€20.000,- voor operatie hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind jij dit normaal?

Nee, veel te veel geld voor een hond.
169 (36%)
Nee, dier heeft geen dierwaardig bestaan meer
251 (54%)
Ja, is toch bijzonder?
31 (6%)
Ja, alles om een hond te redden.
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 460

Carr_friesje

€20.000,- voor operatie hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 17:57

De Filipijnse hond Kabang (2), die bij een heldendaad zwaar verminkt raakte, is teruggekeerd na een behandeling in de Verenigde Staten. In 2011 redde het dier het leven van twee meisjes, maar verloor daardoor haar bovenkaak en snuit. Haar gezicht kon niet gereconstrueerd worden.

Het dier sprong voor een aankomende motor en voorkwam dat twee meisjes werden aangereden. De hond werd een nationale held en er kwam zelfs een online inzamelingsactie om de behandeling te kunnen financieren. De operatie koste zo’n 27.000 dollar (20.800 euro).

Kabang werd zaterdag onder grote belangstelling op het vliegveld in de Filipijnse hoofdstad Manilla onthaald.

Afbeelding

Ben ik nou de enige die dit zo achterlijk veel geld voor een hond vind?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:59

Het is een hele boel geld, maar kan me best voorstellen dat mensen het zouden doen mits ze 'genoeg' geld hebben, als je een band hebt met een dier kan het ver gaan...

Moonfight

Re: €20.000,- voor operatie hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:00

Ik zou me voor kunnen stellen dat mense het wel over hebben over hun huisdier. Maar ik vraag me af of dit een dierwaardig bestaan is....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:01

Ik heb beide eerste opties aangevinkt, ik vind het teveel geld en geen hondwaardig bestaan :) ondanks dat ze twee meisjes heeft gered. het is net een halve pekinees halve gewone hond nu :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 11-06-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurrian1993

kan dat dier nog wel normaal leven zo? Ziet er wel apart uit en lijkt me voor dat beestje ook niet fijn eigenlijk..

Blacky

Dus als ik het goed begrijp is de hond in 2011 zwaar verminkt geraakt en pas kort geleden eraan geopereerd ? Lijkt me dan dat het beestje de afgelopen 2 jaar niet echt een fijn leven heeft gehad..
Hij ziet er nu wel vrolijk uit! :) En ik snap ook wel dat mensen het ervoor over hebben als ze inderdaad maar genoeg geld hebben. Al snap ik niet waarom het zo belachelijk duur was?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:02

Nog afgezien van het feit dat ik 20.000 euro voor een dierenartsbehandeling een enorm (te hoog?) bedrag vind ..... die hond had ik een spuitje laten geven. Ik kan me niet voorstellen dat dat dier nog een leuk leven heeft zo.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:03

Dit vind ik dus een gevalletje van doorslaan in je dierenliefde.

In mijn ogen was het dier beter af geweest als het ingeslapen was. Daarnaast vind ik het persoonlijk belachelijk veel geld en zou ik het zelf nooit aan een dier besteden :n

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:06

Als ik het geld had zou ik het zeker gebruiken voor mijn dieren als ze het nodig hebben en daardoor nog een goed dierwaardig bestaan kunnen hebben maar dit lijkt me geen dierwaardig bestaan meer.
Hoe eet deze hond? en zijn tong en tandvlees droogt zo toch heel erg uit.
Zelf 5 jaar geleden bijna € 2000 uitgegeven aan mijn hond die ik uiteindelijk nog in moest laten slapen.
Het geld maakt me niet uit... Het dierwaardig bestaan wel.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:08

Heel bizar. zijn deze foto's van voor op na de operatie ? Hoe wil zo'n hond nou leven zonder snuit en boven kaak ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:09

tamaramt schreef:
Als ik het geld had zou ik het zeker gebruiken voor mijn dieren als ze het nodig hebben en daardoor nog een goed dierwaardig bestaan kunnen hebben maar dit lijkt me geen dierwaardig bestaan meer.
Hoe eet deze hond? en zijn tong en tandvlees droogt zo toch heel erg uit.
Zelf 5 jaar geleden bijna € 2000 uitgegeven aan mijn hond die ik uiteindelijk nog in moest laten slapen.
Het geld maakt me niet uit... Het dierwaardig bestaan wel.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:10

als ik genoeg geld zou hebben zou ik het ook doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:10

