Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:27

Een algeheel frustratiemomentje over Nederland. Te beginnen met het vuurwerk.
Man man man, ik erger me er kapot aan. Sinds begin november (!) zijn ze hier in de omgeving al fanatiek bezig met knallers en siervuurwerk. Laat ik even voorop stellen dat ik totaal geen tegenstander ben van vuurwerk. In tegendeel, ik vind het hartstikke leuk en het hoort echt bij de jaarwisseling. Maar waarom zijn er zo ontzettend veel mensen die zich niet aan de regels kunnen houden?
Wellicht omdat er teveel zijn? Ja daar kan ik 100% inkomen. Waarom wordt vuurwerk in Nederland niet gelegaliseerd, zoals in België en andere landen? Of is dat nou een zeer vreemde vergelijking?

Om even door te gaan op al die regeltjes. Word het niet een keertje te gek in Nederland? Iedereen word aan de handjes vastgehouden.. Nee straatverlichting aan de snelweg mag echt niet uit hoor! Stel je eens voor... Ga de grens over naar Duitsland, en daar moet je het toch echt met je eigen autolampjes doen hoor.

Wil je iets bouwen?? Ook al staat het op je eigen grond, mag je eerst ik weet niet hoeveel vergunningen aanvragen om uberhaupt te mogen gaan tekenen... En dan mag je nog heel hard hopen dat je daadwerkelijk mag gaan bouwen...

Slaan we niet compleet door? Vergelijk het eens met andere landen. Ik durf te wedden dat Nederlanders hoog staan in het lijstje "Wij kunnen niet zonder overheid en regeltjes overleven"

MacavityL

Re: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:25

Ik heb zowel in de UK als US gewoond en ben me toen nog eens extra gaan realiseren hoe goed we het eigenlijk in Nederland hebben..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:28

Helemaal mee eens. Er zijn te veel regeltjes die nergens op slaan. OK, er moeten wel goede regels zijn als je met zo veel mensen op zo weinig grond woont, maar al die regels en wetten moeten wel hanteerbaar en navolgbaar zijn, en dat mis ik.
Een van de redenen waarom wij weg willen....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:31

Ik hou van nederland en denk dat we juist door al die regeltjes het eerste wereldland zijn als wat we nu zijn.
We kunnen het vergelijken met andere landen, maar wij doen het hartstikke goed. Hoe wil je anders 17mln mensen op zo'n klein stukje laten wonen... Dat kan alleen met strakke regels.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:32

Ik zit nu in de US en als ik zie wat hier allemaal is toegestaan waar je in Nederland megaboetes voor krijgt. Telefoneren tijdens het rijden, rechts inhalen met een bloedgang, rechts afslaan terwijl het stoplicht op rood staat etc.etc. Ik vind Nederland het land der betutteling. Hier in de VS nog geen vuurwerk gezien of gehoord. Wat mij betreft mag het particulier afsteken van vuurwerk in Nederland ook wel verboden worden. Ik heb vorig jaar Oud en Nieuw in Antwerpen gevierd en het was zo gezellig om met z'n allen naar de haven te lopen waar vanaf een bepaalde plek prachtig vuurwerk werd afgestoken door professionals.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 23:34

verootjoo schreef:
Ik hou van nederland en denk dat we juist door al die regeltjes het eerste wereldland zijn als wat we nu zijn.
We kunnen het vergelijken met andere landen, maar wij doen het hartstikke goed. Hoe wil je anders 17mln mensen op zo'n klein stukje laten wonen... Dat kan alleen met strakke regels.

Duitsland doet het volgens mij ook hartstikke goed. Canada ook...
Yinnar schreef:
Ik zit nu in de US en als ik zie wat hier allemaal is toegestaan waar je in Nederland megaboetes voor krijgt. Telefoneren tijdens het rijden, rechts inhalen met een bloedgang, rechts afslaan terwijl het stoplicht op rood staat etc.etc. Ik vind Nederland het land der betutteling. Hier in de VS nog geen vuurwerk gezien of gehoord. Wat mij betreft mag het particulier afsteken van vuurwerk in Nederland ook wel verboden worden. Ik heb vorig jaar Oud en Nieuw in Antwerpen gevierd en het was zo gezellig om met z'n allen naar de haven te lopen waar vanaf een bepaalde plek prachtig vuurwerk werd afgestoken door professionals.

