Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:. Bio industrie vlees is hoe dan ook niet diervriendelijk,
NathalietjeB schreef:Vjestagirl schreef:. Bio industrie vlees is hoe dan ook niet diervriendelijk,
maar ook al zou t bio industrie vlees zijn wat vind je minder diervriendelijk halal slachten of gewoon slachten?? want volgens mij is ook het halal vlees bio industrie vlees.
ik ben echt geen voorstander van halal slachten wat ook in t filmpje te zien is t dier word levens zijn keel doorgesneden dat vind ik toch een heel stuk walgelijker dan dat het dier eerst een schot in het hoofd krijgt en daarna gestoken word om leeg te bloeden
en t gaat hier niet enkel om vlees maar ook over b.v baby voedsel en kaas en dat soort dingen. t is halal bereid en staat dus niet op de verpakking aangegeven
poetser schreef:Ik snap alleen niet goed wat er halal kan zijn aan kaas? Ik dacht altijd dat dat de manier van slachten was.
Edit Summerly is mij voor, maar dan wat beter verwoord
goeroe schreef:Hier staat echter dat kaas over het algemeen als halal beschouwd wordt, ook al komt het stremsel van niet-halal geslachte dieren: http://www.moslima.nl/nl/Levensstijl/artikelen/kaas.php. Dat kleine percentage moslims dat het wellicht niet als halal beschouwt, zal de kaas van Nedrlandse bodem denk ik eerder mijden en kaas halen bij een halal supermarkt dan dat ze van Campina eisen dat hun kaas met halal geslachte dieren gemaakt wordt. Hier schieten we dus eigenlijk ook weinig mee op.poetser schreef:Ik snap alleen niet goed wat er halal kan zijn aan kaas? Ik dacht altijd dat dat de manier van slachten was.
Edit Summerly is mij voor, maar dan wat beter verwoord
Om kaas te maken is stremsel nodig en dat komt (meestal) uit de maag van een kalf. Halal kaas betekent denk ik dat het kalf halal geslacht is.
Citaat:De niet onomstreden imam wijst naar een uitspraak van de profeet: „Allah heeft jullie zekere verplichtingen opgelegd. Verwaarloos ze daarom niet, Hij heeft gezwegen over andere dingen uit genade voor jullie en niet uit vergeetachtigheid, stel er daarom geen vragen over.”
Haselhoef verwijst verder naar de uitleg van imam Aboe Haniefaa, overgeleverd van imam Ahmed, die stelt dat stremsel afkomstig van kadavers die niet volgens de sharia zijn geslacht, toch rein is. „Het is correct dat hun kaas (van de ongelovigen) halal is, en dat het stremsel en de melk van dode dieren rein is.”
Nederlandse producenten lijken echter ook nadrukkelijk rekening te willen houden met de zwakke moslimbroeder en bieden kaas, melkpoeder, smeerkaas en suiker voor de zekerheid toch maar volledig halalproof aan. Halal is big business.