Koeweit ontwikkelt homo-test

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moralian

Koeweit ontwikkelt homo-test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 11:21

De Golfstaten gaan homo’s buiten het land houden. Als iemand probeert binnen te komen in een van de landen van het samenwerkingsverband van golfstaten, en hij of zij lijkt homo of lesbo, dan kan er een medische test worden uitgevoerd om dat vast te stellen. Als de test uitwijst dat de persoon homo is, dan komt hij of zij het land niet in. Koeweit zou een test hebben ontwikkeld waarmee je homo’s kunt ontmaskeren. Niet duidelijk is hoe de test werkt en waaruit deze bestaat. De test wordt ingevoerd, volgens de Daily Mail, in Bahrain, Koeweit, Qatar, Oman, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten. In al die landen is homoseksualiteit verboden. De minister van Volksgezondheid van Koeweit: “Gezondheidscentra voeren nu al medische tests uit om de gezondheid van expats te onderzoeken wanneer ze de Golfstaten binnenkomen. Toch zullen we striktere maatregelen treffen die ons zullen helpen homo’s te detecteren, die dan zullen worden verboden Koeweit of de andere Golfstaten te betreden.” In 78 landen is homoseksualiteit illegaal; in 49 mag je niet lesbisch zijn van de wet. In Iran, Saoedi-Arabië, Soedan, Jemen en Mauritanië staat zelfs de doodstraf op homoseksualiteit.

Het is toch erg hoe die mensen achter lopen wat betreft mensen rechten.

MerleSimone

Re: Koeweit ontwikkelt homo-test

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:23

Jeetje :r

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:25

_O-

Ah, dus 29 landen vinden homo's gewoon vies, maar twee vrouwen toch wel leuk samen. :')

En medische test? Dan zou het toch moeten betekenen dat het in je genen zit en je er niks aan kan doen..
Stel hypocriete lui. :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:25

En het "grappige" is dat in dit soort landen het meer voorkomt dan dat ze zelf denken.

Maar ik ben het met je eens het is in en in triest dat er nog steeds landen en mensen zijn die het als een enge ziekte zien.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:29

Hoe bekrompen zijn die landen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:29

rumay schreef:
En het "grappige" is dat in dit soort landen het meer voorkomt dan dat ze zelf denken.

Maar ik ben het met je eens het is in en in triest dat er nog steeds landen en mensen zijn die het als een enge ziekte zien.

Niet alleen denken, maar ook doen, ze knijpen de kat in het donker.. :')
Ach, ik vind het natuurlijk niet goed, (en errug hypocriet) maar je moet niet vergeten dat het hier niet zo lang geleden ook zo was en dat het nog steeds niet oké wordt gezien door iedereen, dat soort landen zal er over langere tijd ook wel anders over gaan denken, het kost tijd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:40

Ben benieuwd hoe ze dat gaan testen.... :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:42

Ben toch wel benieuwd welke homo's ze bereid hebben gevonden om als proefpersoon te dienen voor de test :+ 8)7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:54

Wat is uw lievelingskleur? Roze of blauw?
Wat doet u liever? Lezen of bergbeklimmen?
Gebruikt u dagcreme? Ja of nee.
Wat ziet u liever? Borsten of een snor?
Wat vind u belangrijker? Kapper of Cafe?
Wat draagt u liever? De laatste mode of maakt niet uit?
Wat is uw favoriete alcoholische drank? Wijn of bier?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:03

_O-

Wat een walgelijke mensen daar.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:16

Suzanne F. schreef:
Wat is uw lievelingskleur? Roze of blauw?
Wat doet u liever? Lezen of bergbeklimmen?
Gebruikt u dagcreme? Ja of nee.
Wat ziet u liever? Borsten of een snor? snorren prikken/kriebelen zo :+
Wat vind u belangrijker? Kapper of Cafe?
Wat draagt u liever? De laatste mode of maakt niet uit?
Wat is uw favoriete alcoholische drank? Wijn of bier?beide niet, mixjes

en, mag ik naar binnen?? :+ :+

zo jammer, dat sommige mensen niet van anderen kunnen accepteren dat die anders zijn als anderen... en het lastigst is dat die mensen in dit geval ook het meeste macht hebben in die landen..

