Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigra_ schreef:Die mensen moeten ook ergens zitten. Nu word er toch vaak misbruik van ze gemaakt als ik hoor wat sommige wekelijks betalen op de camping of dat ze per persoon moeten betalen om in een huis met heel veel andere te zitten.
Wij halen ze naar NL dus moeten we ook gewoon zorgen voor goede leefomstandigheden.
Kanelly schreef:Prima toch?
Zou niet weten wat ik er van moet vinden (ook al woon ik er vlakbij) zolang het er nog niet is en er nog geen daadwerkelijke ervaring mee is.
(Ver)oordelen heeft zo weinig zin.
Enige waar ik bang voor ben en wat al gaande is natuurlijk, is dat de 'Oostblokjes' de nieuwe Marokkanen worden.
(qua stigmatisering, discriminatie, negativiteit etc.)
Oreo schreef:Maar ok, ook in geval van overlast ed. is het dus gemakkelijker als ze gebruik maken van zo'n hotel? Via de beheerder/eigenaar kunnen er gemakkelijker afspraken en regels ( én eventuele consequenties) worden opgesteld als wanneer ze her en der verspreid op campings verblijven lijkt mij?
Grit schreef:Hier in de omgeving wonen ze ook in grote groepen in (woon)huizen. Hier in de straat ook.
Ik heb er geen last van, maar je kan merken dat ze hier echt zijn om te werken. Niet om te integreren, hun echte leven is in Polen. Huizen worden meestal niet netjes bijgehouden en ze leven op zichzelf.
Ik weet er het fijne niet van, ik heb me er nooit in verdiept. Maar hier werken ze veelal op het land, werk waar niet veel nederlandse burgers voor in de rij staan.
Overlast is nooit goed te praten, maar ik heb wel gehoord dat ze er via de leidinggevende/woningbaas goed op aan te spreken zijn, omdat het anders hun baan kan kosten.
Vriendin heeft een dergelijk buurhuis gehad, daar woonde ook vrouwen, dat kan ook schelen, maar er was zeker niet meer overlast dan andere buren met jonge kinderen.