Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik hou van nederland en denk dat we juist door al die regeltjes het eerste wereldland zijn als wat we nu zijn.
We kunnen het vergelijken met andere landen, maar wij doen het hartstikke goed. Hoe wil je anders 17mln mensen op zo'n klein stukje laten wonen... Dat kan alleen met strakke regels.
Yinnar schreef:Ik zit nu in de US en als ik zie wat hier allemaal is toegestaan waar je in Nederland megaboetes voor krijgt. Telefoneren tijdens het rijden, rechts inhalen met een bloedgang, rechts afslaan terwijl het stoplicht op rood staat etc.etc. Ik vind Nederland het land der betutteling. Hier in de VS nog geen vuurwerk gezien of gehoord. Wat mij betreft mag het particulier afsteken van vuurwerk in Nederland ook wel verboden worden. Ik heb vorig jaar Oud en Nieuw in Antwerpen gevierd en het was zo gezellig om met z'n allen naar de haven te lopen waar vanaf een bepaalde plek prachtig vuurwerk werd afgestoken door professionals.
verootjoo schreef:Duitsland en canada zijn wel een tikkie minder overbevolkt
respect voor autoriteit, is nodig ja. Maar dat is de maatschappij, en de maatschappij zijn wij allemaalik zou zeggen, begin bij jezelf en je eigen kinderen.
Nederland is ook het land van het meeste klagen...
Yinnar schreef:Ik zit nu in de US en als ik zie wat hier allemaal is toegestaan waar je in Nederland megaboetes voor krijgt. Telefoneren tijdens het rijden, rechts inhalen met een bloedgang, rechts afslaan terwijl het stoplicht op rood staat etc.etc. Ik vind Nederland het land der betutteling. Hier in de VS nog geen vuurwerk gezien of gehoord. Wat mij betreft mag het particulier afsteken van vuurwerk in Nederland ook wel verboden worden. Ik heb vorig jaar Oud en Nieuw in Antwerpen gevierd en het was zo gezellig om met z'n allen naar de haven te lopen waar vanaf een bepaalde plek prachtig vuurwerk werd afgestoken door professionals.
MacavityL schreef:Yinnar schreef:Ik zit nu in de US en als ik zie wat hier allemaal is toegestaan waar je in Nederland megaboetes voor krijgt. Telefoneren tijdens het rijden, rechts inhalen met een bloedgang, rechts afslaan terwijl het stoplicht op rood staat etc.etc. Ik vind Nederland het land der betutteling. Hier in de VS nog geen vuurwerk gezien of gehoord. Wat mij betreft mag het particulier afsteken van vuurwerk in Nederland ook wel verboden worden. Ik heb vorig jaar Oud en Nieuw in Antwerpen gevierd en het was zo gezellig om met z'n allen naar de haven te lopen waar vanaf een bepaalde plek prachtig vuurwerk werd afgestoken door professionals.
De verkeersovertredingen die je noemt zijn veelal niet toegestaan (over telefoneren in de auto verschillen de wetten per staat), maar er wordt minder op gecontroleerd en dus minder nageleefd. Kennelijk hebben mensen die betutteling nodig om de (verkeers)veiligheid te waarbergen. Zie maar met vuurwerk - wordt hier erg weinig aan gedaan, maar probeer maar eens iets particulier af te steken in de VS ($750 boete in New York).
Respect voor autoriteit is ook relatief, ook in andere landen zie je mensen/groepen met weinig respect voor autoriteit en mensen/groepen die dat wel hebben. Het is allemasl niet zo zwart/wit..
picobello schreef:Ik hou ook van Nederland. Maar man wat ben ik blij er niet meer te wonen! Regels zijn nuttig en goed maar je kan er ook in doorslaan. Als ik dit lees bijvoorbeeld: http://maastricht.gezien.nl/nieuws/vrij ... melen.html
XFiemoX schreef:Ik doe het allemaal en heb er gewoon SCHIJT aan! Ik weet van mezelf wel dat ik toch echt wel op let, en ja ik heb vaak mijn kids ook bij me in de auto maar dan nog doe ik alles, goed kijken en opletten is ook een kunst. Daarvoor ga ik dus ook echt niet naar een P.