Pedofilie en internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beverburcht

Pedofilie en internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 14:10

Ik zie de laatste tijd een nieuwe internethype voorbij komen, voornamelijk op facebook. Ik zie filmpjes verschijnen van personen die pedofielen in elkaar slaan en afbeeldingen waarin men pleit voor openbare verhanging van pedofielen ( en verkrachters). Deze afbeeldingen en video's worden over het algemeen sterk aangemoedigd.

Nu vind ik dit persoonlijk ronduit schandalig. Pedofilie is net zoiets als homofilie; het is een gevoel dat je niet uit kunt zetten of weg kunt denken. Natuurlijk is het verschrikkelijk als een persoon kinderen betast, maar er is een duidelijk verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel. Een pedofiel heeft gevoelens voor kinderen maar heeft daar geen seks mee. Ik denk dat pedofielen door deze filmpjes en afbeeldingen niet meer uit durven te komen voor hun seksuele geaardheid en te sterk belemmerd worden om hulp te zoeken en te krijgen bij het omgaan met deze gevoelens.

Nu ben ik benieuwd wat jullie mening daarover is.

Groetjes Romy.

Edit:

Even een citaatje van wikipedia over het verschil:
"In discussies over pedofilie maakt men ook wel een onderscheid tussen pedofilie als het 'verlangen naar seksueel contact' met kinderen en pedoseksualiteit als het 'daadwerkelijk hebben van seks' met kinderen."
Laatst bijgewerkt door Beverburcht op 01-02-14 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Re: Pedofilie en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:12

Ik vind het verschil tussen homofiel en pedofiel echt wel heel groot hoor...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:19

Nah als een pedofiel gevoelens heeft voor kinderen maar er niets mee doet omdat hij weet dat het fout is, vind ik niet dat hij gestraft moet worden. Ik denk dat je het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel in je openingspost moet zetten Ts.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:24

lieveli schreef:
Nah als een pedofiel gevoelens heeft voor kinderen maar er niets mee doet omdat hij weet dat het fout is, vind ik niet dat hij gestraft moet worden. Ik denk dat je het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel in je openingspost moet zetten Ts.

als hij er niks mee doet, weet ook niemand dat ....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:25

Romy001996 schreef:
Ik denk dat pedofielen door deze filmpjes en afbeeldingen niet meer uit durven te komen voor hun seksuele geaardheid en te sterk belemmerd worden om hulp te zoeken en te krijgen bij het omgaan met deze gevoelens.

Groetjes Romy.

Ik denk dat wanneer pedo's gaan denken dat het normaal en geaccepteerd is, dat het probleem veel groter wordt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:26

Men zegt dat het een ziekte is, pedofilie. Als de man dat erkent en in therapie gaat zodat er nooit iets gebeurt, dan hoeft ie ook niet gestraft te worden of uitgejubeld.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:27

superwoman schreef:
lieveli schreef:

als hij er niks mee doet, weet ook niemand dat ....

de pedofiel zelf wel, en juist het extreme geweld zorgt ervoor dat deze misschien minder snel hulp gaat zoeken omdat hij/zij denkt dat ze niet meer te redden is en in het extreemste geval zich maar verlost van de wereld.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:27

superwoman schreef:
Romy001996 schreef:
Ik denk dat pedofielen door deze filmpjes en afbeeldingen niet meer uit durven te komen voor hun seksuele geaardheid en te sterk belemmerd worden om hulp te zoeken en te krijgen bij het omgaan met deze gevoelens.

Groetjes Romy.

Ik denk dat wanneer pedo's gaan denken dat het normaal en geaccepteerd is, dat het probleem veel groter wordt.

Daarom wordt het juist niet geaccepteerd..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:30

Iemand zelf maar in elkaar gaan slaan vind ik sowieso niet kunnen. Laat de politie het maar regelen wat ze doen als de een persoon met gevoelens voor kinderen ook daadwerkelijk handelingen heeft verricht. Soms hebben ze wel lage straffen maar dan vind ik alsnog niet dat je maar zelf er in moet gaan hakken. In een tv programma heb ik ooit gezien dat er ook personen zijn die er niks mee doen en ik denk dat die op deze manier niet eens hulp meer durven te zoeken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:31

Een pedofiel heeft zelf geen sex met kinderen, maar kijkt die ook niet naar paatjes er van?
Door het kijken naar die plaatjes houd hij wel in stand wat er met die kinderen gebeurd.

