UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 17:48

furious

Re: UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:51

want? zie er niet echt iets nieuwswaardigs in.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 17:55

Dit is toch ook niet de "nieuwspagina"? Lijkt me niet de eerste de beste die op deze video te zien is... maar kan ook aan mij liggen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:58

Ik vind 't nogal wat, dat die man dat daar zomaar zit te vertellen. Weet niet goed wat ik er van moet denken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:00

Hmm, vind maar raar. Zo verzinnen ze telkens weer wat nieuws.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:08

Is alweer achterhaald. Al die mensen daar zijn er om over ufo's en aliens te praten, meneer citeert alleen maar uit eigen werk en haalt een aantal boeken aan. Waarschijnlijk is het larie.

Stiekem hoop ik dat ie de waarheid spreekt :Y)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:15

en dit is bewijs? Omdat een oude man achter een microfoon verteld dat het zo is?
Ik geloof dat soort dingen pas als ik het met eigen ogen zie en/of er echt bewijs voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:19

Ik geloof nooit dat we alleen zijn in dit universum. Ik ben er zelfs vrijwel zeker van dat er wel degelijk buitenaards leven/wezens bestaan! Ik bedoel, het is zo ongelofelijk groot, wij kunnen heus niet alleen zijn. Vroeg of laat ontdekken wij buitenaards leven, of het buitenaards leven ontdekt ons. Dit kan heel Star Wars achtig klinken, maar het is wel zo. Misschien hebben ze zelfs al buitenaards leven gevonden, maar wordt dit weggemoffeld omdat men geen paniek wil zaaien. Dat is weer zo'n vorm van controle, van de grote machthebbers.

Nog een theorie: Misschien kunnen wij buitenaards leven wel niet zien. We denken dat we veel over het heelal weten, maar volgens mij weten we er nog helemaal niets van. Alles kan. Misschien zijn er wel andere dimensies op aarde, of bestaat onzichtbaarheid toch. Dat kunnen wij niet weten, omdat onzichtbaar namelijk onzichtbaar is, en wij kunnen het dus niet zien! :+

Ik denk dat er wel degelijk net zo'n ontwikkeld ras als de mensheid bestaat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:55

De waarheid zal, zoals altijd, wel ergens in het midden liggen.

Ik ben de eerste die gelooft dat er leven is in het heelal. Ik geloof ook meteen dat er een dode alien ergens wordt gehouden door één of andere regering. Nee, ik geloof niet dat levende aliens al met ons samenwerken.

Ik heb ook wel eens gedacht dat er ooit iets ergs is gebeurd door aliens op aarde (wij kunnen daar een resultaat van zijn) en dat de Aarde vanaf dat moment in quarantaine is gezet; ze zullen ons dus nooit opzoeken :+
Lekker, dat soort gedachtes :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:02

phormicola schreef:
De waarheid zal, zoals altijd, wel ergens in het midden liggen.

Ik ben de eerste die gelooft dat er leven is in het heelal. Ik geloof ook meteen dat er een dode alien ergens wordt gehouden door één of andere regering. Nee, ik geloof niet dat levende aliens al met ons samenwerken.

Ik heb ook wel eens gedacht dat er ooit iets ergs is gebeurd door aliens op aarde (wij kunnen daar een resultaat van zijn) en dat de Aarde vanaf dat moment in quarantaine is gezet; ze zullen ons dus nooit opzoeken :+
Lekker, dat soort gedachtes :))

Het kan allemaal, precies wat je zegt. Je kan er eindeloos over door blijven filosoferen! Ik vind het zelf ongelofelijk interessant.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:13

Filosoferen of fantaseren? Een beroemde filosoof zei eens: "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen" oftewel, filosofen moeten zich niet wagen aan onderwerpen waarover je toch niets zinnigs kunt zeggen. Filosoferen zou ik dit daarom niet noemen. Zelf sluit ik buitenaards leven niet uit, maar dit filmpje zegt mij niet zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:17

goeroe schreef:
Filosoferen of fantaseren? Een beroemde filosoof zei eens: "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen" oftewel, filosofen moeten zich niet wagen aan onderwerpen waarover je toch niets zinnigs kunt zeggen. Filosoferen zou ik dit daarom niet noemen. Zelf sluit ik buitenaards leven niet uit, maar dit filmpje zegt mij niet zoveel.