Precies, dat heb ik ook gemerkt toen ik in Canada zat. En het grootste verschil: Er is daar nog respect voor de autoriteit... Dat is hier gewoon nergens meer te vinden. Respect voor leraren? Weg. Respect voor agenten? Weg. En ga zo maar door. Het is toch van de zotte?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:36

Duitsland en canada zijn wel een tikkie minder overbevolkt :+

respect voor autoriteit, is nodig ja. Maar dat is de maatschappij, en de maatschappij zijn wij allemaal ;) ik zou zeggen, begin bij jezelf en je eigen kinderen.

Nederland is ook het land van het meeste klagen... -O-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:38

Ik heb in het buitenland gewoond en waardeer daardoor juist alles wat hier in Nederland zo "vanzelfsprekend" is. Fijn dat er regels zijn!

Over die snelwegverlichting: blijkbaar kom je niet zo vaak in de buurt van Ossendrecht, want de snelweg tussen Ossendrecht en Breda is pikkedonker 's avonds (die is er gewoon niet). Ook tussen Tilburg en Moergestel staat de verlichting 's nachts gewoon uit.

Wat betreft vergunningen om te bouwen, dat is tegenwoordig al een stuk gemakkelijker dan vroeger met het verzamelen van alle vergunningen: je hoeft nu in principe nog maar naar één loket. Verder blijft het helaas ambtenarenwerk, maar ergens vind ik dat ook wel goed. Als ik over de grens ga, erger ik me groen en geel aan de lelijke bebouwing en alles wat maar moet kunnen. Nederland vind ik echt zo slecht nog niet, ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en ik hoef niet meer weg :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 23:39

verootjoo schreef:
Duitsland en canada zijn wel een tikkie minder overbevolkt :+

respect voor autoriteit, is nodig ja. Maar dat is de maatschappij, en de maatschappij zijn wij allemaal ;) ik zou zeggen, begin bij jezelf en je eigen kinderen.

Nederland is ook het land van het meeste klagen... -O-

Ik begin niet aan kinderen :Y) Maar ik zou het niet in mn hoofd halen om te keer te gaan tegen agenten of hulpdiensten hoor...

Duitsland en Canada zijn wel enorm grote landen met heel veel inwoners. En de grote steden zijn toch echt wel dichtbevolkt hoor. Als je bv kijkt naar Toronto ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:02

Yinnar schreef:

De verkeersovertredingen die je noemt zijn veelal niet toegestaan (over telefoneren in de auto verschillen de wetten per staat), maar er wordt minder op gecontroleerd en dus minder nageleefd. Kennelijk hebben mensen die betutteling nodig om de (verkeers)veiligheid te waarbergen. Zie maar met vuurwerk - wordt hier erg weinig aan gedaan, maar probeer maar eens iets particulier af te steken in de VS ($750 boete in New York).

Respect voor autoriteit is ook relatief, ook in andere landen zie je mensen/groepen met weinig respect voor autoriteit en mensen/groepen die dat wel hebben. Het is allemasl niet zo zwart/wit..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:11

MacavityL schreef:
Yinnar schreef:

De verkeersovertredingen die je noemt zijn veelal niet toegestaan (over telefoneren in de auto verschillen de wetten per staat), maar er wordt minder op gecontroleerd en dus minder nageleefd. Kennelijk hebben mensen die betutteling nodig om de (verkeers)veiligheid te waarbergen. Zie maar met vuurwerk - wordt hier erg weinig aan gedaan, maar probeer maar eens iets particulier af te steken in de VS ($750 boete in New York).

Respect voor autoriteit is ook relatief, ook in andere landen zie je mensen/groepen met weinig respect voor autoriteit en mensen/groepen die dat wel hebben. Het is allemasl niet zo zwart/wit..

Dan is het in deze staat waar ik nu zit toegestaan. Ik heb naast iemand gezeten die aan telefoneren was terwijl een politieauto ernaast stond maar niet aangehouden. Ik dacht ojee daar gaan we..... Het zelfde bij het rechts inhalen en rechts afslaan bij rood. Het mag hier gewoon.

