De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:42

Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Op 7 maart 2014 om 15:00 wordt er een protestactie gehouden tegen alle belachelijk hoge kosten die wij Nederlanders moeten betalen!
Ouderen moeten langer thuis wonen, speciale woongroepen worden gesloten en afgebroken, huurprijzen reizen de pan uit... Nouja ga maar even verder.

Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.

Hoe belachelijk is het dat de buitenlanders in ONS land MINDER zorgpremie hoeven te betalen dan WIJ?
Wij Nederlanders met een midden tot lage inkomen liggen krom om de maand door te komen!
Leuke dingen doen zijn bijna alleen nog maar weggelegd voor de mensen met een beetje meer of de gelukshebbers met gewonnen kaarten.

Mijn studiefinanciëring is omlaag gegaan, omdat mijn moeder maar mee moet betalen! Dit KAN gewoon niet. Ma heeft niet die extra's. Zij kan ook bijna niet rondkomen. De OV kaart wordt straks een kortingskaart.
Waar is de Nederlandse regering mee bezig?

Wie doet mee!

Maartenn

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:44

Hoe belachelijk is zo'n actie en hoe belachelijk is het als je denkt dat dit werkt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:45

KarmaWitch schreef:
Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.

Dus omdat een ander wil protesteren sta ik straks urenlang in de file?
Tof is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:46

Ik neem aan dat de actievoerders ook komen met plannen om te zorgen dat die bezuinigingen niet nodig zijn dan of?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:47

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen het zat zijn

purny

En de nederlandse regering lacht zich rot. Als je wilt protesteren/demonstreren doe het dan op een manier dat iemand anders die er geen zin in heeft er last van heeft. Hoevaak hebben we nou al gedemonstreerd en niks bereikt...

secricible

Wat een domme manier van protest... Kost je benzine en andere mensen zijn er de dupe van. Komen in de file, kunnen kinderen niet ophalen.
Organiseer dan een massaal protest op het binnenhof ofzo...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:48

Ik heb niet echt last van die bezuinigingen. Bovendien vind ik het echt te achterlijk om mensen in het verkeer te gaan hinderen omdat andere mensen graag publiekelijk willen janken over hoe slecht het hier is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:49

Goof schreef:
KarmaWitch schreef:

Dus omdat een ander wil protesteren sta ik straks urenlang in de file?
Tof is dat.

Mijn gedachte. Joepie, dan zal ik maar een halfuurtje vertrekken om mijn kinderen op te halen die dag.... :\

Karin92

Ik vind het een erg goed idee om te gaan protesteren. Maar alle wegen blokkeren vind ik niet kunnen persoonlijk!
Dat gaat dan net weer een stap te ver.

Wel ben ik het eens met de belachelijke hoge kosten die wij als nederlanders moeten betalen.
En dat terwijl alle roemen en polen onze banen inpikken en dan ook nog eens voor een habbekrats hier in de zorgverzekering kunnen terwijl wij elk jaar meer moeten betalen...

Anoniem

lieveli schreef:
Ik heb niet echt last van die bezuinigingen. Bovendien vind ik het echt te achterlijk om mensen in het verkeer te gaan hinderen omdat andere mensen graag publiekelijk willen janken over hoe slecht het hier is.

Ze hebben niks te klagen en verzinnen daarom maar wat om te klagen. Typisch NL :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:51

Ik wil eerst eens zien hoeveel mensen er daadwerkelijk aan zo'n actie gaan meedoen. Als het zo'n facebookevenement is moet je die strijdvaardige deelnemers meestal delen door honderd, tenzij je "verjaardagsfeestje" in de titel hebt staan :+ .

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:52

Achterlijke actie, vooral ironisch met je auto te protesteren hoe arm je het wel niet hebt...
Om nog maar te zwijgen van je onsmakelijke opmerking over "buitenlanders" TS.

xdniesje

Inderdaad een slecht idee van de regering wat betreft over de studenten. Denk dat het wel anders kan, maar he hoeveel verstand heb ik er nou van?
School verwacht dat je werkt naast je baan om je studie te bekostigen en alle extra verplichtingen te betalen(reizen, onverwachte boeken, excursie, snijzaal etc) Maar plannen alles zo in dat je doordeweeks nooit de garantie kan geven naar je werkgever. Opzich is dit off topic :o

De manier van protest vind ik belachelijk en ondoordacht, denk niet dat je er iets mee gaat bereiken.
Daarnaast wilde ik eigenlijk zeggen dat mensen niet zo moeten zeuren over de bezuinigingen. Maar ik kan natuurlijk niet in zijn/haar leven kijken.
Ik heb het geluk dat het hier prima gaat, ik makkelijk werk kan vinden(afkloppen) en ik goed kan (be)sparen.
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 22-01-14 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik werk gewoon op dat tijdstip en heb derhalve geen tijd om op een dergelijk tijdstip vrijwillig files te creëren. Zouden meer mensen eens moeten doen, dat werken. Houden ze gelijk geld over voor al die kosten ;)

xSlvna

Niks te klagen? Wat een humor :+

wemkelover

Je zou maar dringend ergens naar toe moeten op dat moment, en je kan gewoon niet rijden.
Vind het ook een gigantische belachelijke actie, en het helpt toch geen ene ruk.
Ik las het al op facebook en dacht meteen wat een idioten zijn het ook.

