Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 07:54

http://nos.nl/artikel/623449-nietingeen ... geren.html

Boink wil dat kinderdagverblijven kinderen kunnen weigeren die bewust niet gevaccineerd zijn.
Zeker voor de allerkleinsten, die bv pas worden gevaccineerd tegen mazelen als ze 14 maanden zijn, kunnen ze best heel ziek worden als er een kindje met bv mazelen rondloopt.

Wat vinden jullie ervan? Moeten (jonge) kindjes van ouders die wel kiezen voor vaccinatie bewust worden blootgesteld aan (ernstige) kinderziekten door in contact gebracht te worden met kindjes waarvan de ouders niet willen dat er gevaccineerd word (om welke reden dan ook) of moeten de ouders die niet willen vaccineren dan ook de gevolgen dragen en zelf een andere opvang zoeken voor de kinderen?

Ik schrijf mijn mening er bewust even niet bij, die komt later wel.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:12

Mijn dochter is ook bewust niet geent.
Betreft kinderziektes hebben veel mensen nog een hoop in te lezen, wanneer een enting nog nuttig is om te geven, welke overdraagbaar zijn, op welke manier en wat de nadelen zijn voor een ziek kind of besmetting.
Wat mij opvalt is mensen allergisch, angstig zijn voor kinderziektes, terwijl dit er gewoon bij hoort.
Ennnn.. je enten verzekerd je niet dat je niet ziek kunt worden (wel andere andere problemen kan krijgen, maar dat is nu niet de discussie)

MargreetW

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:40

Je kunt best kritisch kijken naar entingen, maar nu steeds meer mensen niet gaan vaccineren steken ook steeds meer ziektes de kop op. Kinderziektes horen er bij helemaal mee eens. Maar ik vraag me echt af hoe je het tegenover je kind kunt verantwoorden als het bv. polio krijgt en de rest van het leven verlamd raakt of nog erger.
Je kunt beter gaan kijken hoe de troep die nu nog in de vaccinaties zit schoner kan worden.
De wereld is niet gezonder geworden ondanks vaccinaties maar juist dankzij de vaccinaties.
Ik werd van de week attent gemaakt, alsof ik die niet zou kennen, op de site van kritisch prikken. En dan halen ze daar dr. Wakefield naar voren. Dr. Wakefield is uit z'n ambt gezet omdat hij willens en wetens rapporten en onderzoeken heeft vervalst met 11 kinderen die allemaal aangedragen werden door letselschadeadvocaten.
Bovendien is inmiddels wel gebleken dat kinderen die na bv. een BMR prik autistisch zijn geworden, ontzettend opknapten met een goed voedings- en opvoedingspatroonpatroon.

Ben ik nu een voorstander van vaccineren? Nee hoor. Ik vind dat je juist heel kritisch moet kijken wat je wel een niet doet, zoals bv. meisjes vaccineren tegen de Bof vind ik onnodig en ik stel ook grote vraagtekens bij de vaccinaties tegen BHK.

Wat ik jammer vind van deze discussie dat er uit het oog verloren is waarom we zijn begonnen met vaccineren. Simpel om erge bijwerking van deze ziektes te verminderen. Zoals hele hoge koorts, soms verlammingen, hersenvliesontsteking. Ik vind het wel erg opvallend dat mensen die zelf vaak zijn ingeënt gaan zeggen tegen hun kinderen ik doe dat niet. Ik denk dat je even terug moet naar het begin. En gaan vergelijken. Overleven kinderen met of zonder vaccinatie beter. ja het heeft ook met hygiëne te maken want vroeger was dat niet zo. Maar sinds de 50 jaren is hygiëne constant. Misschien wel daarvoor. Zijn de mensen die na 1950 geboren gezonder? En hebben mensen die gevaccineerd zijn van die leeftijd ook last van allergieën en zo. Kijk een stukje terug we staren we ons nu blind op wat er nu met kinderen gebeurd. En proberen te bewijzen dat er zeker bijwerkingen zijn van deze vaccinaties. Die zullen er zijn dat is altijd met vaccinaties of medicijnen. Misschien is vaccineren nog niet zo slecht maar de manier waarop de hoeveelheid etc. Overigens is vaccineren nooit bedoeld om een kind helemaal te beschermen want dat kan niet. Het is bedoeld als voorsprong zodat het lichaam de ziekteverwerker herkent en dus sneller kan reageren en de effecten van de ziekte minder erg is. Zo werkt ons afweersysteem. Misschien is het beter om na te denken over hoe het beter kan zodat het goede van vaccineren weer op de voorgrond komt i.p.v. te zeggen het is slecht en het kind met het badwater weg te doen. Kan het zijn dat de vaccinaties van tegenwoordig te sterk zijn. Het waarom gebeurd dit moet beantwoord worden en de vaccinaties moeten worden aangepast of op een andere manier worden toegediend.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:43

