Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Waarom mag je geen konijn eten en wel koeien, kippen, varkens en nog veel meer?
Ons kerstkonijn/kalkoen heeft doorgaans een beter leven gehad dan de gemiddelde plofkip die het hele jaar door gegeten wordt...
_Tara_ schreef:Ik vind 't wel een goede actieMensen wat meer bewust maken dat 't vlees op hun bord niet aan de bomen groeit. Al ben ik ook, net als Yamcha, een beetje 'bang' dat mensen als ze hun boodschappen gaan doen, dit alweer vergeten zijn.
Maar goed wie weet. Iedere persoon die hierdoor na gaat denken over waar z'n vlees vandaan komt, is er 1!
palousa_boy schreef:Ik ga door dit soort zaken niet minder vlees eten.
Sterker nog, binnenkort hebben we konijnen voor dit doeleinde.
Tuurlijk zijn ze ook wel leuk, en staan straks leuk bij de kippen (die ook gewoon de pan in gaan) maar ze zijn ook gewoon lekker.
Eigen vlees vind ik sowieso lekkerder dan dat wat uit de supermarkt komt.
En het is niet dat we niet van dieren houden, want we hebben ook nog 5 honden, 2 katten, een papegaai en 2 paarden.
Elise_0o schreef:Er is net door een ongeluk in de wei een kip van ons overleden, er was iets bovenop haar hoofd gevallen. Ik heb staan te huilen als een klein kind, omdat ik het echt erg vond zoals het gebeurde, maar er ligt nu wel kipfilet in de keuken te ontdooien omdat we dat vanavond gaan eten..