Jongens mishandelen conducteur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Jongens mishandelen conducteur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 02:26

Jeutje....je laat je toch niet aftuigen door zo`n stelletje snotneuzen.....als een
conducteur al niet met een paar pubers overweg kan,hoe dan met volwassen notoire zwartrijders????
Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat dit jonge gajus hard aangepakt dient te worden!!!
Citaat:

Vier jonge jongens zijn bij station Gilze-Rijen aangehouden omdat ze een conducteur hebben mishandeld. De man raakte gewond aan zijn hoofd en knie. De jongste verdachte is 13, de oudste 15.

De conducteur was bezig met het controleren van de kaartjes en zag hoe de vier jongens voor hem uit bleven lopen door de trein. Hij sprak de vier daarop aan, waarna zij toegaven dat ze geen kaartje hadden.

Klappen
Ook zeiden ze geen identiteitsbewijzen of portemonnees bij zich te hebben. Een van de jongens pakte plotseling de kraag van de conducteur vast, waarna de conducteur meerdere klappen tegen zijn hoofd kreeg. Ook schopten de jongens hem.

Een passagier pakte een van de jongens vast, maar hij wist te ontkomen toen de trein op station Gilze-Rijen tot stilstand kwam. Het viertal uit Rijen vluchtte de trein uit. Ze konden in de buurt van het station worden aangehouden.
http://nos.nl/artikel/593502-jongens-mi ... cteur.html

Celiien

Re: Jongens mishandelen conducteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 02:29

Tjah, als je weet hoe menig 16jarige er tegenwoordig uitziet (eiwitshakes, sportschool etc) dan ben jij als volwassen man echt niet tegen vier van die knaapjes opgewassen hoor. Sowieso al niet, vooral als het zo opeens komt. Het is gewoon te gek voor woorden, hoop dat de conducteur er bovenop komt en die jongens gepakt cq een passende straf krijgen :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 02:35

Paar pubers kunnen paar goede schoppen geven hoor := Die zien soms volgens mij gewoon helemaal blind..

Ik hoop stiekem dat de legertraining gewoon weer word ingevoerd op deze opvoedloze pubers.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 02:42

Inderdaad, 14 en 15 jarigen zijn tegenwoordig geen kleintjes meer en dan 4 stuks die plotseling van alle kanten beginnen te meppen, dan ben je gewoon overdonderd.
Ik moet er niet bij zijn op zo'n moment, konden ze flink klappen krijgen, boeiend of ik er dan zelf ook klappen aan overhoud.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:57

Bah walgelijk dat soort schijtjochies! Militair bootcamp zou ze goeddoen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:05

De conducteur in kwestie is fysiek prima in staat om zich te verdedigen. Alleen de meesten durven niet meer, omdat veel incidenten tegenwoordig met filmpjes en al op internet komen. Het zijn boa's maar met beperkte bevoegdheid dus als je jezelf te fel verdedigd kan je er zelf wel eens met een fiksere straf vanaf komen dan die snotneuzen.

En als ze maar het element van verrassing hebben dan kunnen 4 kinderen echt wel een volwassen man tegen de vloer aan werken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:10

Klopt wel ja. Conducteurs,buschauffeurs,trambestuurders,enz, die mogen zichzelf helemaal niet verdedigen in hun publieke functie,want dan heb je het zelf nog gedaan ook.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:14

papagroom schreef:
Jeutje....je laat je toch niet aftuigen door zo`n stelletje snotneuzen.....als een
conducteur al niet met een paar pubers overweg kan,hoe dan met volwassen notoire zwartrijders????
Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat dit jonge gajus hard aangepakt dient te worden!!!

Ik geloof niet dat je het helemaal snapt.
Ten 1e zijn de "pubers" van tegenwoordig geen snotneuzen meer en hebben meer kracht dan dat je denkt.
Ten 2e de conducteur hoeft natuurlijk ook niet meer 1 van de jongste geweest te zijn.
Ten 3e is de conducteur een BOA, die helaas moet uitkijken met "aanpakken".
Ten 4e niet alle zwartrijders geven agressie.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Helaas komen vaak van deze aanvallen uit het niets en kan je het niet zien aankomen.
Ik spreek uit ervaring helaas, en ja, ik ben ook een hc.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:14

Je mag als medewerker wel geslagen/geschopt/bespuugd/vernederd worden maar als je dan iets terug doet, heb je kans je baan kwijt te raken. En 4 tegen 1 is zielig van die gozertjes.

Het is jammer dat HALT bestaat, als ze volwassen zijn verdwijnt de notitie. Het geeft men ook een vrijbrief om dit soort dingen te doen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:17

Snoevie schreef:
Klopt wel ja. Conducteurs,buschauffeurs,trambestuurders,enz, die mogen zichzelf helemaal niet verdedigen in hun publieke functie,want dan heb je het zelf nog gedaan ook.

Juist dat is het.
En geef ze maar een taser mee of pepperspray. Aanpakken dat tuig.
Maar nee dat mag niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:08

maaike5581 schreef:
papagroom schreef:

Ik geloof niet dat je het helemaal snapt.
Ten 1e zijn de "pubers" van tegenwoordig geen snotneuzen meer en hebben meer kracht dan dat je denkt.
Ten 2e de conducteur hoeft natuurlijk ook niet meer 1 van de jongste geweest te zijn.
Ten 3e is de conducteur een BOA, die helaas moet uitkijken met "aanpakken".
Ten 4e niet alle zwartrijders geven agressie.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Helaas komen vaak van deze aanvallen uit het niets en kan je het niet zien aankomen.
Ik spreek uit ervaring helaas, en ja, ik ben ook een hc.

