Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:41

Ja, daar leek het vandaag namelijk wel op.

Ik woon in Elburg (Noord Veluwe, vrij consertieve gemeente).
Het is hier wel erg touristisch, vooral zomers, dan zijn er hier wel 3x zoveel mensen als normaal.
Vandaag liep ik in het stadje achter 2 vrouwen die hand in hand liepen.
Ik zelf keek er ook nog wel naar, van "hé dat ze dat durven, want zo leuk leek het me niet".

Want er draaiden veel mensen zich nog eens om, om de 2 vrouwen goed te bekijken.
En ook een paar keer dat een paar jongens ze echt uitlachten.

Best wel raar omdat eigenlijk homosexualiteit toch gewoon geaccepteerd is?
Of is dat in de grote steden anders, dat het daar heel gewoon is dat vrouwen hand in hand lopen?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-09-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Re: Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:43

wowh haha dat heb ik toch nooit zo ervaren hoor? Ben geloof ik nooit echt aangekeken? Of heb het niet gemerkt? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:46

naja de veluwe is ook nogal christelijk he... Daar zal het ongetwijfeld ook mee te maken hebben, zie je dat wsl minder dan in Amsterdam. Maar gek dat het nog zo raar is op sommige plaatsen idd...
Ik snap het ook niet :+

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:46

liep deze zomer met me vriendin in bobbejaanland ook hand in hand en af en toe knuffelen in de rij.. op een gegeven moment zei men stiefzus "vind je het nu niet lastig dat iedereen zo kijkt naar julie ?" had het zelf nog niet opgemerkt en me vriendin ook niet.. als je zo verliefd bent en trots bent om met iemand samen te zijn boeit het je echt niet hoor wat mensen doen of zeggen :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:50

Hangt er vanaf waar je in de Veluwe bent, dat verschilt nogal.
Hier is het een echte SGP gemeente. :')
Maar juist door het tourisme hier, zouden de 'locale mensen' wel wat gewend moeten zijn.

Tsarina, dat vind ik een mooi antwoord :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:54

In mijn opzicht is het veel dat we doen alsof het heel erg geaccepteerd wordt. Maar dat het nog vies tegen valt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:00

ach er is anno 2013 weinig raar meer denk ik.
het zal mij een biet zijn wie met wie , hand in hand loopt.
ik zelf vind het nogal raar om hierover nog steeds moeilijk te moeten doen.

ik moet wel zeggen , hier in het hoge noorden waar ik ben opgegroeid , zijn weinig vrouwlijke stellen , en ben eigenlijk meer homo's tegen gekomen in mijn omgeving , school , werk , en prive.

in het dorp , was vroeger 1 vrouwelijk paar , ook nog eens paarden mensen dus tjah , ben echt heel veel met hun mee geweest als jong meisje naar hun paarden , en mee naar de ranches geweest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:27

hier in amsterdam is het heel normaal hoor :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:33

Ik kom uit Elburg (m'n vader woont er nog)
Met m'n ex daar ook gewoon hand in hand gelopen hoor. (Ook vrouw dus he)

Zij had er wel meer problemen mee dan ik dat er mensen keken meer hield toch liever m'n hand vast.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook om kijk als ik twee vrouwen hand in hand zie lopen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:35

mika11 schreef:
Hangt er vanaf waar je in de Veluwe bent, dat verschilt nogal.
Hier is het een echte SGP gemeente. :')
Maar juist door het tourisme hier, zouden de 'locale mensen' wel wat gewend moeten zijn.

Tsarina, dat vind ik een mooi antwoord :)

Tja elburg, daar wonen natuurlijk ook nog wel mensen van de "oude garde"
(mijn familie komt er vandaan... mijn oma woonde bij de gasfabriek)
Maar weet je veel mensen zijn gewoon verliefd en zelfverzekerd daardoor en zien het helemaal niet dat andere mensen zo kijken...

