Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Hoi Bokkers, ik moet even wat ergernis kwijt:
Nederland biedt excuses aan voor het onterecht oppakken van een Russische diplomaat. Imo is het belachelijk an sich dat een diplomaat onschendbaar is en niet opgepakt mag worden wanneer hij zijn kinderen mishandelt, maar los daarvan, hoezo biedt Nederland excuses aan terwijl er nog Greenpeace activisten volledig onterecht vastzitten in Rusland??
Waarom zo gevoelig voor de misplaatste verontwaardiging van Poetin?
Zou beter zijn direct de bal terug te kaatsen! Daar zou ik respect voor op kunnen brengen. Nu erger ik me kapot!
Kwanyin schreef:Helemaal mee eens.Geen idee waar het over gaat, in het algemeen gesproken ben ik het met je eens dat de onschendbaarheid van diplomaten soms belachelijke proporties aanneemt. Maar vergeet niet dat internationale betrekking lang niet zo simpel en eenvoudig zijn. Rusland is nu eenmaal een grootmacht in de wereld en in vergelijking daarmee Nederland niets meer dan een miezerige kleine muis. Dan heb je nu eenmaal minder te zeggen en minder invloed. Vanuit een huiskamer is het gemakkelijk zegt "nou dan gaan we toch eens even een grote bek opzetten en laten zien dat we ons niet laten doen!", maar in realiteit moet je met zoveel enorme gevolgen rekening houden dat je als klein land vaak verkiest om je liever onzichtbaar te houden, al is het maar om escalaties te voorkomen.
Iris82 schreef:Ik heb al zoveel nieuws gelezen over de diplomaat maar ik heb nergens gelezen wat ie feitelijk gedaan heeft. Iemand?
Citaat:Borodin werd zaterdagavond aangehouden door de politie in Den Haag nadat buren hadden geklaagd over zijn gedrag tegenover zijn kinderen. Borodin ontkent zijn kinderen iets te hebben aangedaan. Het resulteerde in een diplomatieke rel met Rusland. President Vladimir Poetin eiste excuses en de Nederlandse ambassadeur in Moskou werd ontboden.
Iris82 schreef:Ik heb al zoveel nieuws gelezen over de diplomaat maar ik heb nergens gelezen wat ie feitelijk gedaan heeft. Iemand?
vuurneon schreef:Ik vind zomaar een boorplatform betreden met als doel bezetten, niet echt normale vorm van demonstreren.
Maar goed, staat compleet los van een diplomaat
Zijn twee enorm uiteenlopende zaken, dus ik kan die twee zaken echt niet vergelijken.
Als Nederland een fout maakt, mogen ze best 'sorry' zeggen. Je kan soms maar beter verstandig zijn en je fout erkennen.
Caira schreef:Misschien even stilstaan bij het waarom NL dit doet. Rusland heeft 4 dagen de import vanuit Nl stopgezet. Dit kost het nederlandse bedrijfsleven echt een kapitaal per dag, veel tuinders hebben enorme schade geleden.
Nikass schreef:Caira schreef:Misschien even stilstaan bij het waarom NL dit doet. Rusland heeft 4 dagen de import vanuit Nl stopgezet. Dit kost het nederlandse bedrijfsleven echt een kapitaal per dag, veel tuinders hebben enorme schade geleden.
Jaha het zou mooi zijn als het principe eens een keer boven het geld zou worden gesteld.
Nikass schreef:Caira schreef:Misschien even stilstaan bij het waarom NL dit doet. Rusland heeft 4 dagen de import vanuit Nl stopgezet. Dit kost het nederlandse bedrijfsleven echt een kapitaal per dag, veel tuinders hebben enorme schade geleden.
Jaha het zou mooi zijn als het principe eens een keer boven het geld zou worden gesteld.