Ten 5e zijn er tegenwoordig van die groepjes pubers die gewoon op rottigheid uit zijn en al vervelend gaan doen als je alleen al goedenmiddag tegen ze zegt, laat staan dat je ze om hun kaartje vraagt.

En ook ik ben conducteur, dus ook ik spreek helaas uit ervaring.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:14

Het enige wat men hiertegen kan doen is het HALT systeem opzeggen. Zodat wanneer een tiener iemand mishandeld hij ook na zijn 18e een aantekening blijft houden. Ik heb respect voor de mensen die dit soort beroepen hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:17

Hoe je het ook wendt of keert, die jochies hadden gewoon hun poten thuis moeten houden. Het is toch te gek voor woorden dat bevoegdheden als "van je af mogen meppen" überhaupt nodig zijn.

HALT systemen zijn prima voor dingetjes als kleine winkeldiefstal etc, het is gewoon banketstaaf als je als 13 jarige een keer iets pikt uit de winkel omdat dat stoer is, wordt gepakt, verder nooit iets uitvoert en later bij de politie wil oid, dat mag dan niet (want nee, je mag echt NIKS hebben uitgevroten).
Voor dit soort dingen moet je imo gewoon op de normale manier gestrafd worden. Zet het maar op hun strafblad, kunnen ze mooi geen VOG meer krijgen, jammer dan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:23

Ik bedoel ook meer dat ze kijken naar het vergrijp wat iemand pleegt. Een zakje snoep stelen is ook minder ernstig dan iemand een trauma bezorgen en hem het licht uit de ogen slaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:11

purny schreef:
Ik bedoel ook meer dat ze kijken naar het vergrijp wat iemand pleegt. Een zakje snoep stelen is ook minder ernstig dan iemand een trauma bezorgen en hem het licht uit de ogen slaan.

Ja precies! Ik heb vroeger ook wel eens iets gepikt uit de winkel, maar ben nu de braafste burger die je je voor kan stellen :o (okee, buiten wat snelheidsboetes en openbare lichte dronkenschap om :o )

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:22

[quote="papagroom"]Jeutje....je laat je toch niet aftuigen door zo`n stelletje snotneuzen.....als een
[quote]

Ben jij wel helemaal goed? Dus het is schuld van de conducteur dat ie afgetuigd wordt want 'hij het laat gebeuren'? Het is verdorie een conducteur, sinds wanneer moeten die kunnen vechten om hun beroep uit te oefenen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:27

Halt is sowiso waardeloos, heb het gezien bij mn broertje. Na 2x langs komen en een gesprek een een brief schrijven dat hij dit nooit meer zal doen is er geen vervolg gekomen vanuit halt terwijl dit pas de begin fase was? Heb dit ook bij 2 buurjongens gezien... Dus wie halt verzonnen heeft of welke idioten daar werken?

Jeugd word steeds extremer. Van mij part mogen de straffen hoger worden, zowel cel als taakstraf en bij iedere tegensputtering nog hoger. Of inderdaad bootcamp. Mensen kunnen niet eens fatsoenlijk hun werk doen :n

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:30

Bootcamp is wel wat.
Laat de jongetjes maar weer een man worden.
Respect leren tegen een meerdere.
Dat halt heeft geen nut meer, dat was leuk toen de kinderen nog kind waren, niet nu het opgeschoten criminelen in spe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:32

Een conducteur mag niet terugvechten he.. dan heeftie een grote kans dat hij ontslagen wordt bijvoorbeeld.. had ik laatst ook, conducteur in de trein werd aangevallen, gaf een klap terug en mocht meteen niet meer mee op de trein.. zie dat Maaike & Inoterry het ook al aangeven..

zelf heb ik respect voor conducteurs, ze krijgen al zoveel over zich heen, ipv dat mensen eens gewoon een praatje met ze maken worden ze alleen maar overladen met geklaag, agressiviteit en ondankbaarheid :\

Wat mij betreft gaan de straffen voor geweld, zeker voor jeugd, flink omhoog. Laat ze maar voor volwassenrecht komen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:34

En geef de conducteur wat middelen om zichzelf te verdedigingen.
Stroomstoot wapen, pepperspray als voorbeeld.
Dat tuig mag en kan alles en die beroepen moeten het maar over zich heen laten komen voor een k.t loontje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:41

Ik denk dat je als volwassen vent een groter probleem hebt als je terug vecht. Dan als je je laat mishandelen. Kan je wel zeggen het is zelfverdediging maar het zijn guppen dan krijg je ouders die klacht indienen bij de politie. Krijg je je ontslag en kan je nog voor de rechter komen ook. Zo simpel ligt het tegenwoordig helaas niet. Slachtoffers worden vaak gestraft als ze zich willen verdedigen en daders worden beschermt.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 06-01-14 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:41

13 jaar serieus :oo baan of geen baan, film of geen film die hadden toch een paar rotklappen terug gehad van mij >;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:42

Dat is toch ook echt zo fout in Nederland, als iemand terug vecht is die de klos.
Ipv dat die een dikke pluim krijgt.
Dit zijn echt de momenten dat ik Nederland verafschuw.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:43

Baileys01 schreef:
13 jaar serieus :oo baan of geen baan, film of geen film die hadden toch een paar rotklappen terug gehad van mij >;)

Jij heet in het echte leven zeker Bruce Willis :Y)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:44

Amaris schreef:
Baileys01 schreef:

Jij heet in het echte leven zeker Bruce Willis :Y)

Jackie Chan :))