Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als jij, of iemand die je kent, een kind heeft dat gediagnosticeerd is met ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), is de kans groot dat het eigenlijk prima gaat met het kind. Dat is wat de “bedenker” van ADHD, Leon Eisenberg, vermoedelijk zou zeggen als hij nog in leven was. Op zijn sterfbed, gaf deze psychiater en autisme pionier toe dat ADHD in feite een “fictieve ziekte” is, wat betekent dat miljoenen jonge kinderen op dit moment onnodig zware, geestverruimende medicijnen voorgeschreven krijgen, die voorbode zijn van een leven vol medicijnverslaving en mislukking.
EskeGirl schreef:Ooit een test gehad? Denk het niet
Drie onderzoeken later kan ik je vertellen dat je niet zomaar een 'stickertje' krijgt.
Verdiep je eens wat meer, ik word hier zo boos, verdrietig en gefrustreert van. Ik heb zelf Asperger en wss ADHD...
Babeth schreef:@ stabledoor, maar door wie zijn die gefinancierd en uitgevoerd? Denk je dat daar niet in gesjoemeld kan worden als er wat corporaties door gespekt worden? De overheid is ook iemand die vaak dingen doorlaat die niet waar zijn, ook in onderzoeken. Maar als mensen lezen dat er uitgebreid onderzoek is gedaan door bekende organisaties en bedrijven, dan gelooft men het meteen omdat ze bekend zouden zijn.
Er wordt meer gesjoemeld dan je denkt. Zeker als er geld mee verdiend kan worden.
Babeth schreef:EskeGirl schreef:Ooit een test gehad? Denk het niet
Drie onderzoeken later kan ik je vertellen dat je niet zomaar een 'stickertje' krijgt.
Verdiep je eens wat meer, ik word hier zo boos, verdrietig en gefrustreert van. Ik heb zelf Asperger en wss ADHD...
Verdiep je er eens wat meer in? Meid ik maak het zelf in mijn dagelijks leven mee met een broer die psychisch zwaar ziek is. (Autistisch, psychotisch en een vorm van schizofreni).
Ik zie in zijn huis vele mensen met een ziektebeeld en juist daardoor zie ik nu grote verschillen ontstaan tussen mensen die echt ziek zijn of mensen die niet echt ziek zijn.
Lante schreef:Babeth schreef:@ stabledoor, maar door wie zijn die gefinancierd en uitgevoerd? Denk je dat daar niet in gesjoemeld kan worden als er wat corporaties door gespekt worden? De overheid is ook iemand die vaak dingen doorlaat die niet waar zijn, ook in onderzoeken. Maar als mensen lezen dat er uitgebreid onderzoek is gedaan door bekende organisaties en bedrijven, dan gelooft men het meteen omdat ze bekend zouden zijn.
Er wordt meer gesjoemeld dan je denkt. Zeker als er geld mee verdiend kan worden.
Nee man, wat denk je wel, dat mensen voor de leuk medicatie nemen en een stempel?? Niemand wil dit voor zichzelf of haar of zijn kind! Bovendien is het een achterhaald stuk; het interview is zo vertaald dat het uit zijn verband gerukt is en de waarheid, wat deze psychiater daadwerkelijk gezegd heeft op een leugenachtige manier verdraaid wordt. Ik zou zeggen: lees het andere topic.
Babeth schreef:EskeGirl schreef:Ooit een test gehad? Denk het niet
Verdiep je er eens wat meer in? Meid ik maak het zelf in mijn dagelijks leven mee met een broer die psychisch zwaar ziek is. (Autistisch, psychotisch en een vorm van schizofreni).
Ik zie in zijn huis vele mensen met een ziektebeeld en juist daardoor zie ik nu grote verschillen ontstaan tussen mensen die echt ziek zijn of mensen die niet echt ziek zijn.
Babeth schreef:Dat zeg ik niet ondanks er echt mensen zijn die het doen!
Ik heb het erover dat er vaak onterecht een stempel wordt gedrukt en men geloofd dat en neemt dan de voorgeschreven medicatie.