aan! Het is voor je eigen veiligheid!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:29

Ik dacht echt bij het lezen; die is net 16 geworden :=

Wat ik zooooo stom vind is mensen die weten dat hun snorfiets is opgevoerd en te lui zijn hier wat aan te doen, maar ook nog opzettelijk te hard rijden en dan ook het nog stom zouden vinden als ze een boete zouden krijgen :j
Ik vind het uiterst onveilig als men op het fietspad scheurt in de stad met zo'n opgevoerd ding.

En ja, auto's die te hard rijden worden ook bekeurd als oom agent ze in het vizier heeft, of de flitspaal.

En ach, koop een scooter die wel op de rijbaan 45 km/h mag, zet een helm op en geel kentekenplaatje en leef je uit :D

Maar ja, veiligheid. Dat vind ik toch wel een groot goed. Om mensen tegen zichzelf te beschermen, maar ook anderen. Regels zijn er niet voor niets... Klein land, veel mensen.
Enige wat ik wel liever had is dat de scooter 50 mag op de rijbaan, zodat men mee kan rijden met het verkeer.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:42

Dat je niet harder dan 30 rijdt vanwege de muziek is natuurlijk kul. Je hoort géén muziek in het verkeer te luisteren. In de auto is het imo wat anders, daar zit je wat veiliger en heb je overal spiegels en ramen. En dan nog op een normaal volume uiteraard. Jij hoort met het verkeer bezig te zijn en niet met de top 40 of wat dan ook in je oor. Kan me ook haast niet voorstellen dat áls je aangereden wordt met oortjes in, jij verzekerd bent.

Dus nee...ik vind het zeker niet belachelijk. Maar bij deze alvast mijn excuses dat ik niet het goede antwoord geef ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:48

Percy schreef:
KozieZ schreef:

Dat niet alleen. Dat ze harder kunnen wil ook zeggen dat ze vlotter kunnen optrekken en dat kan wel eens nodig zijn als je weer eens een trekker moet inhalen bijvoorbeeld.

Je kan een auto natuurlijk best elektronisch begrenzen zonder het vermogen te beperken, dat gebeurt immers al met veel auto's. Bovendien oudere kleine autotjes of bestelauto's kunnen vaak genoeg niet harder dan 130, als je dat weet kan je er toch gewoon rekening mee houden in je rijstijl. Er zijn ook wel serieuze plannen om meer auto's te begrenzen volgens mij :j

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:50

jeetje wat een aanvallen.

zoals ik al zei ik rij MAX 30. jullie weten niet hoe hard het werkelijk kan.
wie zegt dat ik 2 oordoppen in heb en dat het geluid daarvan op MAX staat.
en iedereen die nou gereageerd heeft, heeft dus nooit muziek op buiten. dan kan je ook niet wandelen, hardlopen of fietsen met muziek op. dan hoor je toch ook niets?
en auto's hebben net zo veel risico met hard rijden. remweg is gewoon te lang, klaar. misschien is de bestuurder dan wel beter beschermd dan iemand op een scooter. maar de rest buiten de auto dan? andere verkeersgebruikers bijvoorbeeld.

ik snap dat het natuurlijk ook met veiligheid te maken heeft.. ik ben tenslotte 25 dus verstandig genoeg om na te denken of ik veilig rij ja of nee. boete omdat het opgevoerd is? oke, eigen fout door het uitstellen keer op keer.
zulke reacties had ik natuurlijk kunnen verwachten...maar het had ook wel wat minder gekund

enige vraag was:
of jullie ook vinden of auto's ook afgevoerd moeten worden net als de rest.
of dat scooters ook hun max snelheid mag behouden..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:53

Gezien hoeveel dodelijke ongelukken er gebeuren met (snor)scooters en hoeveel met auto's?
Even vergelijken, dan begrijp je het wat meer denk ik ;).
Ook is een scooter er niet voor gebouwd voor zulke immens hoge snelheden, een auto wel (wegligging, vering, etc.).

Enne, je luistert muziek (met oortjes)? Daar krijg je ook ene boete voor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:54

Vrachtwagen en bussen (in bepaalde gewichtsklassen) zijn ook al netjes begrensd, dus ach... Zo zie je maar; ben je niet alleen.

