Kat opgeblazen met vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cavaletto

Kat opgeblazen met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 18:12

In Amersfoort hebben een stel idioten een kat opgeblazen met vuurwerk. Ze hebben vuurwerk in het achterwerk van het diertje gestopt en aangestoken. Het baasje van de kat vond het diertje zwaargewond en moest de kat laten inslapen.
Ik las het berichtje zojuist in de krant op Internet. Hoe gestoord moet je zijn om een dier zoiets aan te doen? Ik heb hier geen woorden voor. Ik hoop dat de daders gepakt worden en zich moeten verantwoorden voor hun gruwelijke daad. Ik wens het baasje van de kat veel sterkte bij het verwerken van deze schokkende gebeurtenis.

marlonFloris

Re: Kat opgeblazen met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:15

Ik las het ook al op bokt. Het zal je kat maar zijn zeg.. echt zo diep triest.
als ik erachter zou komen wie dat gedaan heeft dan krijgt hij/zij een betonvlinder in zijn anus.. en wens dat diegene net zoveel zal moeten lijden als wat dit beesje heeft moeten voelen. Bah bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:22

Vreselijk dat dit is gebeurd, maar ik snap werkelijk niet waarom je nu je kat buiten laat :n Die van mij zitten al sinds gisteren binnen en komen pas donderdag weer buiten..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:50

@Relaxed, alsof je je katten binnen zal houden omdat hij/zij anders opgeblazen zaln worden :roll: (niet dat ik vind dat je je kat niet om andere redenen binnen moet houden, maar je snapt me wel denk ik )

Vreselijk, afschuwelijk. Hoop dat van die gozertjes er een paar vingers afknallen vannacht in t kader van dikke vette karma.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:53

Relaxed schreef:
Vreselijk dat dit is gebeurd, maar ik snap werkelijk niet waarom je nu je kat buiten laat :n Die van mij zitten al sinds gisteren binnen en komen pas donderdag weer buiten..

Het was zondag al gebeurd Relaxed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:55

Celiien schreef:
@Relaxed, alsof je je katten binnen zal houden omdat hij/zij anders opgeblazen zaln worden :roll: (niet dat ik vind dat je je kat niet om andere redenen binnen moet houden, maar je snapt me wel denk ik )

Vreselijk, afschuwelijk. Hoop dat van die gozertjes er een paar vingers afknallen vannacht in t kader van dikke vette karma.

Nee maar met dit geknal is het voor katten toch vreselijk om buiten te zijn? :? Door de paniek kunnen ze zo makkelijk verdwalen of onder een rijdende auto schieten omdat ze schrikken. En ja, oud en nieuw is voor veel mensen een reden om dingen te doen die ze normaal niet doen.. Dus ik kan 100 redenen bedenken om ze juist nu binnen te houden en daar is dit er helaas 1 van.

Urielle, echt? Heb ik dan overheen gelezen..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:56

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:57

Zoals ik al eerder zei, er kunnen ook andere redenen zijn. Zou ze ook binnen houden mochten ze buiten lopen. Moet ik wel zeggen dat er ook katten zijn die natuurlijk er niet bang voor zijn :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:58

Relaxed schreef:
Urielle, echt? Heb ik dan overheen gelezen..

Hier stond dat niet maar ik had het op FB al gelezen met een link naar het nieuwsbericht :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:40

Vreselijk volk bestaat er toch!!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:49

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:06

Mensen zijn beesten om onschuldige dieren dit aan te doen. IK zou ik weet niet wat met ze willen doen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:15

oo Franka75, ik weet al precies wat ik met dit soort mensen wil doen..... langdurig en pijnlijk..
Je blijft met je takken van een onschuldig dier af... k hoop dat het nu heel bang is en weet dat het over de schouder moet kijken...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:46

Mijn eerste ingeving:

Zulke zieke beesten mogen ze van mij de kogel geven, die zijn niet meer te redden. Worden nu van onder andere mijn belastinggeld verzorgd in een cel, krijgen allerlei therapietjes en mogen na een paar maanden weer vrij rondlopen. Er wordt altijd wel geroepen "ik zou het wel weten wat ik zou doen", maar helaas gebeurt dat in dit bekrompen nederland nooit. Iedereen blijft maar aan de kant toekijken en de dader wordt nog eens beschermd door "de wet" ook. Zet die gasten met hun postzegel op de nationale televisie en geef aan wanneer ze losgelaten worden. Misschien moeten we een collecte houden om degene die zo'n beest werkelijk een toontje lager laat zingen te belonen! -:(-

Mijn tweede ingeving:

Dit soort zieke beesten nooit meer vrij laten. Verder zal ik mijn mond houden over dit onderwerp, omdat het toch geen zin heeft om wat te brullen: er wordt toch niets aan gedaan. Het zal hooguit een paar maandjes of misschien wel een paar weken in een cel opgesloten zitten worden en een "foei, niet meer doen hoor" als ze weer vrij komen. |o