Het is in de grote steden wel anders vind ik, bij ons wordt er helemaal niet gekeken naar 2 vrouwen... Tenminste niet dat ik om mij heen zie. en ja natuurlijk kijk je wel eens, maar ik kijk ook wel eens naar heterostellen... :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:40

Er is niks raars aan, maar mensen zien het denk ik gewoon weinig waardoor je gaat kijken.ik beken en zal zelf ook even kijken..net zoals ik zou kijken naar iemand die een aparte kleur haar heeft. Dingen die je niet vaak ziet vallen toch automatisch op, maar dat hoeft niks negatiefs te betekenen.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:44

Als mensen kijken hoeft dat niet perse negatief te zijn hoor.
Als er twee, bijv punkers of erg lange of juist kleine mensen ofzo, hand in hand lopen kijken mensen er ook naar. Alles wat maar enigzins anders is daar word naar gekeken maar niet altijd in de zin dat het niet geaccepteerd zou zijn

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:26

kijken oke , maar uitlachen ?
lekker zinloos :P

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:37

Ik kijk zelf ook wel naar mensen die even anders zijn. Maar meer omdat ik het zo gaaf vind dat ze zichzelf blijven. Ik ben zelf ook een bezienswaardigheid volgends de meeste mensen. Ik ben een jongen (Gothic) en loop regelmatig met een mannenrok over straat. Iedereen kijkt dan. Maar dat merk ik nu niet eens meer op. En mijn moeder zegt iedere keer dat ze kijken. Nou ja lekker interessant.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:44

hahaha ja... Elburg..... dan noem je ook wat! In bijv. Utrecht kijkt vast niemand op of om hoor. Maar dat is voor de meeste Elburgers gevaarlijk terrein. de grote boze stad!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:48

Tja, leven en laten leven toch? Ik kijk ook naar ''de niet normale'' mensen, maar dan met een blik met respect.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:49

Ik snap wel dat mensen die het niet vaak zien, even kijken.

Doe het zelf ook, toch even kijken. Terwijl homo's voor mij niets anders zijn dan hetero's.

En als iedereen dat doet op dat moment valt dat natuurlijk erg op n lijkt het erger dan het is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:59

Als je al een bon voor het vloeken in het openbaar krijgt in Staphorst, dan zijn 2 vrouwen die hand in hand lopen natuurlijk helemaal shocking :')

In mijn stad zijn vaak vrijgezellenfeesten, dus wij zijn gewend aan allerlei soorten pluimage (en als je al niet meer opkijkt van iemand in een kippenpak, dan zijn 2 vrouwen hand in hand al helemaal onopvallend :') ). Onder de jongere meiden is het ook vrij gebruikelijk om hand in hand door de stad te lopen als vrienden, dus het is hier sowieso al niet verbonden aan een relatie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-13 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:03

Je hebt het wel over de veluwe :P ik denk dat het sowieso in dorpjes meer een bezienswaardigheid is dan in een stad ;)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:05

verootjoo schreef:
Je hebt het wel over de veluwe :P ik denk dat het sowieso in dorpjes meer een bezienswaardigheid is dan in een stad ;)

Zevenaar is officieel een stad. Maar in Arnhem kijken ze mij ook aan hoor. En dat is wel echt een stad.
Op vakantie in Alphen aan den Rijn was het ook wel erg grappig dat iedereen keek.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:07

Verbaast me helemaal niks eigenlijk dat ze in Elburg daar zo van opkijken.

Heb zelf in Elspeet paardgereden, kreeg ik een keer commentaar van de dominee dat ik de paarden geen water moet geven op zondag want dat is "werken"..... :=

Op zondag met mijn paardrijbroek in de bus kon ook echt niet, als ik in een hemdje op het paard zat dan werd ik daar ook op aangesproken. Ik heb er altijd maling aan gehad, ik respect voor hun, zij respect voor mij ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:09

Coconut schreef:
Verbaast me helemaal niks eigenlijk dat ze in Elburg daar zo van opkijken.

Heb zelf in Elspeet paardgereden, kreeg ik een keer commentaar van de dominee dat ik de paarden geen water moet geven op zondag want dat is "werken"..... :=

Op zondag met mijn paardrijbroek in de bus kon ook echt niet, als ik in een hemdje op het paard zat dan werd ik daar ook op aangesproken. Ik heb er altijd maling aan gehad, ik respect voor hun, zij respect voor mij ;)

Zegt de dominee die zelf op zondag werkt :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:09

Precies ja!!! :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:12

Het mag natuurlijk niet al te mooi worden, mensen schrikken wakker van het echt(e) in het openbaar :)
Ik vind het prachtig!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:13

suuzepuus schreef:
hahaha ja... Elburg..... dan noem je ook wat! In bijv. Utrecht kijkt vast niemand op of om hoor. Maar dat is voor de meeste Elburgers gevaarlijk terrein. de grote boze stad!

Haha ik voel me bijna beledigd. Heb tot mn 19e in elburg gewoond. Dus al zes jaar in Utrecht. Maar ook hier kijken ze om hoor. Of fluiten je na.