Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kattenbak schreef:Ik bedoel, als jij ziek bent zal je echt niet meer hoeven werken.
Kattenbak schreef:Maar wat is er bij jou niet eerlijk aan dan?
Ik bedoel, als jij ziek bent zal je echt niet meer hoeven werken.
santie schreef:@ Lianne86
Zo mooi is het anders niet hoor, het inkomen word gewoon aangevuld tot bijstand nieveau. Mensen 49/66 uur werken voor een aanvulling van € 600,- is gewoon diefstal!!!
Lianne86 schreef:Ik snap niet waar mensen moeilijk over doen.. Je krijgt al iets, er zijn landen waar geen sociaal vangnet is en waar je niets extra's krijgt...
Snap dat het vervelend is en dat je meer hebt verwacht... Maar het zijn de keuzes die jullie zelf hebben gemaakt...
santie schreef:Wendy schreef:Tsja, wat is hier oneerlijk aan? Het is toch niet meer dan normaal dat je iets moet doen voor die uitkering? Mooie motivatie om als de donder te zoeken naar iets wat wel een fatsoenlijk inkomen oplevert.
Kom op zeg.... 49/66 uur voor € 600,-???
Wendy schreef:santie schreef:
Ach, het levert nog altijd meer op dan vrijwilligerswerk.
santie schreef:Wendy schreef:Tsja, wat is hier oneerlijk aan? Het is toch niet meer dan normaal dat je iets moet doen voor die uitkering? Mooie motivatie om als de donder te zoeken naar iets wat wel een fatsoenlijk inkomen oplevert.
santie schreef:Bokt gaat er altijd vanuit, dat mensen gewoon niet willen werken. Het aantal uren en de beloning is gewoon totaal uit verhouding. Maar dat is blijkbaar heel normaal, omdat het toch maar uitkeringstrekkers zijn.
boedjang schreef:Lianne86 schreef:Ik snap niet waar mensen moeilijk over doen.. Je krijgt al iets, er zijn landen waar geen sociaal vangnet is en waar je niets extra's krijgt...
Snap dat het vervelend is en dat je meer hebt verwacht... Maar het zijn de keuzes die jullie zelf hebben gemaakt...
is het een keuze die jullie zelf gemaakt hebben "je baan verliezen"? .
Ten eerste is het heel lastig om in jullie situatie te zitten dat kan me voorstellen en ik weet dat er heel veel mensen zijn en altijd zullen zijn die misbruik maken en door de mazen van de wet heen kunnen laveren, dat zijn de rotte appels .
Ik hoop echt dat jullie een fijne baan en dito salaris kunnen krijgen en op zich is het niet vreemd dat je moet werken voor je geld natuurlijk dat zegt TS ook nergens. Mijn man heeft een hele fijne baan, heeft daar al 10 jaar voor gestudeerd maar er moet daar 20% uit, kijk ik verwacht het niet, maar waarom niet? toch? Je weet het nooit, en je kunt alleen maar bedenken hoe het moet zijn om je baan kwijt te raken , een baan te moeten nemen die je eigenlijk niet wil en dan ook nog als iemand behandeld worden die zijn "handje ophoudt". Ik geeft het je te kennen. Sterkte .
Wendy schreef:santie schreef:Bokt gaat er altijd vanuit, dat mensen gewoon niet willen werken. Het aantal uren en de beloning is gewoon totaal uit verhouding. Maar dat is blijkbaar heel normaal, omdat het toch maar uitkeringstrekkers zijn.
En waar denk je dat dat idee vandaan komt? Lees de verhalen maar eens over dat mensen er voor kiezen om een uitkering te hebben, omdat werken toch niet loont. Kunnen ze beter thuis blijven zitten, en zwart bij werken.
De bijstand is een vangnet, daar mag je best iets voor terug doen. Op deze manier is er ook een extra motivatie om dan toch maar dat k*tbaantje aan te nemen voor die 100 euro extra per maand, een motivatie die nu vaak ontbreekt. Want er zijn genoeg mensen die fulltime werken en netto minder overhouden dan iemand met een uitkering.
Nee dat is rechtvaardig.