Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuperAssie schreef:Ik ben voor de doodstraf, voor mijn pakkie an mogen ze hem meteen weer hier invoeren.
Dat je een paar jaar moet wachten op je dood, ja dat vind ik dan ook weer niet juist, maar veelvuldig moordenaars, kinderverkrachters en weet ik wat voor engerds wil ik echt niet over 20 jaar weer tegenkomen op straat. En levenslang(écht levenslang en niet zoals hier in nederland..) in de cel stoppen kost allemaal geld. Nee, spijt me zeer voor alle mensen die er tegen zijn, maar zo denk ik er over.
LastDream schreef:beetje dubbelgevoel hier. aan de ene kant: je moet mensen ook een 2de kans geveen aan de andere kant: je hebt iemands leven afgenomen , waarom zou jij dan nog je leven mogen voorzetten?
SuperAssie schreef:Ik ben voor de doodstraf, voor mijn pakkie an mogen ze hem meteen weer hier invoeren.
Dat je een paar jaar moet wachten op je dood, ja dat vind ik dan ook weer niet juist, maar veelvuldig moordenaars, kinderverkrachters en weet ik wat voor engerds wil ik echt niet over 20 jaar weer tegenkomen op straat. En levenslang(écht levenslang en niet zoals hier in nederland..) in de cel stoppen kost allemaal geld. Nee, spijt me zeer voor alle mensen die er tegen zijn, maar zo denk ik er over.
_mexx_lady_ schreef:Voor wat hoort wat. Heb jij iemand vermoord? Dan heb je ook geen recht meer op eigen leven![]()
En ze kosten zoveel geld voor ze levenslang in de bak te zetten, nee leg ze maar meteen het hoekje om.
Dan heb ik het wel over gerichte moorden, iemand die gestorven is omdat er een zware botsing ofzo is geweest niet. Maar iemand die er echt op kickt, of uit wraak. Nee hoor doe maar!
Onschuldige mensen de doodstraf geven is sneu maar als je 100% zeker kan bewijzen dat hij echt de dader is. Go ahead!
Klinkt grof ja, maar de maatschappij zet je aan om hierover na te denken vind ik
Arrabel schreef:Ik zit op programma gemist een docu te kijken over mensen die de doodstraf hebben. Ik vind dat zo vreemd... Dat een hogere macht beslist dat jij dood moet. Op dit moment zitten er 260 mensen in Texas te wachten tot ze vermoord worden. Uit cijfers blijkt dat er 4 mensen per jaar onschuldig ter dood veroordeeld zijn. Mensen die weten dat ze een dodelijke injectie krijgen moeten daar soms ook nog een aantal jaar op wachten. Dan kun je nog zo veel vreselijke dingen hebben gedaan maar een mens kan toch niet over een ander mens beslissen wanneer hij dood gaat? Dan ben je toch net zo erg als de moordenaar die je vermoord?
liekec schreef:Dit is wat diegene die iemand vermoordt heeft ook doet, dus vind ik dat hij dan hetzelfde verdient.
Snollygoster schreef:Ik ben voor de doodstraf. Sommige criminelen kunnen gewoonweg niet meer losgelaten worden in de maatschappij, liever er meteen vanaf te zijn dan dat WIJ voor hun maaltijden blijven betalen tot ze sterven.