Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:11

Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo'n hevige klopjacht is? Ik begrijp dat het uit de school klappen met vertrouwelijke info consequenties , maar het is nu net een of andere moordenaar die gehaald moet worden. De manier zoals de amerikanen erop inspringen roept bij mij alleen maar kriebels op dat er een waarheid in zit.

Wie weet hier meer over uit te leggen?

Grapjasjes12

Re: Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:27

Omdat het de grootste angst is van degenen met macht om die macht te verliezen :) Als de mensen onder hen ineens zien wat er allemaal speelt zijn ze hun positie kwijt en zijn ze zelfs vaak hun leven niet zeker.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:31

phormicola schreef:
Omdat het de grootste angst is van degenen met macht om die macht te verliezen :) Als de mensen onder hen ineens zien wat er allemaal speelt zijn ze hun positie kwijt en zijn ze zelfs vaak hun leven niet zeker.

Yep. Die Snowdon is z'n leven niet zeker. Het was trouwens niet echt nieuws. Alles maar dan ook alles wordt afgeluisterd, nagekeken en bekeken. Maak je maar geen illusies over privacy.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:40

Euhh waar gaat dit over? :o?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:43

Cookies schreef:
phormicola schreef:

Yep. Die Snowdon is z'n leven niet zeker. Het was trouwens niet echt nieuws. Alles maar dan ook alles wordt afgeluisterd, nagekeken en bekeken. Maak je maar geen illusies over privacy.

Juist omdat het niet echt nieuws is, verbaast de enorme klopjacht me zo...
Die man is zijn leven nu niet meer zeker en dat druist toch in tegen de mensenrechten? Waarom gebeurd hier zo weinig aan?
De man berechten voor smaad zou ik nog in kunnen komen, maar deze hele poppenkast?

antje_vip schreef:

Serieus niets hierover gehoord?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-06-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:43

Cookies schreef:
phormicola schreef:

Nee, degenen die regeren zijn hun leven niet zeker :) Het ergste dat iemand in een machtspositie kan gebeuren is een revolutie. Ga maar eens kijken wat er op dit moment in Brazilië gebeurd!

Ik vond het trouwens ook geen nieuws.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:45

Amerika is bang macht te verliezen, dus moet degene die dat om dreigt te gooien uit de spotlights, zelfde als Wikileaks, die Assange woont al een jaar op een Ambassade van Equador in London, de duer kan ie niet uit dan word ie meteen afgevoerd, ik vind dit schandelijk, doordat ie iets bekend maakt wat vragen oproept, doen ze net alsof het een voortvluchtige TBS-er is bij wijze van dan he.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:46

antje_vip schreef:

:') onder een steen geleefd? T is al dagen in t nieuws.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:47

Inderdaad. De eerste dagen was het al helemaal belachelijk, ze probeerden Snowden als een of andere clown af te schilderen.

En wie gelooft er nu in de onschuld van de grote mannen na zulke openbaringen? Is de massa nu echt zo naïef om de propaganda Snowden-is-een-clown voor zoete koek aan te nemen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:53

idd ipv dat de machthebbers uitleggen waarom ze ons affluisteren en onze mail checken en hun verontschuldigen maken, gaan ze degene die de misstand bekend maakt achterna zitten, met Assange is het ze bijna gelukt om hem als malloot neer te zetten, maar hoe vaker dit gebeurt hoe meer mensen denken, wat gebeurt er nog meer waar we geen weet van hebben en wat kunnen we ertegen doen, maar velen denken dat ze toch niets kunnen doen en doen niets, heel jammer, kennelijk moet er eerst iets gebeuren wat echt schokt voordat men in opstand komt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:58

Ja, maar ondertussen is het leven van Snowden naar de maan terwijl hij het goed voor (denkt) te hebben met de medemens (even in het midden gelaten of hij gelijk had of een branieschopper is).
Wat is het voor hypocriete zooi, ik begrijp het gewoon niet dat er zo'n kinderachtige klopjacht wordt gemaakt, ipv dat het bedrijf zichzelf probeert te redden. Of zijn wij nu de (west) europese manier van problemen oplossen gewend?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:07

T is ook bizar dat Snowden nooit meer contact kan hebben met zn familie en vriendin omdat ie wat bekend heeft gemaakt, beetje alsof je voor een winkeldiefstal op de elektrische stoel word gezet, bizar
Denk overigens dat in Europa ook veel gebeurd wat niet kan hoor, alleen de VS heeft de grootste mond, dus als daar iets mee gebeurt is iedereen geintresseerd.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:16

Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken dat Amerika eigenlijk enorm corrupt en 'niet denkend aan de belangen van het volk' is. Ik verbaas me hier echt niet over, totaal NIET. En die kerel wist dat als hij dit uitbracht hij gelyncht zou worden. Jammer maar helaas :=
Ik wist inderdaad ook al langer dat de US dit doet, maar daarom is dit niet bekend bij het gros van de mensen. Nu wel. Iets eigenlijk wel weten maar het is nooit officieel naar buiten gebracht, of iets op een dergelijke manier in de media brengen is wel iets heel anders :)