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:19

Tijd dat ze daar de middeleeuwen eens ontgroeien. Dat zou de hele wereld goed doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:25

Kleine kanttekening: ze lopen niet achter. Het is niet zo dat ontwikkeling een lineair gegeven is en dat deze landen over 50 (of 200) jaar staan waar wij nu staan. Ze ontwikkelen zich anders en dat levert dus ook een ander resultaat op. Een resultaat wat naar onze maatstaven onacceptabel en barbaars is, dat wel. En terecht onacceptabel wat mij betreft hoor, laat daar geen misverstand over ontstaan. Maar verwachten dat ze ons wel bij gaan lopen of, nog erger, dat zij zich maar volledig aan moeten passen naar onze maatstaven voordat we ze als gelijkwaardig beschouwen is oneerlijk en denigrerend. Helaas is de problematiek ook een stuk complexer dan dat. Was het maar waar dat het gewoon een kwestie van tijd was voordat mensenrechten hoger in het vaandel zouden komen te staan in bepaalde landen. Ik vrees dat daar nog wel wat meer dan tijd alleen voor nodig zal zijn.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:26

Haha, de slavernij is hier ook nog lekker lang doorgegaan hoor, Nederlanders zijn geen haar beter...

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:29

Er zijn wel een aantal universele maatstaven waar je als maatschappij naar zou mogen streven. margoed, dat neigt meer naar filosofie dan naar het (al dan niet kunnen) testen van sexuele geaardheid, dus dat houd ik maar even voor me, anders krijg ik vanmiddag geen werk meer gedaan. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:32

in nederland zijn geen testen....daar mag je homo zijn...tenminste,als je niet in elkaar word gemept :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:24

geerke schreef:
in nederland zijn geen testen....daar mag je homo zijn...tenminste,als je niet in elkaar word gemept :7

Ah, net even een mooie nuance weer :')
Dani schreef:
Kleine kanttekening: ze lopen niet achter. Het is niet zo dat ontwikkeling een lineair gegeven is en dat deze landen over 50 (of 200) jaar staan waar wij nu staan. Ze ontwikkelen zich anders en dat levert dus ook een ander resultaat op. Een resultaat wat naar onze maatstaven onacceptabel en barbaars is, dat wel. En terecht onacceptabel wat mij betreft hoor, laat daar geen misverstand over ontstaan. Maar verwachten dat ze ons wel bij gaan lopen of, nog erger, dat zij zich maar volledig aan moeten passen naar onze maatstaven voordat we ze als gelijkwaardig beschouwen is oneerlijk en denigrerend. Helaas is de problematiek ook een stuk complexer dan dat. Was het maar waar dat het gewoon een kwestie van tijd was voordat mensenrechten hoger in het vaandel zouden komen te staan in bepaalde landen. Ik vrees dat daar nog wel wat meer dan tijd alleen voor nodig zal zijn.

Altijd prettig om enige nuancering te lezen :j
MirandaFuego schreef:
Haha, de slavernij is hier ook nog lekker lang doorgegaan hoor, Nederlanders zijn geen haar beter...

Bijvoorbeeld ja :j
Ik ben bang dat er niet heel veel zijn die deze posts gaan lezen trouwens, ik vrees dat de meesten stug blijven volhouden dat Nederland het meest beschaafde land ter wereld is :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:27

ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe ze dat in vredesnaam willen testen :+
laat ik over de waarschijnlijke betrouwbaarheid van die testen maar geen uitspraken doen :=

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:09

triest dit, heel triest.... weet je wie ook met testen werkte?...hitler, om te bepalen of iemand joods was......is ook zo goed afgelopen.
je zal maar in die landen wonen en bij de 10% van de wereldbevolking horen die holebi is .... wat moet dat een hel zijn

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:04

Medische test, wordt leuk. Gaan ze die ook toepassen op hun eigen mensen? Dan zullen ze er waarschijnlijk veel uit moeten zetten. Misschien een ideetje om het eerst op hun eigen regeringsleiders uit te proberen.. Ik denk dat Rene van de Gijp een beetje door hun wordt gesponsord, er zijn immers geen homofiele profvoetballers, dus Qatar kan lekker verder gaan met het "organiseren" van het WK. Die overleden medewerkers zijn kennelijk ook allemaal homo? Ik vond Koeweit persoonlijk een enger land dan Iran. In Iran is alleen de regering fanatiek moslim, de bevolking is redelijk normaal. In Koeweit leek het er meer op dat ook de bevolking fanatiek was.

