Kritiek op gedrag van het koningspaar in Sotsji

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Kritiek op gedrag van het koningspaar in Sotsji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:36

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... g-je.dhtml

In een ingezonden brief wordt het gedrag bekritiseerd wat Koning Willem-Alexander en Maxima de afgelopen dagen in Sotsji hebben laten zien. In bovenstaande link staat de ingezonden brief van een lezeres aan de Volkskrant.

Ik heb de beelden zelf niet live gezien, maar wel een filmpje bekeken van de reactie en de aanmoediging van het koningspaar tijdens de 500m mannen.

http://nos.nl/os2014/video/609109-konin ... meter.html

Ik kan ze daar niet anders dan normaal enthousiast zien reageren op een uitmuntende sportprestatie. En wat zien jullie het liefst? Een stel houten klazen op het podium of een oprecht enthousiaste reactie van ons koningshuis?

Loeky01

Re: Kritiek op gedrag van het koningspaar in Sotsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:39

Ik vind het geweldig hoe ze reageren. Belangrijke mensen die meeleven met hun sporters. Belachelijk dat daar kritiek op is zeg, bah

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:40

Ik had dit al voorbij zien komen op fb.
Zelf vind ik het hartstikke leuk dat ze zo enthousiast zijn en niet zo statig boven het volk staan.
Dit moet ook kunnen denk ik als koning en koningin zijnde :D

Ik hoop echt niet dat dit een grote rel gaat worden dat half Nederland het met Roelien Dekker eens is. Maar dat verwacht ik niet.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:41

Bah, wat een gemierenn**k. Heb hier echt een hekel aan. We moeten juist blij zijn met een koningspaar die zo betrokken is bij onze sporters die onwijs goed presteren. Aangemoedigd worden door de koning en koningin van Nederland zou mij nog wel even een extra boost geven. Ik ben juist voor!
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 12-02-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Ik vind het typisch ons koningspaar en ik ben er trots op. Zij laten zien dat zij ook gewoon mensen zijn en dat ze geven om de (top)sport. Het is voor hun ook geweldig om daar aanwezig te zijn, waarom moet je dan in een pak jezelf gaan inhouden?
Bovendien...die mannen in pak doen net zo hard mee, maar dat wordt zeker niet gezien door meneer de schrijver? Belachelijke brief, dat is wat ik ervan vind.

Depende

Ik vind het enthousiasme geweldig en stiekem wel aandoenlijk. Het enige jammere vind ik dan weer dat ze gezellig een drankje gaan doen met Poetin, maar je kan niet alles hebben.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:43

Laat gaan... Ik vind hun aanstekelijke enthousiasme prachtig! Mijn Nederlandse hart gaat sneller kloppen van succesvolle spelen en een juichend Koningspaar, dat gevoel brengen ze niet teweeg bij een lintjes-doorknip-ceremonie of een staatsbezoek. En is dat niet de hedendaagse functie van een Koningspaar?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:43

Het is nooit goed. Als ze er bij hadden gezeten als een stel houten poppen was daar weer wel commentaar op gekomen dat ze iets meer enthousiasme hadden mogen tonen.
Ik vind ze zelf erg leuk het zijn net gewone mensen. Als je het vergelijkt met andere koningsparen dat is vaak een stuk stijver. Ik zie liever dit.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:44

Kom op jongens.. Het zijn MENSEN, geen poppen.. :') Ze zijn trots (en terecht!)

Wat me wel stoort is de huichelachtige, blije reactie op vragen van Poetin over hoe ze het vinden daar..
De situatie is natuurlijk compleet Ruk daar. Iets met schending van mensenrechten. Lekker mooi weer spelen en struisvogelen vind ik alles behalve gepast.. Vind eigenlijk dat ze het hadden moeten boycotten (hoe banketstaaf ook voor de sporters..), maar dat is weer een andere discussie :D

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:44

ik vind het ook echt super! is toch juist leuk dat ze zo meeleven! het zijn ook gewoon mensen!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:46

Jeetje wat een onzin. Mogen hun ook eens lol hebben en ff niet aan werk denken of welke status ze hebben? Dat ze de koning en koningin zijn betekent niet dat ze geen gevoel meer hebben.. pffff... Tis toch juist mooi hoe erg ze meeleven?!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:47

Prachtig toch dit? Vind het een super spontaan stel! Zeurdozen blijf je altijd houden....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:48

Volgende keer zetten wij kartonnen borden neer met de afbeelding van ons koningspaar :j
Kunnen die ook geen wilde dingen doen zoals... Aanmoedigen. T zou verboden moeten zijn :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:48

Goh het lijken wel gewone mensen..
Nee hoor ik vind het prachtig en ben trots op ons koninklijk paar!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:50

Poetin had een trainingspak aan! Ik vind het een geweldig paar en ik den dat ze Nederland een hoop goeds brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:51

Ik vind het juist mooi om te zien hoe ze reageren, het zijn ook maar gewoon mensen die mogen toch ook genieten in hun vrije tijd?
Snap die brief dan ook echt niet

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:53

Heel eerlijk ik zat er al op te wachten tot weer iemand op zou staan en kritiek op hun zou hebben.

