Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanneke84 schreef:Gewoon emigreren, heb je daar geen of veeeel minder last van
Het is namelijk (gelukkig!) niet overal op de wereld zo.
antje_vip schreef:Amaris schreef:Ik wordt altijd een beetje moe van dit soort posten.
Het is nu niet heel veel erger dan jaren terug, er is namelijk altijd wel wat.
In de jaren '30 '40 '50 '60 '70 '80 en '90 was het óók niet allemaal sunshine and rainbows.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb heel bewust nergens neergezet dat het vroeger beter was, want ik weet ook wel dat dat niet zo is.
Vjestagirl schreef:Nou ja, je zei wel "Het vakmanschap van een familielid leren, en van daaruit het bedrijf overnemen. En daarnaast gewoon te paard of te fiets reizen. Weg met alle haast, presteren en negeren. Maar vele mensen zullen het wel als vooruitgang zien." wat nogal lijkt te refereren naar vroeger.
Daarnaast heb je het over de maatschappij van tegenwoordig, aangevende dat het vroeger dus anders/beter was.
Ook schrijf je "Daarnaast is de wereld zo prestatiegericht geworden" wat ook aangeeft dat het vroeger dus beter was.
antje_vip schreef:Ik geef alleen aan wat ik er tegenwoordig van vind, wat mij nu opvalt. Hoe het vroeger was kan ik ook niet weten, ik was er immers niet bij... En die dingen van vroeger: vakmanschap van familie leren, daardoor is de kwaliteit denk ik een stuk beter, en paard of fiets is gewoon rustiger, geen benzine nodig, etc.
Kaula schreef:Ik ben juist blij dat ik ook prestaties mag neerzetten, dat er iets van mij verwacht word.
Moet er niet aan denken dat ik als huisvrouw de hele dag een beetje had moeten zitten poetsen en voor de kinderen zorgen.
Prima als dat je eigen keus is, maar dat was het vroeger niet.
Vjestagirl schreef:Niemand houdt jou tegen als je je reizen te voet, te fiets of te paard wil doen. Niemand houdt jou tegen als je niet mee wilt doen met de rat-race, maar ergens rustig in een huisje je eigen dingetje wilt doen.
Citaat:Hier op bokt zie je mensen ook kwaad worden en heel banketstaaf reageren als iemand niet met de maatschappij kan meekomen. Hij of zij heeft dan een schop onder z'n kont nodig en moet maar wat beter z'n best doen om te veranderen...
Raimondlover schreef:Ik val er ook buiten, mij valt het ook op. Ik word er al ziek van als ik eraan denk, ik zit nu ook al heel lang functieloos thuis, zowel door geestelijke als lichamelijke problemen (ben een autist met scoliose). Het hele jaar mijn uiterste best gedaan om ergens te komen, daarvoor nog een HBO opleiding gedaan en netjes afgemaakt. Ik ben gewoon gefrustreerd dat ik nergens tussen kom, zit nu dan ook (weer) opgebrand thuis. Na keihard werken en nog niks bereikt hebben... ik ben het zat om zo behandeld te worden door iedereen...en emigreren is dan ook wel een gedachten die veel voorbij komt