Ik vind het vergelijk met homo's overigens ronduit belachelijk.
Niemand ondervind hinder of zelfs schade van homo's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:32

little_king schreef:
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. :j

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:33

Besef je wel dat dit bij het merendeel nooit geaccepteerd gaat worden? Romantiseer dit alsjeblieft niet, zelfs een pedofiel zoekt contact met waar hij in geïnteresseerd is, zodra de mogelijkheid er is, en die zijn er vaak genoeg.
Ik ben het er mee eens dat je die mensen niet moet verspreiden via Facebook, zeker als je er niks van weet, zo zijn meerdere onschuldige veroordeeld door de maatschappij.
En okee zelfs een pedofiel heeft ook een ander deel leven, het is niet alleen dat, ze doen er goed aan hulp te zoeken, maar vaak draaien ze alles om, het ligt aan de kinderen en niet aan hun, zie je vaak in hun praten terug. En hulp zoeken is niet altijd ideaal omdat ze vaak niet alles zeggen en wel wat leren maar toch een eigen mening houden... Maar beter hulp dan niks ;)
Laatst bijgewerkt door primera op 01-02-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:34

superwoman schreef:
Romy001996 schreef:

Groetjes Romy.

Om eerlijk te zijn denk ik dat dat niet helemaal juist is. Ik denk namelijk dat wanneer pedofilie (en dus zeker niet pedoseksualiteit!) geaccepteerd er veel minder kinderen de dupe zouden worden. Dit omdat je dan veel makkelijker naar de huisarts gaat en via daar hulp kunt vinden.

Vroeger ging ook niemand met een SOA naar de dokter, tegenwoordig is dat geaccepteerd en worden en veel meer mensen met klachten geholpen. Ik denk persoonlijk dat dit ook zo zal werken wanneer iemand gevoelens heeft voor een kind. Doordat hij het niet durft te uiten in zijn omgeving ga je dingen opkroppen en dan ga je gemakkelijker de fout in

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:34

Wat ik vooral altijd zo eng vind aan dat soort acties is dat als je buurman je tuinmeubels lelijk vind hij gewoon op facebook kan gaan en overal zetten dat jij een pedofiel/pedoseksueel bent. Ook mensen die dus zelfs nog nooit met een verkeerde gedachte naar een kind hebben gekeken |o

Trouwens denk ik inderdaad dat je aan pedofiele gevoelens niet zoveel kan doen, en dat mensen die die gevoelens hebben maar hun best doen om daaraan niet toe te geven alle hulp moeten kunnen krijgen die ze nodig hebben. Ik vind het inderdaad ook raar om iemand daarom te haten, dat is imo net zo als het haten van iemand met een andere geaardheid (hoewel ik pedoseksualiteit dan wel als ziekte zou zien iit homoseksualiteit)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:37

Ik ben het er mee eens dit gaat veel en veel te ver. Er zijn pedofielen die zelf in therapie zijn gegaan en deze mensen lopen constant met het idee in hun hoofd dat zij nooit kunnen krijgen wat zij willen. Begrijp mij niet verkeerd het is door en door slecht om seks te hebben met een minderjarige. Echter is pedofilie niet alleen maar seks. Het zijn mensen die ook daadwerkelijk verliefd worden op een minderjarige en dan heb je daar naast nog de perverse mensen die kinderen willen misbruiken. Ik denk dat pedofilie een beetje teveel wordt besproken gepaard met verkrachting en misbruik. Dat moet ook wel want het is slecht en gevaarlijk, echter zijn er ook pedofielen die wel het verschil weten tussen goed en kwaad en dus ongelukkig leven omdat zij zich netjes aan de wet houden.

Dat een kinder verkrachter in elkaar wordt geslagen is wat mij betreft net goed. Ik hoef het echter niet te zien op bv FB.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:37

KoudbloedKim schreef:
little_king schreef:
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. :j

Ja inderdaad...

Ik snap absoluut wat je bedoelt, dat het aangeboren is, en gewoon een 'geaardheid'. Maar dan kan je ook zeggen dat het net zoiets is als hetero seksueel, want dat is ook maar een geaardheid.

Ook al kan je er niks aan doen, als je de fout in gaat (en dat is bijna niet te voorkomen denk ik) dan heeft dat grote gevolgen en schade. Homo zijn natuurlijk niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:41

Mooblie schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik dat dat niet helemaal juist is. Ik denk namelijk dat wanneer pedofilie (en dus zeker niet pedoseksualiteit!) geaccepteerd er veel minder kinderen de dupe zouden worden. Dit omdat je dan veel makkelijker naar de huisarts gaat en via daar hulp kunt vinden.

Vroeger ging ook niemand met een SOA naar de dokter, tegenwoordig is dat geaccepteerd en worden en veel meer mensen met klachten geholpen. Ik denk persoonlijk dat dit ook zo zal werken wanneer iemand gevoelens heeft voor een kind. Doordat hij het niet durft te uiten in zijn omgeving ga je dingen opkroppen en dan ga je gemakkelijker de fout in

Ik vind een soa en het vallen op kinderen niet te vergelijken, niet een beetje!!!!