Voor dat geld hadden ze er op zijn minst wel een nieuwe neus op kunnen zetten.. Nu vind ik het niet dierwaardig...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:12

Ik bekijk het vanuit een ander oogpunt dan dierenliefde, kinderliefde. Als iemand mijn twee dochters had gered, mocht ik die ooit hebben, dan zou ik ook alles voor die persoon over hebben. In dit geval is dat een hond, dan had ik dat voor die hond overgehad.

Desalniettemin lijkt het me geen dierwaardig bestaan voor de hond, maar ik snap wel dat ze in deze situatie de hond niet willen laten inslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:13

trouwens, ik vind t echt een onzinverhaal dat ie kinderen zou hebben gered. misschien onbewust maar dat beest is echt niet bewust voor die motor gesprongen omdat anders die kinderen zouden verongelukken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:14

Als ik genoeg geld zou hebben,ja dan zou ik dat doen.
Het zier er héél raar uit,maar volgens mij heeft de hond er geen problemen mee.Hij kan ook gewoon eten en drinken lijkt me,en is verder toch goed gezond?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:14

gohya schreef:
Het zier er héél raar uit,maar volgens mij heeft de hond er geen problemen mee.Hij kan ook gewoon eten en drinken lijkt me,en is verder toch goed gezond?

Hoe kan een hond nu normaal eten en drinken zonder bovenkaak?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:15

dollyspikkel schreef:
gohya schreef:

Of ruiken? Dat is toch een groot deel van een hond zijn levenswijze....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:16

dollyspikkel schreef:
gohya schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:17

Een hond kauwt z'n brokken niet hè. In de natuur gebruikt een hond z'n kiezen en tanden om brokken vlees af te scheuren, en vreet dan enorme hompen naar binnen. Hondenbrokken worden gewoon heel naar binnen gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:18

Hoe veel ik ook van een dier hou, het moet wel een dierwaardig bestaan hebben. En dit vind ik geen dierwaardig bestaan.

Wij hebben zelfs getwijfeld als wij de juiste keuze hadden gemaakt bij onze berner. Die is 6 weken verlamd geweest. En is voor 90% hersteld. Nu zijn we blij met die keuze die we toendertijd hebben gemaakt. Maar het waren 6 zware weken. Voor ons, maar ook voor de hond. Die snapte er niks van.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:19

Dat snap ik ook nog wel ibbel, maar probeer jij maar eens iets naar binnen te krijgen zonder je tong tegen je gehemelte aan te krijgen... Met dat voor ogen vraag ik mij af hoe het dier uberhaupt iets naar binnen krijgt...

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:19

Hier een filmpje waar je ziet hoe de hond eet.

http://www.piepvandaag.nl/kabang-het-he ... or-nieuwe/

En eens,ik geloof ook niet dat het hondje bewust voor de motor is gesprongen om de kinderen te redden. ;)

Als je googeld op hondje Kabang vind je nog meer info. Zo ook te lezen dat hij zijn snuit al in 2011 kwijt is geraakt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:25

Dit is wat mij betreft een gevalletje 'je moet niet alles wil redden'.

En dat een hond voor een motor springt om kinderen te redden, hou op zeg :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:29

In nog geen 20.000 jaar :=
Teveel geld, voor iets waarvan ik oprecht denk; is de hond er wel echt mee geholpen? Maar ook als de hond er wel mee is geholpen, vind ik het veel en veel te veel geld.

Een heldendaad, tja... Ik geloof dat de hond niet bewust het leven redde van die kinderen maar dat het vooral pech was voor de hond zelf en mazzel voor de kinderen.