Ik lees net in de krant (woon in België) dat Pasen, Hemelvaartdag en Allerheilige geen wettelijke feestdagen meer zijn. Dit omdat er plaats gemaakt is voor multi culturele feestdagen
Nu ben ik geen racist, maar dit gaat er over. Wij verlangen toch ook niet dat ze ieder jaar een kerstboom in Mekka zetten?
Ben benieuwd hoelang het nog duurt voor de kerst word afgeschaft.
Ik kan heel veel hebben, maar sinds wanneer hebben allochtonen het recht om een land over te nemen? Ze hebben het hier zelfs al zover dat Arabisch mee in het vaste lessen pakket op school komt te zitten.
Sorry als ik iemand tegen het hoofd stoot hiermee, maar ik ben even razend. Onze normen en waarden worden opzij geschoven voor hun die hun eigen land niet goed genoeg vinden, maar ondertussen ons landje wel veranderen in een zelfde soort land als waar ze vandaan komen.
Waar maak jij je druk om TS, wat maakt het nou uit of leerlingen Duits of Arabisch leren? Ben jij zelf zo streng-christelijk dat het 'verlies' van deze feestdagen je echt aan het hart gaan of miep je alleen omdat je een dagje extra moet werken/niet kunt gourmetten met je familie?
Mijn idee is dat multiculturele initiatieven als deze een stuk positiever zijn voor de verdraagzaamheid in het idioot kortzichtige Westen, behalve als iedereen dus zo kortzichtig blijft als jouw OP
Mij kun je niet wijsmaken dat iedereen die hier over valt keurig iedere zondag in de kerk zit en extra missen bezoekt op de bovengenoemde dagen.
Zijn immers kosten voor de bedrijven waar ze niks aan hebben, iedereen zit thuis. En diegene die op zo'n dag moeten werken krijgen een extra premie, die wegvalt wanneer het geen feestdag meer is. Toevallig is dat een mooie bijkomstigheid, nee?