19 augustus ben ik per direct gestopt met al het bovenstaande, geen nieuws meer voor _San87_, op een paar kleine dingen hier op Bokt na. De oorlog in Syrië? Niet op de hoogte. De plannen van Amerika? Ik heb geen idee. De koers van de Euro? Koerst die nog dan?
Nu, na vier weken kan ik oprecht zeggen dat 'Ignorance' zeker weten 'bliss' is! Ik heb nog nooit zo vrolijk en zorgeloos in het leven gestaan. Wereldproblemen? Vast, alleen ik krijg er niks van mee en maak me er dus ook geen zorgen over. Op handen zijnde wereldoorlog? Wait, whut? Ik ben mij door dit experiment bewust geworden van de impact die een stortvloed aan 'slecht' nieuws op mij heeft, ik ga erover nadenken, ik ga tobben, ik ga wat als'en en regelmatig deed ik mee aan een fijne discussie over bepaalde nieuwsitems. Samenvatting, ik trek het mij dus aan.
Nu mijn experiment morgen ten einde komt, zit ik er serieus over na te denken mijn tijdelijke experiment in een permanente onthouding van nieuws om te zetten

Aan de andere kant... Kun je in een maatschappij waarin nieuws zo snel de ronde doet meedraaien? Is het wenselijk dat je als radertje in de maatschappij niet op de hoogte bent van het nieuws? Is het moreel verantwoord niet op de hoogte te zijn van de ellende in de wereld?
Kortom, vragen, vragen, vragen. Hoewel ik voor mijzelf (denk ik) de keuze al heb gemaakt, ben ik toch benieuwd hoe Bokkers hierin staan en of er een leuke discussie uit kan voortvloeien, nieuws in relatie tot het functioneren in de maatschappij en morele waarde die eraan hangt, kun je het maken blind te zijn voor de ellende in de wereld? Ik wil wel graag een nette discussie waarin niet persoonlijk wordt aangevallen op meningen

Ik ben benieuwd