En ik luister inderdaad geen muziek als ik mij begeef in het verkeer :)

Je kan een snorfiets ook niet vergelijken met een auto; een auto mag echt niet op het fietspad terwijl je als snorfietsen en scooter vaak wel toe gedwongen wordt. Binnen de bebouwde kom ben ik echt heel blij dat de snorfiets een begrenzing heeft en nog blijer als men er niet mee heeft geknoeid :+

Mag de auto begrensd worden? Ja hoor van mij wel. Op 150.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-03-14 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:57

iirrssjjee schreef:
Gezien hoeveel dodelijke ongelukken er gebeuren met (snor)scooters en hoeveel met auto's?
Ook is een scooter er niet voor gebouwd voor zulke immens hoge snelheden, een auto wel (wegligging, vering, etc.).

echt? ik ben er nog nooit op aangesproken, ik ben wel meerdere malen agenten tegen gekomen, dat ik er echt langs moest. maar nog nooit van gehoord. wist ik niet.

ik hou sowieso niet ervan om hard te rijden op de scooter, bang dat ik grip verlies en ten val kom.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:57

Omdat de remmen van een auto beter zijn. De remmen van een snorscooter zijn niet gemaakt voor hogere snelheden. En in vergelijking met een auto mag jou scooter nooit harder dan 25 en moet een auto zich aan verschillende snelheden houden. Om een auto terug te voeren naar 130 km per uur heb je niets aan want dan kun je in de bebouwde kom alsnog 130 rijden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:58

bij een auto zit je toch iets meer beschermd dan op een scooter, je bent best kwetsbaar dan. een auto is gemaakt voor hogere snelheden, gaat makkelijker heuveltjes over etc. Doe je dit met een scooter die harder gaat dan dat hij zou mogen..kan de vering dit veel minder aan, daar kunnen dus ook de ongelukken van komen. Moet een auto een begrenzer...in sommige gevallen kan maar het is toch ook de verantwoordelijkheid van degene die rijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:58

Citaat:
zoals ik al zei ik rij MAX 30.

Dat is 20% te hard.

Ze zijn oa begrenst omdat ze op het fietspad tussen het langzamer verkeer mogen (lees: Moeten) rijden.
Brommers (en brommobielen) zijn ook begrenst.

Als je harder wilt kunnen en mogen, moet je in de auto of op een motor gaan rijden.
Maar dan betaal je ook wegenbelasting.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:00

Zelfs mijn fiets heeft een begrenzing en dat is ook niet voor niets :j

Ik begeef mij ook tussen de fietsers en op een smal fietspad ben je toch wel heel erg blij dat het ding niet harder kan :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-03-14 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:00

De politie weet ook niet hoe hard je werkelijk wilt. En jou scooter mag maar 25 en jij gaat dertig. Daarbij ga je er nu dus vanuit dat wij precies weten hoe jij rijd. Eerst rijd je zo en nu probeer je je hachje te redden? Een beetje te laat. En met een auto heb je een minder grote kans dat je dodelijk verongelukt. En zorg er eerst maar voor dat jij je aan de verkeersregels houdt voordat je anderen gaat beschuldigen, zelf zit je ook verkeerd en dat weet je best. En blijkbaar ben je niet verstandig, want anders had je je scooter al wel teruggevoerd.

Sorry hoor, maar jij stelt hier een rare vraag, dan kan je ook minder leuke reacties terugkrijgen. Ik ben met bovenstaande reacties eens.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 24-03-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:01

scrappiecoco schreef:
iirrssjjee schreef:

echt? ik ben er nog nooit op aangesproken, ik ben wel meerdere malen agenten tegen gekomen, dat ik er echt langs moest. maar nog nooit van gehoord. wist ik niet.

ik hou sowieso niet ervan om hard te rijden op de scooter, bang dat ik grip verlies en ten val kom.

En DAAROM mag een scooter dus niet harder! Bij een auto blijft de grip op de weg een stuk stabieler ;).

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?524

Hier staat dat het niet verboden is, maar wanneer je in een gevaarlijke situatie verzeild raakt, je wel een proces verbaal kan krijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:01

Omdat een auto gemaakt is om harder te kunnen. Een peugeot kan niet voor niks minder hard dan een ferrari. De materialen, remmen, alles van een auto is gemaakt om zijn maximum snelheid te kunnen controleren.
Een scooter/snorfiets enz is gemaakt om zijn maximum snelheid te mogen controleren. Ga jij die snelheid verhogen is deze niet meer toegerust hierop.
En gek genoeg voert men die krengen wel op, maar doet niks af aan remmen e.d.