Ik denk persoonlijk dat die Nederlandse betutteling niet leidt tot minder ongelukken of de verkeersveiligheid te waarborgen. Eerder zwaardere straffen bij ernstige verkeersovertredingen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:34

Ik vind zelf niks mis met rechts inhalen of rechtsafslaan door een rood stoplicht. Het scheelt ook wel dat we, in ieder geval hier in Canada, lang niet zoveel wandelaars en fietsers hebben. En dat we het nou eenmaal niet gewend zijn in NL betekend nog niet dat het slecht is. Scheelt mij weer onnodig wachten voor het stoplicht en kan ik iig langs al die idioten die op de linkerbaan blijven hangen terwijl ze 10/20km/u langzamer gaan dan de rest. Zolang je maar goed uitkijkt en oplet in het verkeer. Iets wat we in NL net zo goed moeten.

Voor zover ik weet zijn ze iig hier in Canada (iig in het gebied waar ik zit) helemaal niet zo van het vuurwerk (moet ook wel zeggen dat ik niet prrcies weet hoe het hier met de regels omtrent vuurwerk zit). Lekker rustig al zeg ik het zelf. Heb er op zich niks tegen, er zijn alleen teveel mensen die hun verstand niet willen gebruiken.

Nu moet ik zeggen dat kwa land ik ook nooit in de usa zou willen wonen terwijl ik het hier in Canada prima naar mn zin heb. Zit liever hier dan in NL. Natuurlijk heb je hier ook wel het een en ander en is het momenteel met de government ook niet allemaal koek en ei as "it used to be". Toch zijn er hier naar mijn inziens wel genoeg en zeker ook wel een aantal grote verschillen en is het denk ik maar net waar je prioriteiten liggen.
Ikzelf vind vooral de natuur hier prachtig, natuur zoals we het in NL nooit meer (willen en) zullen meemaken maar ook de mensen zijn hier zoveel relaxter en vriendelijker. Persoonlijk erger ik me kapot aan een groot deel van de Nederlanders. Er zijn zoveel mensen die voor niets en niemand meer respect hebben. En natuurlijk heb je die hier ook wel, net als dat je ook nog steeds wel aardige mensen met respect in NL hebt zitten, ik heb alleen het idee dat mijn dagelijks leven in NL vergeleken met mijn dagelijks leven hier dat mensen hier zoveel vriendelijker voor elkaar zijn.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:13

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:21

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:39

Ga in Amerika maar eens harder rijden dan 80. Yes sir officer, you are right sir officer. I shouldn't have done that and I never ever will do it again... Rechts inhalen? Alleen in staten waar Keep Your Lane is ingevoerd. En wel goed opletten als je de staatsgrens overgaat, want als je het aan de andere kant van de grens niet goed doet, krijg je net zo hard een boete.

Aan de andere kant: in Amerika werkt het voorrangssysteem waarbij mensen ZELF bijhouden wie er het eerst was - die krijgt gewoon voorrang. Kan je je dat in Nederland voorstellen? Ik ook niet. Lukt ook niet, want daarvoor zitten we met veel te veel mensen op te weinig kilometers. Heb je in de grote steden van Amerika ook, maar daar rijden relatief veel minder mensen auto, en heb je nog nooit zoveel stoplichten zien staan. Amerika staat vol met hekjes om te voorkomen dat mensen domme dingen doen.

Regeltjes zijn nodig waar mensen bij elkaar leven. En elk land krijgt de regeltjes die hij verdient - wanneer mensen uit zichzelf te weinig rekening met elkaar houden komen er regeltjes. Et voila...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:35

Nederland is sucks !!!

Daarom zijn wij ermee bezig om te emigreren naar the USA.

Met regels is op zich heus niks mis maar NLD is gewoon te te daarin tegenwoordig wat op zich niet nodig lijkt met bepaalde dingen dan.

Ik/wij hebben helemaal niks meer met NLD, familie/vrienden wonen er maar tsja als dat het moet zijn dat je hier zou moeten houden ECHT NIET! Wij hebben met familie geen medelijden als wij eenmaal geëmigreerd zijn.