Ik vind het geweldig zoals ze meeleven, en normaal doen, zich niet te goed voelen ook eens uit hun dak te gaan voor de ogen van de wereld. Willem wilde meer een koning van het volk zijn, in mijn ogen bewijst hij dat nu.

En imo ook hulde dat hij het verzoek van de IOC om de prijsuitreiking te doen voor de 5000 m van de heren ook gewoon aannam. ipv zich te beroepen op zijn koningsstatus. Ik vond het geweldig om dat hele clubje Hollanders daar te zien.

En aangezien ze het hoe dan ook nooit goed zullen kunnen doen: _/-\o_ aan Willem en Maxima. Geniet daar lekker van alle Nederlandse successen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:07

Ik vind het juist veel beter zo weet zeker dat het voor onze schaatsers daar een geweldige motivatie is. Als ze daar als houten klaasen zouden zitten lijken ze alleen maar ongeïnteresseerd alsof ze daar alleen maar zitten omdat het moet. die klagers hebben nooit gehoord van het woord teamspirit :+

Depende schreef:
Ik vind het enthousiasme geweldig en stiekem wel aandoenlijk. Het enige jammere vind ik dan weer dat ze gezellig een drankje gaan doen met Poetin, maar je kan niet alles hebben.

Tja wat moeten ze dan doen koude oorlog spelen met poetin daar schiet je wat mee op :Y)
en nee ik ben het niet eens met het gedeelte homorechten daar, maar het is allemaal niet zo erg als het lijkt. ken een aantal mensen die zelf uit rusland komen en daar nog veel familie hebben en ook die bevestigen dat. Het word allemaal heel erg opgeblazen door de media en al die nep filmpjes over homo geweld die over heel facebook gaan helpen niet heel erg mee. Daarnaast zijn russen een beetje anders het blijft een hard volk, die je niet zomaar ff met een zachte hand bestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:10

Wat een sneu en gefrustreerd type die die brief heeft geschreven

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:28

ryukapple schreef:
Ik vind het juist veel beter zo weet zeker dat het voor onze schaatsers daar een geweldige motivatie is. Als ze daar als houten klaasen zouden zitten lijken ze alleen maar ongeïnteresseerd alsof ze daar alleen maar zitten omdat het moet. die klagers hebben nooit gehoord van het woord teamspirit :+

Depende schreef:

Tja wat moeten ze dan doen koude oorlog spelen met poetin daar schiet je wat mee op :Y)
en nee ik ben het niet eens met het gedeelte homorechten daar, maar het is allemaal niet zo erg als het lijkt. ken een aantal mensen die zelf uit rusland komen en daar nog veel familie hebben en ook die bevestigen dat. Het word allemaal heel erg opgeblazen door de media en al die nep filmpjes over homo geweld die over heel facebook gaan helpen niet heel erg mee. Daarnaast zijn russen een beetje anders het blijft een hard volk, die je niet zomaar ff met een zachte hand bestuurd.

Ow ik geloof direct dat het voor en volgens 80% van de Russen heel erg meevalt, maar laten we deze discussie niet hier voeren, dat gaan we zo offtopic.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:34

Leuk toch!

Lekker laten gaan :j

Ze doen er niemand kwaad mee.

In tegendeel zelfs: is toch juist leuk om ze zo enthousiast te zien!

Die zeursnorren die het niet kunnen waarderen vinden anders wel weer wat anders om over te zeuren, laat ze lekker dat lolletje hebben zelf en met de mensen om hen heen :j

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:39

Ik vind het juist super dat ze zo enthousiast reageren- het zijn ook mensen, geen gevoelloze poppen ofzo!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:42

Volgens mij een briefje puur geschreven uit jaloezie omdat de bankrekening van de dame in kwestie het niet toelaat om in Sotsji de sporters te gaan toejuichen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:18

Ik vind het echt enorm gezanik van die vrouw :')
Die ene reactie erop vond ik dan wel weer prachtig: "Een trainingspak is ook een pak"
Deze vond ik ook erg leuk: http://sjakiez.wordpress.com/2014/02/12 ... keer-niet/

"Als je schaatsers hartstochtelijk toejuicht ben je een corpsbal en is je vrouw een lekker blond mokkel. Dan lal en hos je, lach je te hard en drink je te veel bier, zo vulde Roelien het plaatje in. Met een goed glas wijn in de hand schaamde ze zich er zelfs voor"

Tsja.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:23

Ik vind ze geweldig! Heb ze een tijdje terug ook op springwedstrijd gezien met Amalia, het waren even niet de koning en koningin van Nederland maar gewoon 2 trotse ouders. Het zijn toch ook gewoon mensen! Vind ze beide super sympathiek overkomen, oprecht blij en trots.