ik vind het terecht.

Ouders die hun kinderen niet willen vaccineren moeten dan ook de verantwoording nemen en zelf opvang te regelen.

Hiermee geef ik niet aan dat ik niet vaccineren slecht vind of wat dan ook. Wel geef ik aan dat andere mensen geen risico hoeven te lopen omdat een niet vaccineerder niet wil vaccineren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:58

Terecht, prima dat een ouder er voor kiest om niet te enten maar dan zelf verantwoording dragen. En met een paard of hond mag je ook niet zonder entingen op een show of dergelijke komen. Entingen zijn er natuurlijk niet voor niks.

Mooi verhaal hoor die de anti-enters houden, zou het inderdaad bijna geloven zo mooi klinkt het. Maar gek dat er dan toch kinderen ziek worden en dus eigenlijk bewijst waarom die enting was ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:16

Als dat de regels zijn van de kindercrèche dan hebben ouders zich daar aan te houden. Zo'n bedrijf mag eisen stellen en als zij geen kinderen willen opvangen die niet geënt zijn heb ik daar geen moeite mee.

Dat ouders er voor kiezen hun kinderen niet in te enten is hun eigen verantwoording. Als dat betekent dat de kinderen niet naar elke crèche kunnen moeten zij daar zelf een oplossing voor vinden indien nodig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:17

Terecht! Ik vind dat iedere ouder die kiest om zijn kind niet in te enten ook de verantwoordelijkheid moet nemen daarvoor, dus niet naar een kdv brengen en andere kinderen ziek maken. Je zag het nu maar met de mazelenepidemie, je kind zal maar aangestoken worden op het kdv en in het ziekenhuis terechtkomen omdat de ouders het niet willen enten. Als ik nog kleine kinderen zou hebben zou ik wel willen weten of het kdv daar een standpunt in heeft.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:35

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazele ... angerschap

Ongeboren kinderen en pasgeboren kinderen lopen ook risico. Ik vind het prima als iemand diens kinderen niet vaccineert, echt helemaal zelf weten. Wel vind ik dat je er dan voor moet zorgen dat jouw idealen niet de idealen van een ander mogen verstoren

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:10

Terecht, ik zou het echt niet grappig vinden als mijn kind met allerlei kinderziektes in aanraking zou komen, die potentieel gevaarlijk zijn, omdat andere ouders niet willen vaccineren. Hun keuze, niet de mijne en ik wil niet met eventuele gevolgen opgescheept zitten.
Misschien vaccinatievrije opvang oprichten door en voor mensen die tegen vaccineren zijn?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:19

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:28

ik ben het hier mee eens. Prima als iemand zijn eigen idealen nastreeft maar ik zou
niet blij zijn als zo'n kindje mijn ukkie besmet op het kdv en daardoor in het ziekenhuis belandt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:31

Ik vind het ook terecht. Andere hoeven geen last te hebben van jouw persoonlijke keuzes.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:56

Leuke artikelen. Verbaasd mij echt hoeveel er geindoctrineerd wordt door bv. te zeggen dat een BMR autisme kan veroorzaken. Er zijn, ook in Nederland, maar heel weinig echte autisten. De rest van de kinderen met Autisme en ADHD/ADD etc. hebben veel meer aan gedrags- en voedingstherapie. Maar ja, dat is veel moeilijker hé.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:58

interessante discussie, echt een mening heb ik niet, ik vind het dubbel en zou voor beide kant kiezen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:01

MargreetW schreef:
Leuke artikelen. Verbaasd mij echt hoeveel er geindoctrineerd wordt door bv. te zeggen dat een BMR autisme kan veroorzaken. Er zijn, ook in Nederland, maar heel weinig echte autisten. De rest van de kinderen met Autisme en ADHD/ADD etc. hebben veel meer aan gedrags- en voedingstherapie. Maar ja, dat is veel moeilijker hé.

