Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jesser schreef:We gaan meer en meer naar de situatie zoals die vroeger was. Kinderen/buren familie en vrienden die voor elkaar moeten gaan zorgen.
Op zich niet verkeerd. Als maatschappij zijn we vandaag de dag niet meer zo sociaal. Eerder in ons eigen wereldje gekeerd en zeggen onze buren ons niet zo veel meer.
Jesser schreef:heeft niemand hier wat over te zeggen?
Jesser schreef:Er staat voor de 60 plus.. maar de mensen die echt hoogbejaard zijn hebben niet de luxe zoals de generatie van de 60e plus.
Ik heb het artikel gelezen en ben het grotendeels er mee eens. Echter hebben we het ook over een grote groep van echte oudjes die het niet zo gemakkelijk hebben.
Dit artikel alleen is niet afdoende.. Daarnaast grote groep mensen die niet zo'n fantastisch pensioen hadden en rond moeten komen van een aow-tje en dat is niet veel.
Jesser schreef:Ik neem ook niet altijd de kinderen het kwalijk. Als men eigen huis heeft met dubbele hypotheek dan zal men moeten werken, de eigen kinderen hebben ook die kostbare tijd aan aandacht nodig.
Tis een maatschappelijk probleem waar zo een twee drie niet een oplossing voor is, maar wel zal verergeren door het feit dat de regering alleen al de verzorgingstehuis afschaft.
Ibbel schreef:Waarom dát soort dingen juist niet mogelijk maken? De druk van die tweede hypotheek af, door de ruimte te geven voor (kleinere) tweede woningen op hetzelfde perceel, met verkoop van he ouderlijke huis?
Elise_0o schreef:Jesser schreef:Er staat voor de 60 plus.. maar de mensen die echt hoogbejaard zijn hebben niet de luxe zoals de generatie van de 60e plus.
Ik heb het artikel gelezen en ben het grotendeels er mee eens. Echter hebben we het ook over een grote groep van echte oudjes die het niet zo gemakkelijk hebben.
Dit artikel alleen is niet afdoende.. Daarnaast grote groep mensen die niet zo'n fantastisch pensioen hadden en rond moeten komen van een aow-tje en dat is niet veel.
Er staan quotes in van mensen ver in de 80
Ibbel schreef:Maar ja, je kunt ook zeggen, mogen ze? Jarenlang voor pa en ma gezorgd, maatschappij kosten bespaard, mogen ze dan er wat op terug verdienen? Tegelijkertijd gooi je dan meteen je eigen glazen in, want je verkoopt wel jouw eigen oude dag...
geerke schreef:je hebt natuurlijk gelijk....maar ik vind dat de kinderen wel eens wat meer kunnen doen.
Hun ouders waren er altijd voor hun,zij moeten er nu zijn voor hun ouders.
Jesser schreef:Heb jij enige ervaring in de zorg? Of ga je op een artikel alleen af?
Mijn ervaring is namelijk dat ook al hebben mensen wel een goed pensioen, dat zegt dan nog weinig over de kwaliteit van het leven of de eenzaamheid onder ouderen.
Er komt namelijk een moment dat ook al kun je het financieel goed voor elkaar hebben dat je niet meer in staat bent om voor jezelf te zorgen. Het is voor weinigen onder ons weg gelegd om particuliere zorg te hebben.
Wat betreft een tweede huisje/bakhuis betreft, de regering zal toch ergens concessie op moeten gaan doen, als het van ons gaat verwachten dat wij onze ouders/grootouders moeten gaan verzorgen.
Cassidy schreef:Nu sparen voor later? Waarom? Wat jij nu opzij legt en waar je aardig wat voor zou kunnen doen, zou tegen die tijd misschien net voldoende kunnen zijn om een maand van rond te komen, laat staan de rest van je oude dag aangenaam te laten verlopen.
Kans is ook groot dat, als er ooit iets gebeurt waardoor je minder inkomsten hebt en je niet aan het werk kunt komen, je eerst je mooie opgespaarde potje op mag eten voordat er iemand bijspringt.