Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyxx schreef:Er zijn ook andere redenen waarom mensen niet enten. Zeker bij de enting tegen BMR. Hiervan wordt gezegd dat het autisme in de hand zou kunnen werken. Google maar eens (ook in het buitenland). Ik ken veel mensen die het om deze reden niet aandurven om deze enting te zetten.
Hanafubuki schreef:Autisme in de hand wekken is natuurlijk klinkklare onzin. Of iemand een autistische aandoening heeft is voor de geboorte al bepaald.
chocobroodje schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet enten![]()
Ook als je gelooft kun je toch wel logisch nadenken? Je kunt ook redeneren dat God het vaccin heeft (laten) uitvinden... EN dan wil een gelovige niet enten, is dat dan geen gods lastering?
Casca schreef:Wie zegt dat als je de mazelen hebt je in het ziekenhuis komt/moet liggen?
Ik heb vroeger ook de mazelen gehad, en niet omdat mijn ouders gelovig zijn, maar mijn vader homeopaat is en tegen alle inentingen en overige reguliere medische middelen. Tsja.. En toen werden mijn klasgenoten geënt tegen de mazelen, en wie werd er ziek? Juist, ikke, en mijn drie broers heb ik toen aangestoken.
Ok, het is geen gewoon griepje, maar je hoeft ook niet direct naar de intensive care.. Ik heb gewoon thuis uitgeziekt, net als mn broers... Heb er niks aan overgehouden, ja, een sterker imuunsysteem misschien, maar dat zullen we nooit zeker weten.
Maar om nu zo af te geven op gelovigen vind ik erg fout. Ieder heeft een eigen denkwijze..
Anoeska27 schreef:chocobroodje schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet enten![]()
Tja dat is dan jouw keuze.... Maar je gaat mij niet wijsmaken dat het alleen om het geld gaat... Wordt er niet meer aan zieke mensen verdient dan aan gezonde mensen????
Nee hoor geloof ik niks van. Dat jouw kind(eren) niet ziek worden heeft 1 met hun eigen weerstand te maken( en dat is alleen maar goed natuurlijk begrijp me niet verkeerd) maar 2 ook met het feit dat andere wel hun kinderen enten...
Ook als je gelooft kun je toch wel logisch nadenken? Je kunt ook redeneren dat God het vaccin heeft (laten) uitvinden... EN dan wil een gelovige niet enten, is dat dan geen gods lastering?
Ik geloof niet, kan heel goed logisch nadenken en juist daarom heeft mijn dochter de BMR niet gekregen. Er zitten namelijk hele hoge risico's aan het vaccin verbonden. Er zijn bij de vorige uitbraak inderdaad 3 kinderen overleden. Kinderen die voor ze de mazelen kregen al heel ernstig ziek waren. Er zijn echter ook ieder jaar kinderen die heel ernstig ziek worden of zelfs overlijden na de toediening van het BMR vaccin en daar hoor je niemand over. Want daar valt geen geld aan te verdienen.
Ik word er een beetje niet goed van dat de schuld nu gegeven wordt aan de gereformeerden. De meeste gereformeerden die ik ken (en ik woon middenin de Biblebelt) laten wel enten. Het zijn juist vaak de mensen die zich laten informeren over de entingen en de bijsluiters lezen (en niet meelopen met de rest en alles wat hun gezegd wordt maar aannemen) die besluiten niet te enten. En dat heeft niets met wel of niet geloven te maken, maar met het beste willen voor je kind. Mijn dochter heeft eerdere entingen wel gekregen omdat hier minder risico's aan vast zitten, maar de BMR krijgt ze dus inderdaad niet.
Anoeska27 schreef:chocobroodje schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet enten![]()
Ik geloof niet, kan heel goed logisch nadenken en juist daarom heeft mijn dochter de BMR niet gekregen. Er zitten namelijk hele hoge risico's aan het vaccin verbonden. Er zijn bij de vorige uitbraak inderdaad 3 kinderen overleden. Kinderen die voor ze de mazelen kregen al heel ernstig ziek waren. Er zijn echter ook ieder jaar kinderen die heel ernstig ziek worden of zelfs overlijden na de toediening van het BMR vaccin en daar hoor je niemand over. Want daar valt geen geld aan te verdienen.
Ik word er een beetje niet goed van dat de schuld nu gegeven wordt aan de gereformeerden. De meeste gereformeerden die ik ken (en ik woon middenin de Biblebelt) laten wel enten. Het zijn juist vaak de mensen die zich laten informeren over de entingen en de bijsluiters lezen (en niet meelopen met de rest en alles wat hun gezegd wordt maar aannemen) die besluiten niet te enten. En dat heeft niets met wel of niet geloven te maken, maar met het beste willen voor je kind. Mijn dochter heeft eerdere entingen wel gekregen omdat hier minder risico's aan vast zitten, maar de BMR krijgt ze dus inderdaad niet.
chocobroodje schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet enten![]()