Autisme kent vele gradaties. Ook iemand met zeer milde autisme klachten is een "echte autist" Alleen heet het dan autisme spectrum stoornis.
En ja die hebben soms gedragstherapie nodig.

En nee autisme, in welke vorm dan ook, komt niet door een BMR injectie. Is erfelijk en kan zich door omstandigheden in de baarmoeder wel of niet in meer of mindere maten ontwikkelen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:22

MargreetW schreef:

Met dit soort uitspraken moet je erg opletten, ook al ben ik het er wel mee eens.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:28

Ik heb het over mensen die zeggen een autistisch kind of een kind met ADHD te hebben door vaccinaties hé. Terwijl dat kind na gedrags- en voedingstherapie opeens niet meer is. En dat geldt veel meer voor kinderen met ADHD en aanverwante stoornissen.
Ik heb niet over de echte autistische kinderen, maar ook die krijgen het niet van een vaccinatie.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:34

Ik snap goed dat een kdv deze regels stelt. Ze willen geen risico lopen door ongevaccineerde kinderen toe te laten.
Of het vaccineren nou goed of niet goed is, is volgens mij niet aan de orde hier. Een kdv hoort het risico op ernstige kinderziektes zo veel mogelijk uit te sluiten.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:49

Helemaal terecht!
Ik las op de hierboven gelinkte website trouwens van een vrouw die zei dat als ze haar kind niet meer naar een kdv mag brengen waar ook geënte kinderen komen, haar kind 'die laatste bescherming' ook kwijt is. Waar slaat dat op?

Ik vind dat anderen geen last hoeven te hebben van jouw persoonlijke keuzes, dus dat ouders de keuze moeten hebben om hun kinderen naar een kdv te brengen waar niet geënte kinderen niet welkom zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:07

MargreetW schreef:
Ik heb het over mensen die zeggen een autistisch kind of een kind met ADHD te hebben door vaccinaties hé. Terwijl dat kind na gedrags- en voedingstherapie opeens niet meer is. En dat geldt veel meer voor kinderen met ADHD en aanverwante stoornissen.
Ik heb niet over de echte autistische kinderen, maar ook die krijgen het niet van een vaccinatie.

Je krijgt op geen enkele manier autistische klachten van een vaccinatie.

Autistische klachten krijg je door een autistische stoornissen. En zoals ik al zei kan dat verschillende gradaties hebben en leren kinderen er ook mee omgaan. Zeker als de klachten heel mild zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:13

Precies. Maar helaas zijn er nog steeds mensen die het tegendeel beweren.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:15

Even vooropgesteld: Wat iemand met zijn/haar kind doet, vanwege geloofsindoctrinatie of een bewuste keuze, mag een ouder zelf weten. Dat is het goed recht van de ouders.

Echter, in Nederland doet de overgrote meerderheid wel aan inenten. Mij lijkt het dan ook bijzonder logisch dat kinderen die niet geënt worden geweigerd mogen worden bij welke plek dan ook waar het risico op eventuele overdraagbaarheid groot is.

Gelukkig is de groep niet-inenters wel groot genoeg dat zij gezamenlijk wel tot een alternatieve dagopvang kunnen komen lijkt mij, zeker in de geconcentreerde gebieden :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:19

Of je ent moet je zelf weten maar het Kdv moet ook zelf weten of ze dat willen opvangen. Als zij de regels zo hebben en jij wil niet enten dan kan het zijn dat je andere opvang moet zoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:20

Ten zeerste mee eens. Waarom moet een ander zijn kind ziek worden omdat die ouders het kind niet in willen enten wegens geloofsovertuigingen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:38

Ho ho, niet iedereen doet het vanwege geloofsindoctrinatie he, er zijn er genoeg die de voor- en nadelen afgewogen hebben en zo tot de conclusie gekomen zijn dat ze het niet willen voor hun kinderen ;)