Nou ja reclame voor orgaandonatie, schandalig gewoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Nou ja reclame voor orgaandonatie, schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 21:20

Ik ben boos heb al een klacht ingedient bij de reclame code commissie. Schandalig gewoon. Een reclame waarbij een sportman met nieuw orgaan stoer vlak voor een aanstormende trein oversteekt rennend en daarna over een opengaande brug fietst.

En dat terwijl ns net een campagne gestart is om jeugd te vertellen dat het levensgevaarlijk is om een spoor over te steken als de spoorbomen dicht gaan. Fijn dat dan een andere reclame juist voordoet da je stoer bent als je dat doet.

Tenzij ze zo aan meer organen willen komen van iedereen die plat gereden wordt door een aanstormende trein.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:21

Ik vond de reclame ook erg apart. Alsof hij het opzoekt om dood te gaan om zijn organen daarna af te kunnen staan :=

verootjoo

Re: Nou ja reclame voor orgaandonatie, schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:24

Als je plat wordt gereden door een trein kunnen ze niet eens wat met je organen... Alleen als je in het ziekenhuis sterft. Lekkere reclame idd :\

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:25

Ik heb m nog niet gezien. Filmpje?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:40

Dat klinkt inderdaad als nogal aparte reclame...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:40

Was het geen reclame voor; zo word je snel orgaanloos?

Bizar zeg...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:41

Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje. Klinkt vreemd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:45

Ik heb 'm nog niet gezien. Heb je er een linkje naar?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:48

grrr ik ken me ook wel flink ergeren aan zulk soort reclame

ook een reclame van een man van hulp gezocht voor zijn ziekte maar voor voor mij komt hulp te laat ik ben al overleden

snap dat soort reclamens wel een beetje maar er kwam hier al gelijk een kind naar me toe van die man is dood bla bla bla maar die ston er mee op en ging er mee naar bed sommige kinderen trekken daar teveel van aan en is ook per kind / persoon verschillend maar zend dat dan savonds laat uit of iets pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:52

caboclo schreef:

ook een reclame van een man van hulp gezocht voor zijn ziekte maar voor voor mij komt hulp te laat ik ben al overleden

snap dat soort reclamens wel een beetje maar er kwam hier al gelijk een kind naar me toe van die man is dood bla bla bla maar die ston er mee op en ging er mee naar bed sommige kinderen trekken daar teveel van aan en is ook per kind / persoon verschillend maar zend dat dan savonds laat uit of iets pfff

Eigenlijk vind ik dat wel een goede reclame, hij komt wel binnen in ieder geval en zet mensen aan het denken.
Ik heb die andere reclame nog niet gezien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:53

Ik vond de reclame van ALS juist ijzersterk, top reclame want dat zet je echt tot nadenken. Kinderen leren ook dat dood bij het leven hoort, t is een natuurlijk proces. Was een respectvolle, rustige reclame. Dus mooi moment om kinderen iets uit te leggen als ze vragen hebben.
Jeugdjournaal verteld ook over mensen die dood gaan... En op school ook; bv kerstverhaal.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-10-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:54

ALS reclames vond ik prachtig :j
De reclame waar ts het over heeft heb ik nog niet gezien. Ben benieuwd, klinkt apart..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:55

ik snap het volkomen maar waarom zenden ze dat dan niet bv na 10 uur uit ?
er zijn namelijk echt kinderen die er mee op komen en mee naar bed gaan
en dus ook dromen gaan krijgen over dat soort dingen

ook kreeg ik gelijk de vraag van HUH hoe kan hij dit dan zeggen terweil die man dood is.??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:55

ALS reclame zap ik altijd weg, rot reclame vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:59

caboclo schreef:
ik snap het volkomen maar waarom zenden ze dat dan niet bv na 10 uur uit ?
er zijn namelijk echt kinderen die er mee op komen en mee naar bed gaan
en dus ook dromen gaan krijgen over dat soort dingen

ook kreeg ik gelijk de vraag van HUH hoe kan hij dit dan zeggen terweil die man dood is.??

Tja, je wilt ook de mensen bereiken die voor 10 uur in de avond al liggen. Goede uitleg kom je een heel eind en anders zap je gewoon weg als ouder. Tja. Je kan ALS niet mooier maken dan het is... Top reclame, omdat het indruk maakt.
Je had ook reclame van duchenne destijds: dat een jochie met duchenne vroeg; papa, een hart is toch ook een spier?
Heel indrukwekkend!

(En ja, sommige kinderen zijn gevoeliger maar daar kun je ze een heel eind in begeleiden. Kinderen krijgen ook wel nieuws stukken mee, hebben inzamelingsacties op school voor zieke kindertjes bv)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:00

De ALS reclames vind ik ijzersterk. Dat zijn overigens geen acteurs maar echt mensen met ALS die inmiddels zijn overleden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:05

Ben toch wel heel benieuwd naar de orgaanwervingsreclame...
Ik vond de vorige al niet al te best met 'ben jij al donor'.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:06

Cayenne schreef:
De ALS reclames vind ik ijzersterk. Dat zijn overigens geen acteurs maar echt mensen met ALS die inmiddels zijn overleden.

Sterker nog, er liggen nog filmpjes op de plank van mensen die nu nog niet zijn overleden aan ALS dus helaas komen er nog nieuwe versies bij :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:12

Ik heb de reclame net gezien, wat ehhh apart inderdaad. Op het laatst neemt ie ook nog een duik in het kanaal...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:16

caboclo schreef:

Jij bedoeld de reclame van de ALS. Die vind ik juist erg sterk. Heel confronterend maar zo wordt je wel even met de neus op de feiten gedrukt.

Van de orgaandonor zag ik ook net ja, vind dat inderdaad niet echt rijmen met de laatste acties tegen oa het oversteken bij spoorweg overgangen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:17

vuurneon schreef:
Cayenne schreef:

Sterker nog, er liggen nog filmpjes op de plank van mensen die nu nog niet zijn overleden aan ALS dus helaas komen er nog nieuwe versies bij :(:)

Vind dat niet meer dan logisch omdat die mensen ook écht overleden zijn als de reclame op tv komt. Zou een beetje vreemd zijn als ze nog wel leefden als die reclame uitgezonden werd.

Maar ontopic; die reclame zag ik net en vond hem inderdaad best vreemd..
Geeft een lekker voorbeeld zo..

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:17

Stom ik heb de reclame idd ook zojuist gezien!! Maar er niet bewust bij nagedacht eigenlijk....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:18

Cayenne schreef:

klopt, deze meneer is echt overleden. Vind de reclame juist, even juiste bewoording zoekend uhmmm ingrijpend, en dat is juist ook wat ze willen bereiken, dat het spotje je raakt en je nadenky

ik heb de reclame net gezien van orgaan donatie maar niet echt aan gestoord

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:23

vuurneon schreef:
Cayenne schreef:

Jup, vind ze ijzersterk, maar dat komt in mijn geval ook omdat ik het complete proces heb meegemaakt bij mijn oom (inmiddels al overleden Y;()

Heb de reclame van de OP nog niet gezien, ben wel nieuwsgierig geworden ernaar

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:19