Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bravura schreef:Dat dierenartsen hun studiegelden er uit moeten halen...Tja, dat vind ik nonsens om dat mee te laten tellen in het hele verhaal dat dierenartskosten duur zijn. Er zijn in zoveel beroepen mensen die een studieschuld hebben staan.....en die nu misschien zonder werk zitten....
Manou schreef:Ik heb zelf bij verschillende dierenartsen toch eigenlijk altijd redelijke prijzen meegemaakt. Als ik bedenk dat er naast de dierenarts vaak twee assistentes werkzaam zijn (een die het baliewerk doet, een die de dierenarts assisteert bij de onderzoeken en zo.) en nog alle apparatuur die een dierenarts heeft voor operaties, foto's en meer begrijp ik ook wel dat de kosten van een praktijk hoog zijn. En bij veel dierenartsen kan je van te voren wel achterhalen wat bijvoorbeeld de consultkosten zijn, dus dat deel zou geen verrassing hoeven zijn.
Bravura schreef:Is de vraag of iedere dierenarts een eigen kliniek zou moeten opzetten....het beroep uitoefenen kan ook in een maatschap, wat kosten drukt. En niet te vergeten....de belasting is vorig jaar fors omhoog gegaan. De dierenartsrekening valt juist daardoor een heel stuk hoger uit dan de eigenlijke rekening is. Dat medicijn valt wel mee qua kosten. Maar per potje pilletjes de BTW doorberekend krijgen...dat maakt het duur. Dan nog de vrijheid die er is om eigen prijs te berekenen (al dan niet klein inkoop of groot inkoop)....dan zijn er wel verschillen per praktijk.
eilleen333 schreef:Bij een dermatoloog zou het 100 keer duurder zijn als de overheid daar niet aan mee betaalde... Alleen dierenartsen worden dus niet gesteund door de overheid, maar er wordt wel verwacht dat zij hetzelfde kunnen als humane artsen, maar dan goedkoper.
geerke schreef:eilleen333 schreef:Bij een dermatoloog zou het 100 keer duurder zijn als de overheid daar niet aan mee betaalde... Alleen dierenartsen worden dus niet gesteund door de overheid, maar er wordt wel verwacht dat zij hetzelfde kunnen als humane artsen, maar dan goedkoper.
de dermatoloog waar ik het over heb krijgt hier in frankrijk helemaal niets van de overheid.Heeft gewoon een eigen praktijk en een typteef.En moet ook gewoon 70% belasting afdragen...