En nee ik ben niet iemand met veel inkomen en heb ook wel eens moeite om touwtjes bij elkaar te knopen. Maar dit slaat gewoon alles.

Waarom denk je dat er zoveel bezuinigd moet worden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:53

Kwanyin schreef:
Ik wil eerst eens zien hoeveel mensen er daadwerkelijk aan zo'n actie gaan meedoen. Als het zo'n facebookevenement is moet je die strijdvaardige deelnemers meestal delen door honderd, tenzij je "verjaardagsfeestje" in de titel hebt staan :+ .

Tja, je hebt er maar enkele nodig per snelweg om de hele weg te blokkeren.
Degene die daarachter staan, doen vanzelf (on)vrijwillig mee.

YellowGray

Nou fijn, zo'n file.

Overigens vind ik het een beetje belachelijk om daarvoor te protesteren. Zoveel betalen we in Nederland helemaal niet. Sommige dingen zijn duurder (zorgpremie etc), sommige dingen zijn goedkoper (levensmiddelen, collegegeld). Ik vind het stiekem altijd een beetje sneu als mensen het collegegeld hoog vinden of de stufi te laag. Er zijn heus landen waar het goedkoper is, maar ook veel landen waar het véél duurder is en waar je niet eens stufi zult krijgen.

Ik ben zelf student en ik vind dat het ik het maar makkelijk heb. Ik krijg gratis geld en OV elke maand! Daarnaast nog huurtoeslag en zorgtoeslag (die overigens hoger is dan mijn premie!), neehoor, ik vind dat ik niets te klagen heb. Ook als het OV een kortingskaart wordt dan vind ik dat best. Het is toch ook niet echt normaal om te verwachten dat je maar overal naartoe kunt en alles kunt doen voor niks?
Als ik wat extra's wil doen of ik wil sparen voor een vakantie, dan ga ik werken. Dat levert me nog werkervaring op ook. :)

Anoniem

Karin92 schreef:
Ik vind het een erg goed idee om te gaan protesteren. Maar alle wegen blokkeren vind ik niet kunnen persoonlijk!

Wel ben ik het eens met de belachelijke hoge kosten die wij als nederlanders moeten betalen.
En dat terwijl alle roemen en polen onze banen inpikken dan ook nog eens voor een habbekrats hier in de zorgverzekering kunnen terwijl wij elk jaar meer moeten betalen...

Ja ik heb altijd al asperges willen plukken.

Urbanus

Bizzybijtje schreef:
lieveli schreef:

Ze hebben niks te klagen en verzinnen daarom maar wat om te klagen. Typisch NL :)

Ja echt triest. En dat gewauwel over buitenlanders. Ik had er overheen gelezen maar kom op. Te sneu voor woorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:54

Ik betaal liever mijn eigen risico en premie dan dat ik een gepeperde rekening krijg wanneer ik uit het ziekenhuis word ontslagen. Zo slecht is ons zorgstelsel niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:55

Kuggur schreef:
Achterlijke actie, vooral ironisch met je auto te protesteren hoe arm je het wel niet hebt...
Om nog maar te zwijgen van je onsmakelijke opmerking over "buitenlanders" TS.

Ik mis die onsmakelijke opmerking.. Het is gewoon een feit dat buitenlandse srbeiders in ons land voor 65e in de maand een zorgverzekering krijgen en eigen risico vervolgens weggescholden wordt..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:56

Niet slim, protesteren prima maar dan op een wijze die geen levens kan kosten. Ambulances, brandweer enz staat allemaal stil dus dat kan niet. Start een petitie oid of een grote protestactie in den haag.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:56

Karin92 schreef:

En dat terwijl alle roemen en polen onze banen inpikken en dan ook nog eens voor een habbekrats hier in de zorgverzekering kunnen terwijl wij elk jaar meer moeten betalen...

hmmm...dat van die buitenlanders die gaan werken in nl. Naar mijn bescheiden mening is dat werk waar de meeste nederlanders niet hun bed voor uit willen komen, of een loon wat gelijk is aan de uitkering die men ontvangt.....meer de banen die de verwende nederlanders niet willen hebben. (weet ik oa van een bedrijf die dit mee maakt...)

Zou ook absoluut niet blij zijn om in een file te komen staan ivm een protest. idd beter om dit op een locatie te doen waar anderen er geen last van hebben.