Daarbij denk ik aan bijv de vereniging Martijn die vinden dat het zelfs wettelijk mogelijk moet zijn op seks met (jonge) kinderen te hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:44

liedje89 schreef:
Ik vind het inderdaad ook raar om iemand daarom te haten, dat is imo net zo als het haten van iemand met een andere geaardheid (hoewel ik pedoseksualiteit dan wel als ziekte zou zien iit homoseksualiteit)

Ik vind het niet raar om iemand te haten die aan een kind heeft gezeten op "die" manier, ongeacht of ik het kind ken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:46

superwoman schreef:
liedje89 schreef:
Ik vind het inderdaad ook raar om iemand daarom te haten, dat is imo net zo als het haten van iemand met een andere geaardheid (hoewel ik pedoseksualiteit dan wel als ziekte zou zien iit homoseksualiteit)

Ik vind het niet raar om iemand te haten die aan een kind heeft gezeten op "die" manier, ongeacht of ik het kind ken.

Als je nu de hele ipv de halve alinea had geqoute dan stond er mensen die die gevoelens hebben maar er niet naar handelen, ik vind het raar om die te haten. Iemand die kinderen misbruikt daar denkt denk ik iedereen minder over :?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 01-02-14 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 14:46

Ik ben het met jullie eens dat het zorgt voor schade, maar ik vind mijn vergelijking niet misplaatst. Ook homofilie wordt gezien als een geaardheid die niet doorsnee is. Het is biologisch gezien een afwijking, pedofilie ook. Alleen kan een homofiel vaak wel liefde vinden die beantwoord wordt een pedofiel vindt dit niet. Ik denk dat een pedofiel daarom niet minder mens is als een 'normaal' persoon. Hij leeft alleen met een ingewikkelde voorkeur.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:46

Of gewoon zo over je kind denkt. Zou jij met een platgestreken gezicht en open mind gewoon verder kunnen leven als buurman net bekend heeft dat die op jouw zevenjarige dochter valt?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:51

Ik wil een SOA ook niet vergelijken met pedofilie. Ik wil alleen aangeven dat het tabboo op seks veel kleiner is ten opzichte van vroeger. En ik denk dat dat goed is omdat mensen dan sneller met hun klachten hulp zoeken.

Ik denk dat wanneer het tabboo op pedofilie een stuk minder is die mensen ook eerder hulp zullen zoeken en ik denk dat ze met hulp veel makkelijker van de kinderen af blijven!

Ik denk dat pedofilie een geaardheid is, net zoals hetero- en homoseksueel. Dit wil echter niet zeggen dat ik het dan maar meteen goed keur dat er filmpjes en foto's van kinderen rond gaan op internet en nog wel ergere dingen gedaan worden. Daarom denk ik dat het juist goed is wanneer die mensen hulp kunnen krijgen en dat deze mensen dan niet meteen gehaat worden.

Haat jij mensen met een psychische ziekte? Dus bijvoorbeeld iemand met borderline? Ik zie dat als het zelfde eigenlijk. En ook met een borerliner is in mijn ogen niets mis wanneer die zijn borderline onder controle heeft!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:51

ik vind dat er een groot verschil is tussen acceptatie en de filmpjes , ook als de filmpjes er niet waren zouden pedofielen en hun neigingen nooit geaccepteerd worden door de samenleving.

misschien was homofilie niet het beste voorbeeld was , (voel kleine discussie aan komen) maar idd het betreft allebei gevoelens die niet uit te schakelen zijn.
al denk ik dat pedofilie een ziekte is , en dat denk ik dan weer niet over homofilie ,,,

ook denk ik niet dat de filmpjes ten goede komt van onze samenleving , t word 1 grote zooi als ieder voor zich het heft in eigen hand neemt op deze aard.
en er zal maar eens iemand in elkaar zijn gerost die vals is beschuldigd (waar trek je een grens)

vaker hoor je dat pedofielen niet serieus worden genomen worden , als ze hun gevoelens nog nooit tot uiting hebben gebracht , worden ze minder serieus genomen omdat er vaak gedacht word dat het een schreeuw om aandacht zou zijn.

dat er ouders zijn die een pedofiel in elkaar slaan nadat hun kind misbruikt is , en de emoties de overhand hebben genomen , kan ik meer dan inkomen. (weet ook niet of ik voor mezelf in sta)
maar de filmpjes zijn vaak niet van die ouders , die zijn te boos om zich te bedenken om het te filmen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:53

superwoman schreef:
liedje89 schreef:

geloof me dat degene die aan mijn dochter zou zitten , door mij de rest van mijn leven gehaat zal worden ,ondanks dat hij/ zij er misschien niets aan kan doen.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:54

Mij maakt het werkelijk niks uit als hij of zij gevoelens heeft voor een kind, want ze kunnen dat niet even uitschakelen.
Als die persoon gewoon met zijn handen van kinderen afblijft zie ik het probleem niet. Als ze niet met hun handen van
kinderen af kunnen blijven, tja, maar dat vind ik bij iedereen, ongeacht welke leeftijd.