http://www.nu.nl/internet/3391863/tien- ... euren.html
En dit op nu.nl
Wat vinden jullie hier van?
Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Zo leren ze ook niet meer schrijven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liekess schreef:Waarom zou het belachelijk zijn? Ook scholen moeten met de tijd mee gaan. Kinderen vinden het leuker om via de iPad te werken dan uit een boek, omdat dat vaak meer in een spelletjes vorm is. En zoals hierboven ook al gezegd is, schrijfles wordt juist heel belangrijk gevonden omdat in deze tijd kinderen steeds minder schrijven en meer typen.
En wat betreft het sociale aspect, of ze nu alleen zitten te werken vanaf een iPad of vanuit een boekje, dat maakt natuurlijk geen verschil. Het is niet dat ze ineens geen dingen meer samen doen.
Fiffill schreef:Liekess schreef:Waarom zou het belachelijk zijn? Ook scholen moeten met de tijd mee gaan. Kinderen vinden het leuker om via de iPad te werken dan uit een boek, omdat dat vaak meer in een spelletjes vorm is. En zoals hierboven ook al gezegd is, schrijfles wordt juist heel belangrijk gevonden omdat in deze tijd kinderen steeds minder schrijven en meer typen.
En wat betreft het sociale aspect, of ze nu alleen zitten te werken vanaf een iPad of vanuit een boekje, dat maakt natuurlijk geen verschil. Het is niet dat ze ineens geen dingen meer samen doen.
Het gaat mij erom dat de kinderen niet meer zoveel op school zitten, niet dat ze wel aanwezig zijn maar zelf werken in de klas.
Juist als je ziet hoeveel kinderen er thuis achter de tv/computer zitten lijkt het me alleen maar goed als ze op school wel socialer bezig zijn.
verootjoo schreef:Nayomie schreef:Maar op deze manier gaat de schrijfwijze toch weg? Als iedereen maar blijft tikken op zo'n ding?
Nou en? Denk je echt dat we over tien/twintig jaar nog met een pen schrijven? Ik niet