Het is overigens heel ironisch dat een medische test impliceert dat homofilie geen keuze is, maar een toestand. Dat staat haaks op de gedachten van hun eigen geloof, denk ik.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:19

MirandaFuego schreef:

nou idd; zijn genoeg plaatsen in Nederland waar homo's ook niet openlijk op straat kunnen lopen met hun vriend hand in hand. En heus niet alleen maar op het platteland hoor; ook de steden.

7 jaar geleden nog belaagd in hartje Utrecht door van die zogenaamd beschaafde studentikoze types. En waarom? Omdat we gothic waren. Natuurlijk absoluut niet aanvaardbaar.
Ja zeer beschaafde mensen; Nederlanders; met 20 man 5 man omcirkelen en met een zeer dreigende houding je steeds verder insluiten, puur en alleen om je kleding- en muziekkeuze. Over de verwensingen zal ik het al helemaal maar niet hebben.
Toen vriendlief van een van de meiden in ons groepje erbij kwam staan dropen ze af; niet gothic, bijna 2 meter lang en super gespierd. Dat was blijkbaar dan weer te eng voor die beschaafde mensen; stel je voor zeg, iemand die eruit ziet alsof die een olifant kan optillen, lastig vallen; nee daar waren ze dan weer te beschaafd voor...stelletje kortzichtige, in ontwikkeling achtergebleven lafbekken die ze waren.

Neemt niet weg dat die hele test gewoon zo achterlijk bedacht is, dat er gewoon geen woorden meer voor zijn

edit; overigens; Nederlanders waren ten tijde van de slavernij in Amerika een van de grootste ( zo niet de grootste zelfs) slaventransporteurs, apartheid in zuid Afrika; door Nederlanders ingevoerd destijds en tijdens de 2de wereldoorlog was er geen enkel land die zoveel joden (en andere ongewensten) aan de duitsers verlinkten als in Nederland

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:03

Dat was namelijk compleet onze schuld, wij leefden toen :j :roll: Dus omdat een stelletje Nederlanders (die nu niet eens meer leven) vroeger in slaven handelden is het nú terecht dat Koeweit dit soort achterlijke regels invoert? We leven inmiddels in de 21e eeuw!!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:34

ach tuurlijk wordt dat niet gezegd. Daar wordt gewoon heel simpel mee bedoelt; laten we niet net gaan doen alsof wij zo heilig en beschaafd zijn.

En het grootste deel van mijn post slaat op nu; anno 2013

dat stukje geschiedenis is een kleine edit/toevoeging die overigens ook een stukje geschiedenis opnoemt die helemaal nog niet zo lang geleden is. Maar lezen is moeilijk blijkbaar :roll:

edit; en nergens in mijn voorgaande post zeg ik dat het normaal is; die test...integendeel zelfs...again; lezen........

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:42

joostvangestel schreef:
Medische test, wordt leuk. Gaan ze die ook toepassen op hun eigen mensen? Dan zullen ze er waarschijnlijk veel uit moeten zetten. Misschien een ideetje om het eerst op hun eigen regeringsleiders uit te proberen.. Ik denk dat Rene van de Gijp een beetje door hun wordt gesponsord, er zijn immers geen homofiele profvoetballers, dus Qatar kan lekker verder gaan met het "organiseren" van het WK. Die overleden medewerkers zijn kennelijk ook allemaal homo? Ik vond Koeweit persoonlijk een enger land dan Iran. In Iran is alleen de regering fanatiek moslim, de bevolking is redelijk normaal. In Koeweit leek het er meer op dat ook de bevolking fanatiek was.

Het is overigens heel ironisch dat een medische test impliceert dat homofilie geen keuze is, maar een toestand. Dat staat haaks op de gedachten van hun eigen geloof, denk ik.

Ik denk niet dat het een genen test wordt. Je kan een uitstrijkje nemen om te kijken of een persoon recent seks heeft gehad. Als men bij een man, resten van sperma (van een ander :+ ) bij de mond of aars vind dan lijkt zo'n test me vrij accuraat. Bij een vrouw lijkt me dat moeilijker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:01

Stoof schreef:
joostvangestel schreef:

Ik denk niet dat het een genen test wordt. Je kan een uitstrijkje nemen om te kijken of een persoon recent seks heeft gehad. Als men bij een man, resten van sperma (van een ander :+ ) bij de mond of aars vind dan lijkt zo'n test me vrij accuraat. Bij een vrouw lijkt me dat moeilijker.

nee hoor...helemaal niet moeilijk...bij een vrouw vind je geen sperma