Ook altijd moeite met op tijd komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Ook altijd moeite met op tijd komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:05

Misschien moet je eens naar de dokter voor de diagnose chronisch te laat komer! :D

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3561754/ma ... ekte-.html / http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ition.html

Man lijdt aan 'te laat kom-ziekte'

Een man uit Schotland is door dokters gediagnoseerd met een chronische vorm van 'te laat kom-ziekte'.

De ziekte zou een vorm van adhd zijn, meldt Daily Mail.

De 57-jarige Jim Dunbar komt al zijn hele leven te laat op afspraken. Artsen veronderstellen dat de man geen besef van tijd heeft door deze hersenziekte. Dunbar kan zo moeilijk inschatten hoe lang het duurt om zich bijvoorbeeld aan te kleden en op een afspraak te komen.

Zo gaf de man als voorbeeld de wekker elf uur voor een afspraak bij een bioscoop te zetten. Hij kwam echter alsnog twintig minuten te laat.

Hij heeft al veel baantjes verloren door deze 'ziekte'. "Ik gaf mezelf altijd de schuld en werd er gek van dat ik steeds mijn baan verloor en mensen teleurstelde. De reden dat ik mijn verhaal doe is om te laten zien dat het dus echt een ziekte is en dat andere mensen er misschien ook wel last van hebben."

Dunbar hoopt dat door de diagnose artsen hem kunnen helpen van zijn probleem af te komen.

--------

Natuurlijk 'sensationeel' gemaakt door de Daily Mail en zullen de meeste mensen die te laat komen gewoon iets eerder op moeten staan, maar er kan daadwerkelijk een hersenafwijking aan ten grondslag liggen.

belle_boef

Re: Ook altijd moeite met op tijd komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:07

Juist :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:07

Er zijn mensen zo ongeorganiseerd dat je het idd een afwijking mag noemen. Maar dan moet er wel wat meer aan de hand zijn dan alleen maar te laat komen..

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:08

Nu snap ik waarom altijd te laat kom op het werk :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:09

Tja, ik kan me dit dus totaal niet voorstellen en vind het eigenlijk gewoon niet netjes en ongeinteresseerd overkomen wanneer iemand steeds te laat komt. Ik ben zelf altijd overal te vroeg. Bij belangrijke afspraken pak ik voor de zekerheid altijd een trein eerder (voor het geval er vertraging is) en ik ben altijd nog voor mijn wekker wakker. Ik kan niet snappen dat mensen ondanks maatregelen toch altijd te laat komen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:10

Ik ben nooit te laat en heb er dus ook een bloedhekel aan als een ander dat wel is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:12

Haha mijn vriend komt ook ALTIJD te laat. En ja hij heeft adhd. En hij denk altijd dat alles veel minder lang duurt, denk aan reistijd. Word er soms wel moe vanhoor. Maar met werk is hij wel altijd op tijd.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 29-08-13 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:12

Te laat komen een ziekte? Het moet niet gekker worden...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:15

Ja eindelijk erkenning *\%/*
Waar kan ik mijn uitkering gaan trekken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:19

Ik heb hetzelfde, maar bij mij is het resultaat dat ik altijd veeeels te vroeg ben :') Omdat ik niet kan inschatten hoeveel tijd ik nodig heb plan ik het altijd maar ruim in. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:30

Kwanyin schreef:
Ja eindelijk erkenning *\%/*
Waar kan ik mijn uitkering gaan trekken? :+

Dat soort gevallen ga je nu dus idd misschien krijgen := Het moet niet veel gekker worden!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:42

Haha ja voor elke minuut dat je te laat bent op je werk word je gecompenseerd :+ .
Helaas is mijn ziekte nog maar beperkt tot plaatsen waar het niet zo veel uitmaakt als ik een beetje later ben :') . Als iedereen ergens in een café iets aan het drinken is dan maakt het toch niet uit of ik daar tien minuten later dan de rest bent. Als ik echt een uur heb dat ik moèt aanwezig zijn, zoals wanneer ik naar een film ga of naar mijn werk, ben ik wel op tijd. Maar als ik even mijn best doe dan lukt het mij wel om daar ook te laat te komen :+ .

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:44

OMG

Ik lijk enorm op die kerel haha.