Wanneer er iets aan deze praktijken gedaan zal worden? Wanneer het te laat is. Mensen hebben nu eenmaal nogal de neiging op hun reet te blijven zitten tot wanneer een situatie onmogelijk wordt voor het overgrote deel van de bevolking. Dan moeten mensen ook nog durven. Ik denk dat er de aankomende jaren dus nog niet teveel zal veranderen :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:18

In Nedeland wordt ook afgeluisterd hoor, niet alleen in de US. Als jij bepaalde woorden in je mail gebruikt gaan er ook alarmbellen af.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:22

Dat kan best. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik zou er ook niet van staan te kijken als het zo was. Maar goed, het gaat hier over de US. Zeker van dat land verbaast niets me x)
In België heb ik het nog niet gehoord, maar ook hier zou het me eigenlijk niet verbazen als het wel waar was. Die tendens is er gewoon over het algemeen denk ik. En zeker met de EU boven ons hoofd zal het er hier in onze landen volgens mij niet beter op worden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:24

Weten wij überhaupt wel genoeg van PRISM of Snowden om hier over te kunnen oordelen? Misschien hebben de VS wel gelijk en zijn er een sloot aan aanslagen tegengehouden door het programma, misschien heeft Snowden dit wel gebruikt als dekmantel om ergens anders onder uit te komen. Ik snap niet waarom Amerika nu weer wordt afgeschilderd als de boeman, terwijl zo'n beetje de hele Westerse wereld hier aan mee doet. Kijk maar naar Engeland, of probeer in Nederland eens iets te anti-koningshuis te zijn, dat schiet ook nogal in het verkeerde keelgat.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:03

Over afluisteren gesproken, Google maar eens op Echelon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:06

Bij Snowdon denk ik steeds aan een bokker... Er was hier toch serieus een bokker met gebruikersnaam Snowdon? :=

verder volg ik het niet erg. Het gaat natuurlijk altijd om macht en geld, zal bij deze zaak niet anders zijn gok ik.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-06-13 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:07

tja, Amerika is op zijn teentjes getrapt...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:49

mayniac_val schreef:
Weten wij überhaupt wel genoeg van PRISM of Snowden om hier over te kunnen oordelen? Misschien hebben de VS wel gelijk en zijn er een sloot aan aanslagen tegengehouden door het programma, misschien heeft Snowden dit wel gebruikt als dekmantel om ergens anders onder uit te komen. Ik snap niet waarom Amerika nu weer wordt afgeschilderd als de boeman, terwijl zo'n beetje de hele Westerse wereld hier aan mee doet. Kijk maar naar Engeland, of probeer in Nederland eens iets te anti-koningshuis te zijn, dat schiet ook nogal in het verkeerde keelgat.

Het eerste wat ik me afvroeg: Wat is de US voor vreselijks aan het uitvreten dat ze zo'n enorme dekmantel als Snowden nodig hebben in de media? ;)
Ik geloof werkelijk waar dat als het alleen Snowden was dat de US het meteen in de doofpot had geflikkerd. Maar dat gebeurd niet volledig, dus, wat zijn ze verder nog aan het uitspoken?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 05:17

De ironie, hij wordt gezocht wegens spionage en bekendmaking van spionage.
If you'd behave like your government, you'd be arrested. Dat blijkt maar weer. Ik sta in ieder geval achter Snowdon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:34

Ja dat is ook met Julian Assange. Die twee kunnen nu elkaar de hand geven. Ze zijn de rest van hun leven verdoemd om te vluchten en onder te duiken. En waarschijnlijk worden ze ooit ineens dood gevonden en is de oorzaak onbekend uiteraard.

Ik vind het ook erg, die man heeft geen vreselijke dingen gedaan. Maar in de ogen van Amerika is het lekken van staatsgeheimen wel vreselijk. Er zijn wel meer organisaties die in het geheim opereren en als je daar uitstapt of afgestoten wordt, dan heb je serieus een groot probleem.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 08:39

mayniac_val schreef:

Nuja, vandaar ook dit topic, wat ligt er ten grondslag wat wij niet weten? Ik zou wel wat meer inzicht willen hebben dan wat de media naar buiten geeft. Het antwoord van Phormolica is een algemene gedachtengang.
Ik vind het zeer bijzonder dat Obama ook uitspraken kan doen als: dit had nooit naar buiten mogen komen. *rilling*

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:01

Ja inderdaad, we hadden dit nooit mogen weten. Wie weet wat ze nog meer geheim houden. En met Echelon luisteren en bekijken ze als jaren elkaar. Vanaf 1948.
Er staat nu ook weer een stuk in de krant over Engelsen die de Duitsers hun email verkeer en social media bespioneren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:12

nederland wil gewoon zijn baas over de hele wereld behouden. wie weet wat hij nog meer weet, waarmee hij de andere landen in op stand kunnen komen tegen Amerika...
en dat kleine landjes dan Amerika dwars proberen te bommen... vind dat alleen maar geniaal.