Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:ik kan de beslissing wel begrijpen, maar mijn eerste gedachte was: dan ligt hij daar helemaal alleen. Rare gedachte natuurlijk, maar de nieuwe kerk in Delft, daar liggen toch zijn vader en grootouders.
franka75 schreef:Tis zeker heel bijzonder wat er staat te gebeuren en nog nooit voorgekomen , maar denk niet dat het met zn keus voor Mabel te maken heeft maar eerder dat beatrix daar gaat wonen , en hij de kelder niet in wilde onder zo veel ceremonieel. Daarbij zijn er 2 kleine meisjes bij die ze waarschijnlijk niet op tv willen hebben.
Cassidy schreef:nynke55 schreef:ik kan de beslissing wel begrijpen, maar mijn eerste gedachte was: dan ligt hij daar helemaal alleen. Rare gedachte natuurlijk, maar de nieuwe kerk in Delft, daar liggen toch zijn vader en grootouders.
En in het verleden werden echt alleen koning en koningin daar begraven.
Kitty1985 schreef:Ik vind niet dat prins Friso op een gewone begraafplaats hoort te komen, maar ook niet in de grafkelder.
Waarom niet een speciale begraafplaats maken bij 1 van de paleizen?
Yucca schreef:Kitty1985 schreef:Ik vind niet dat prins Friso op een gewone begraafplaats hoort te komen, maar ook niet in de grafkelder.
De begraafplaats waar hij nu komt te rusten lag vroeger op grond van paleis Drakenstein, de woning waar hij is opgegroeid. Prinses Beatrix gaat hier nu ook weer wonen. De grond van de begraafplaats is al jaren geleden weggegeven aan de kerk die erbij zit, zodat deze de begraafplaats kon uitbreiden. Dit heb ik gehoord bij het nieuws vanavond.
Ik vind het wel een mooie plek! Blij dat ze gewoon een keuze kunnen maken die past bij Friso i.p.v. de traditie of protocol te volgen.
labyrinth schreef:Ach, ik heb sowieso niets met de Oranjes, maar in het geval van Friso, hij was niet eens meer lid van het koningshuis, dus zelfs als je daar iets mee hebt, wat maakt het dan nog uit of hij op een speciale plek wordt bijgezet of gewoon wordt begraven zoals vele anderen? Als dit zijn wens is, of die van de familie, dan maakt het verder toch geen ster uit.
Kitty1985 schreef:labyrinth schreef:Ach, ik heb sowieso niets met de Oranjes, maar in het geval van Friso, hij was niet eens meer lid van het koningshuis, dus zelfs als je daar iets mee hebt, wat maakt het dan nog uit of hij op een speciale plek wordt bijgezet of gewoon wordt begraven zoals vele anderen? Als dit zijn wens is, of die van de familie, dan maakt het verder toch geen ster uit.
Hij was misschien geen lid meer van de koninklijke familie, maar nog wel prins van Oranje-Nassau
Cassidy schreef:Even wat rechtzetten, en misschien wat onhandig geformuleerd in de openingstopic: dit is geen discussie over "de breuk met de traditie", dit is een discussie over het feit dat iemand durft te roepen dat het een breuk met de traditie is. Ik ga helemaal met je mee dat het helemaal past bij wijlen prins Friso.
Dus onrespectvol en zinloos van mijn kant? Al dat gespeculeer van de afgelopen dagen was in mijn ogen zinloos, en ik heb absoluut begrip voor de beslissing.
Kitty1985 schreef:Ik vind niet dat prins Friso op een gewone begraafplaats hoort te komen, maar ook niet in de grafkelder.
nynke55 schreef:ik kan de beslissing wel begrijpen, maar mijn eerste gedachte was: dan ligt hij daar helemaal alleen. Rare gedachte natuurlijk, maar de nieuwe kerk in Delft, daar liggen toch zijn vader en grootouders.
Yucca schreef:Waar Friso 'hoort' is waar hij wil en waar de nabestaande willen, niet wat de Nederlander 'wil'.
fargo schreef:nynke55 schreef:ik kan de beslissing wel begrijpen, maar mijn eerste gedachte was: dan ligt hij daar helemaal alleen. Rare gedachte natuurlijk, maar de nieuwe kerk in Delft, daar liggen toch zijn vader en grootouders.
Tja maar ga je met die jonge meisjes liever naar hun vader op een begraafplaats in een rustige mooie bosrijke omgeving of naar een grafkelder. Ik denk dat ze bij hun beslissing ook zeker aan de kinderen gedacht hebben.
Dat lijkt met niets met van die jonge meisjes op de dag van de begrafenis en daarna naar een grafkelder, dat wil je toch niet? En nu kan Mabel ooit later ook bij hem begraven worden.
En deze begraafplaats is toch vlakbij Drakensteijn, dan kunnen ze in alle rust naar de begraafplaats toe vanuit daar.