Ik heb alleen geen hersenziekte..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:46

Chaos schreef:

Jij loopt ook altijd in Schotse pakjes rond en hebt je hoofd kaalgeschoren? :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:48

Voor mij is het juist funest om extra tijd te hebben. Dan denk ik "ow, ik heb tijd zat, ik kan dat en dat nog wel even doen", met als gevolg dat ik uiteindelijk veel later ben dan wanneer ik volgens 'schema' loop. Tussen aanhalingstekens, omdat ik ook altijd net op het randje van te laat zit.
Lang leven de flexibele werktijden *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:48

Het moet toch niet gekker worden :')
Heb echt een bloedhekel aan mensen die standaard te laat komen, al heb ik het wel wat meer los kunnen laten door vrienden die ook altijd te laat zijn :+ Kom ik zelf ook standaard een kwartiertje later als ik met hun afspreek :=
Lijkt me gewoon een kwestie van planningsziekte....
Als je toch elke keer te laat komt op je werk sta je toch een kwartier eerder op? Dan kom je structureel tijd te kort en moet je dus meer tijd plannen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:49

Je hoeft helemaal niet 'in te schatten' hoe lang het duurt om jezelf aan te kleden. Je hoeft dat alleen maar 1x te timen. Dan weet je dat dat een uur duurt en dan is het alleen nog maar een kwestie van klokkijken.

Moet ik om 10.00 uur ergens zijn. Oh, even schema bekijken, oh opstaan en aankleden duurt een uur, nou dan zal ik om 9.00 uur aanstalten moeten maken.

Te laat kom zieke, hou toch op.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:52

Dorus schreef:
Voor mij is het juist funest om extra tijd te hebben. Dan denk ik "ow, ik heb tijd zat, ik kan dat en dat nog wel even doen", met als gevolg dat ik uiteindelijk veel later ben dan wanneer ik volgens 'schema' loop. Tussen aanhalingstekens, omdat ik ook altijd net op het randje van te laat zit.

Same here :D
Daarom werkt een kwartier eerder opstaan ook niet, dan vul ik dat kwartier wel weer met andere dingen omdat ik denk dat ik ruim de tijd heb..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:58

Maar je moet ook niet denken dat je ruim de tijd hebt, dat is het geheim nou :+

Ik ben altijd te vroeg, ik kan niet tegen de stress die te laat komen met zich mee brengt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:00

Jamaar je hebt wel een hersenafwijking hé, je kan simpelweg niet zelf bedenken dat je ruim de tijd hebt, dat is nu net het hele punt -O- O:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:02

Ik ben gewoon van mening dat die persoon in de OP een schop onder zijn hol moet hebben. :') Tjonge, wat een Chef Beunhaas!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:02

_O- _O-

Lijkt me dat als je eerst de dingen moet doen die je moet doen en je daarna pas de dingen doet die niet persee moet doen... je alsnog op tijd kan zijn?? :+
Snap nooit zo goed dat mensen zo luchtig denken over te laat komen :=

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:12

Ik kreeg dit bericht instant doorgepasst van vrienden :')
Het originele bericht is leuker geschreven:
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ition.html

"He was diagnosed with the condition at an appointment at Ninewells Hospital in Dundee - which he was 20 minutes late for."
"Mr Dunbar recently tried to go to the cinema and knowing it could be a problem getting to Dundee’s DCA cinema for a 7pm showing, he gave himself an 11-hour head start.
But he still managed to arrive 20 minutes late.
Mr Dunbar said: 'I got up at 8:15am to go to a David Bowie film at the DCA that started at seven o’clock.
'That gave me 11 hours to get ready. I knew I was going there - and I was 20 minutes late."

Heino schreef:
Dorus schreef:

Same here :D
Daarom werkt een kwartier eerder opstaan ook niet, dan vul ik dat kwartier wel weer met andere dingen omdat ik denk dat ik ruim de tijd heb..

Op-tijd-komers snappen er ook niets van :n

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:13

Kwanyin schreef:
Chaos schreef:

Jij loopt ook altijd in Schotse pakjes rond en hebt je hoofd kaalgeschoren? :')

Al jaren. :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:15

Vond dit ook erg grappig xD

Niet zo erg als de meneer in kwestie... maar ik ben zelf bijna altijd een paar minuten te laat (op m'n werk). Maar heb nog nooit een bus of een trein gemist door mijn toedoen. Dus sja, prioriteiten noem ik het :P