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:48

Wat ik hoorde vandaag is dat ze de dader gevonden zouden hebben en vandaag gaan arresteren? Weet niet of dit idd klopt, maar het zou geweldig nieuws zijn!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:51

Moderatoropmerking:
Wat er met Luna gebeurd is, is onvergeeflijk. Maar laat je er niet toe verleiden dan maar zware bedreigingen aan het adres van de dader op Bokt te zetten. Het heeft ook geen enkele meerwaarde in de discussie. Houdt het hier in elk geval binnen de grenzen van de beschaving... Bedankt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:51

marlonFloris schreef:
als ik erachter zou komen wie dat gedaan heeft dan krijgt hij/zij een betonvlinder in zijn anus.. en wens dat diegene net zoveel zal moeten lijden als wat dit beesje heeft moeten voelen. Bah bah

Arresteren? Ik ben voor bovenstaand. En na de ontploffing gewoon op straat laten liggen en laat ze zichzelf maar redden. Voor iedereen die erbij betrokken was, heeft geholpen deze daad te doen en erbij stond te lachen.

edit: valt dit nog binnen de grenzen van beschaving? :o

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:52

Die zal ik maar voor tegelijkertijd met de modopmerking geplaatst houden...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:13

Thanks Prrr :j Sommige opmerkingen kunnen namelijk echt gewoon niet :n

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:42

Na het lezen van de felle reacties hier, kan ik me onderstaand nieuwsbericht heel erg goed voorstellen. sommige reacties zijn minstens zo laag als de actie zelf.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... line-halen

Baasje laat Facebookpagina 'opgeblazen' kat offline halen

Een Facebookpagina voor de zoektocht naar een dierenbeul die vuurwerk heeft laten ontploffen in het achterste van een kat, is offline gehaald. Dat zou zijn gebeurd in opdracht van het baasje van Luna, schrijft RTV Utrecht.

De Facebookpagina 'Helpdedadersvinden #PoesLuna' had in een paar dagen tijd zeker 21.540 likes gekregen. Veel mensen uitten op de pagina hun woede over de dood van het dier. "Ik wens deze dierenbeulen het ergste toe en dan nog erger", schreef iemand. Wat veel anderen betrof, zouden de daders moeten worden bestraft met 'vuurwerk in hun achterste en dan aansteken die hap'.

Volgens RTV Utrecht vreesde het baasje van de kat dat iemand het recht in eigen hand zou nemen. Ook zouden mensen op de pagina namen van mogelijke daders hebben genoemd.

RTL Nieuws / ANP

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:25

Ik kan me dergelijke reacties juist wel goed voorstellen. Het zijn uitingen van mensen die uit wanhoop en kwaadheid niet weten waar het naar toe gaat en - in dit geval - verbaal om zich heen gaan slaan. Vaak als je die mensen er later nog eens over spreekt, dan zijn ze nog steeds woedend maar zullen ze niet zo snel meer dergelijke uitingen doen. Het scherpe kantje is er dan zo gezegd van af. Het zijn juist meestal de mensen waar niets mee gebeurt (met een familielid of (huis)dier) of die waarschijnlijk niet empatisch genoeg zijn, die nog sussend aan de kant staan. Tot het jezelf overkomt...
Mensen willen gewoon gerechtigheid, want dit is toch gewoon te ziek voor woorden? Die beesten van mensen hebben heel bewust het diertje vastgehouden, heel bewust het rotje in het achterwerk gedaan, heel bewust die zooi aangestoken en heel bewust staan toekijken en lachen. Dat diertje heeft doodsangsten moeten doorstaan, hevige pijn geleden en dan mag er niemand voor dat diertje in de bres springen door alleen maar zijn/haar woede te uiten? De dader(s) mag/mogen van geluk spreken dat hun het hand boven het hoofd gehouden wordt hier in nederland. In elk ander land hadden ze allang gelyncht geweest.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:29

oh verschrikkelijk echt zielig! Mijn zus is een kattengek dus daar hoorde ik het van. Maar zoiets is toch ook bij een eend gebeurd?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:30

Klopt, dat is een paar jaar geleden. Men heeft bewust de eend gevangen, bewust de bek geopend, bewust het rotje erin gedaan, bewust met duct-tape de bek dichtgeplakt en bewust het rotje aangestoken. :n

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:18

Dat is echt triest..ik vraag me af hoe vreselijk veel pijn dat gedaan moet hebben :(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:54

Szan schreef:
'vuurwerk in hun achterste en dan aansteken die hap'.
RTL Nieuws / ANP

Maar waarom zou je dat niet mogen doen? Zelf vinden ze het blijkbaar doodnormaal of grappig om het bij een ander te doen.