Rechts inhalen
Te hard rijden
Telefoneren / wappen etc.
enz. enz.

Ik doe het allemaal en heb er gewoon SCHIJT aan! Ik weet van mezelf wel dat ik toch echt wel op let, en ja ik heb vaak mijn kids ook bij me in de auto maar dan nog doe ik alles, goed kijken en opletten is ook een kunst. Daarvoor ga ik dus ook echt niet naar een P.

Ongetwijfeld nu ik dit type zal en ben ik dus ook echt niet de enige, want naast mij zullen er nog veel meer zijn die deze regels overtreden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:26

XFiemoX schreef:
Ik doe het allemaal en heb er gewoon SCHIJT aan! Ik weet van mezelf wel dat ik toch echt wel op let, en ja ik heb vaak mijn kids ook bij me in de auto maar dan nog doe ik alles, goed kijken en opletten is ook een kunst. Daarvoor ga ik dus ook echt niet naar een P.

Is inderdaad best een kunst, appen en autorijden tegelijk. Je bent ook niet de enige die denkt dat ze het kan. Ik hoop dat je jezelf of nog erger, je kinderen niet doodrijdt voor het moment van je emigratie daar is...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:32

Over boetes gesproken, in Duitsland hadden wij de auto verkeerd geparkeerd, de man van het hotel zei dat we hem voor een bepaalde tijd weg moesten halen anders kregen we een boete van 5 euro!! Nou was dit in een dorp maar hier betaal je het 10 voudige. Ik vind ook dat er veel teveel regels zijn en ze bedenken er iedere keer weer meer bij.

@xFiemox, weet je al waarheen je gaat? Familie van ons wonen in New Jersey, zij wonen al jaren in de US en willen echt niet meer terug!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:50

Blue eyes. Ik weet ook echt wel dat dat niet mag onder het rijden, en waarom ik het dan toch doe is dat ik het alleen doe op rustige wegen waar ook niet veel verkeer om me heen rijdt. Als het gewoon druk is of moet teveel handelen dan laat ik de telefoon echt wel even voor wat het is.
Maar geloof me durf te wedden dat er zoveel anderen als mij/ons zijn die dus op rustige tijden/plekken in het verkeer met telefoon in de hand achter het stuur zullen zitten.

Chanicha. We willen graag naar Davenport, Florida. Hebben al meerdere leuke huizen op het oog om ze te gaan bezichtigen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:22

Lijkt me geweldig en volgens mij zijn de huizenprijzen best te doen.
Wens jullie heel veel succes met jullie zoektocht en emigratie, ben best wel een beetje jaloers :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:51

Best erg dat er zoveel mensen nog kloten met hun telefoon achter het stuur! Door zo iemand die dacht dat ie t kon omdat het een rustige weg was is mijn nichtje aangereden. Om je dood te schamen,want deze persoon had ook nog een kind achterin!

Gek he nederland met zn regeltjes....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:41

Mijn zwager ook inderdaad... Op een stil weggetje in de polder. En dan zo'n mafkees die denkt dat-ie daar wel 100 kan rijden met zijn BMW'tje en met zijn telefoon in zijn hand. Het is maar goed dat het een grote bus was waarin mijn zwager reed, zodat hij het kon navertellen...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:40

Nederlanders zijn gewoon enorme klagers. Ik werk voor een voedselproducent en het aantal klachten van Nederlanders is altijd een veelvoud van de klachten van Belgen :=
Overigens is er niemand die je dwingt om in NL te blijven, als het je niet bevalt ben je vrij om te gaan :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:05

Altijd heerlijk dit soort topics........ altijd maar zeuren op regels en betutteling, maar oh wee als er iets is waar we niet blij mee zijn. Dan moet het meteen verboden worden/geregeld worden en volgen er petities etc. etc.
(denkt aan een vuurwerktopic wat hier ook ergens loopt, edit: dus niet het voorbeeld van TS).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 17:05

Oh ik ben juist niet voor meer verboden of regeltjes of petities of whatever... Alleen moeten de huidige regeltjes wel gehandhaafd worden :P Als dat niet gebeurt, waarom dan zoveel regeltjes?

Vanilllia: Geloof mij, als ik de kans krijg ben ik weg (oh Canadaaaaa)