Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
josje4 schreef:Wil jij de aarde doorgeven zoals het nu is?
Citaat:Eigenlijk word ik er best moedeloos van hoe achteloos mensen met elkaar, dieren en de wereld omgaan. Vuilnis zonder blikken of blozen uit de auto mikken, een grote BBQ met kilo's vlees p.p, de auto pakken voor een ritje naar school 500 meter verderop... Dat vind ik echt erg. Wordt er dan echt niet over nagedacht of boeit het ze niet?
Ine23 schreef:Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat een max. aantal kinderen van 2 per koppel ook enorm goed kan zijn voor de aarde, maar dat is iets dat hier nooit overwogen gaat worden vrees ik. Daarvoor zou ons hele sociale systeem hervormd moeten worden en dat kost moeite en geld.
Citaat:goed topic TS! je kan de mensen hier niet genoeg over wakker schudden. en interessante filmpjes, vooral dat tweede.
_San87_ schreef:Ik vraag me af hoeveel iets meeweegt... Zo is mijn voetafdruk Jouw voetafdruk is: 2.47 hectare en hebben we als iedereen zo zou leven als ik 1.4 aardbollen nodig. En ik leef al zo bewust mogelijk...
josje4 schreef:_San87_ schreef:Ik vraag me af hoeveel iets meeweegt... Zo is mijn voetafdruk Jouw voetafdruk is: 2.47 hectare en hebben we als iedereen zo zou leven als ik 1.4 aardbollen nodig. En ik leef al zo bewust mogelijk...
Maar dan gaat het ook echt over ALLE mensen.
Amerikanen, afrikanen etc
Heel veel mensen leven nu onder de armoedegrens.
Die zijn echt niet bezig of ze bewust leven maar met hoe ze overleven.
Daarom zeggen ze als iedereen zo zal leven als jou er 1.4 aarbollen nodig zijn.
FlyAway schreef:Die test van WNF is helaas erg onbetrouwbaar en uitermate onrealistisch in mijn ogen. Wij hebben onlangs 12 forse zonnepanelen op het dak gelegd (in 4 maanden tijd al 900Kwh stroom opgewekt waarvan wij er zelf slechts 400 gebruikt hebben!) Wij hebben onze eigen groentetuin aangelegd waar wij boontjes, aardappelen, mais, courgettes, pompoenen, tomaten, aardbeien en worteltjes van eten. Wij stoken sinds een jaar of twee nog maar de helft aan gas omdat wij meer hout zijn gaan stoken (van bomen die omgewaaid zijn, of die toch weg moesten, dus niet speciaal voor ons gekapt) maar dat je je huis verwarmt met hout kun je al niet aangeven in de test. We hebben onze eigen kippetjes lopen voor onze eieren. Daarnaast zijn we ontzettend bewust van alles wat wij doen en proberen we onze voetafdruk zo laag mogelijk te houden. En ondanks dat, kom ik op 3,3 wereldbollen. Mensen die geen reet geven om het milieu en hun voetafdruk scoren nog beter heb ik om mij heen gehoord. Dus sorry, die test is waardeloos in mijn ogen.
josje4 schreef:@FlyAway
Er zijn natuurlijk veel meer tests (met andere uitkomsten)
- http://www.voetafdruk.nl/
- http://www.duurzaamheidinactie.nl/webscan/53
- http://www.klimaatvoetafdruk.nl/
Edit: Je kan het best meerdere tests doen en daar het gemiddelde van nemen
Citaat:Ik vind de vragen en de opties die gegeven zijn te miniem en weinig genuanceerd. In ieder geval niet genuanceerd genoeg om er daadwerkelijk iets over te kunnen zeggen. Een richtlijn? Wellicht. Meer niet.
_San87_ schreef:Ik vraag me af hoeveel iets meeweegt... Zo is mijn voetafdruk Jouw voetafdruk is: 2.47 hectare en hebben we als iedereen zo zou leven als ik 1.4 aardbollen nodig. En ik leef al zo bewust mogelijk...