In my opinion valt er heel veel zinnigs over te zeggen. Men kijkt niet verder dan zijn neus lang is, en heeft geen zin om over onderwerpen te beginnen waar nog niet veel over bekend is. Dat betekent niet dat het complete onzin is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:36

Ik daag je uit om er iets zinnigs over te zeggen. Sinds er mensen zijn wordt er al over gespeculeerd en we zijn er niets mee opgeschoten. Als we één ding geleerd hebben dan is het wel dat de interesse in buitenaards leven sterk cultureel bepaald is. In verschillende gebieden en verschillende tijden leven er totaal verschillende ideeën en het gevonden 'bewijs' sluit bijna altijd aan bij de hype van dat moment. Als je een beetje kritisch bent geeft dat toch te denken?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:41

UFO's bestaan sowieso. Kijk maar op het internet hoeveel Unidetified Flying Objects er geplaatstworden. En bijzonder is het ook, niemand kan vertellen wat het precies zijn.
Er is genoeg materiaal over te zien en te lezen maar wat ik wel bijzonder blijf vinden is dat er geen duidelijke foto van een alien te zien is... Ondanks dat geloof ik zeker dat we niet alleen zijn.
Maak me meer zorgen om de filmpjes op YouTube van Shapeshifters.... Die vind ik ergens wel scarry echt allemaal.... Zeker de Shapeshifter van Obama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:44

goeroe schreef:
Ik daag je uit om er iets zinnigs over te zeggen. Sinds er mensen zijn wordt er al over gespeculeerd en we zijn er niets mee opgeschoten. Als we één ding geleerd hebben dan is het wel dat de interesse in buitenaards leven sterk cultureel bepaald is. In verschillende gebieden en verschillende tijden leven er totaal verschillende ideeën en het gevonden 'bewijs' sluit bijna altijd aan bij de hype van dat moment. Als je een beetje kritisch bent geeft dat toch te denken?

Dat kan zijn, maar er wordt nooit echt goed over nagedacht. Het heelal is zo ongelofelijk groot, dat kunnen wij niet bevatten. Wij kunnen daar gewoon niet alleen in leven.

Het zou kunnen dat wetenschappers er al iets over hebben gevonden, maar dat dit weer wordt weggemoffeld. Dit is weer zo'n vorm van controle.

Er is nog geen bewijs, maar dat betekent niet dat het er niet is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:11

Die shapeshifters... :') Wel een mooi voorbeeld van hoe cultuur de zoektocht naar 'bewijs' stuurt.

Resistance schreef:
Dat kan zijn, maar er wordt nooit echt goed over nagedacht. Het heelal is zo ongelofelijk groot, dat kunnen wij niet bevatten. Wij kunnen daar gewoon niet alleen in leven.

Er wordt juist al heel lang en heel hard door heel veel mensen over nagedacht, maar dat heeft ons niets wijzer gemaakt, dat is nou juist precies mijn punt. Je kunt er net zo lang over ouweh*eren als je wilt, maar je komt er niets verder mee en dat noem ik niet zinnig.

Resistance schreef:
Er is nog geen bewijs, maar dat betekent niet dat het er niet is.

Zeker niet, maar als je al ontzettend lang zoekt naar iets waarvan je niet weet hoe het eruitziet en je vindt alleen maar dingen die passen bij het idee wat je op dat moment hebt over hoe het eruit zou kunnen zien, dan wil je misschien te graag iets vinden. Als buitenaardse soorten de aarde bezoeken zullen we er vanzelf een keertje over struikelen en als ze dat al duizenden jaren doen zoals beweerd wordt vind ik het gek dat dat nog niet gebeurd is. Maar het bewijst niets inderdaad. Bedenk alleen dat het per definitie onmogelijk is om te bewijzen dat iets niet bestaat, want iemand die wel gelooft dat het bestaat zal altijd zeggen dat je nog niet goed genoeg gezocht hebt. De bewijslast ligt dus bij de mensen die er wel in geloven en die leveren tot dusver bijzonder slecht werk af helaas.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:20

goeroe schreef:
De bewijslast ligt dus bij de mensen die er wel in geloven en die leveren tot dusver bijzonder slecht werk af helaas.

Inderdaad, moeilijker is het niet. In mijn opinie leveren ze niet zozeer slecht werk af, wat betreft bewijzen aandragen leveren ze géén werk af.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:34

Ach, ufo's zouden zeker wel bestaan, maar dat hoeft niet te betekenen dat het iets van aliëns is. Willen jullie wel in het achterhoofd houden dat de eerste ufo's in het begin van de Koude Oorlog zijn gezien? Dat was wel een tijd dat er door de Sovjet Unie en de Amerikanen + bondgenoten veel geexperimenteerd werd met nieuwe typen voertuigen, wapens en spionagespul. Dat was voor de mensen die van niets wisten een UFO. Dat woord is er steeds ingebleven, en door verhalen zijn mensen in dat soort dingen zijn geloven. En die verhalen worden door de jaren heen steeds een beetje anders en raarder, en als mensen eens een keer wat aparts in de lucht zien vliegen, omdat er bijvoorbeeld een vliegtuig wat apart vliegt, word dat gelijk al bestempelt als "buitenaards". Want zeg nou zelf: Het is toch een stuk interessanter om te vertellen dat je een vorm van buitenaard leven heb gezien? En heel veel "Aliëns" die gezien zijn, zijn vaak gemumificeerde (resten van) dieren oid, of wat anders aparts dat wel degelijk op aarde bestaat.

En mensen zijn geweldige verhalen vertellers, maar zijn ook erg goed in van een mug een olifant maken, houd dat wel in je achterhoofd. En verhaal word in de loop van tijd, mooier, beter, spectaculairder.

Maar, ik sta er absoluut niet helemaal skeptisch tegenover! Er zijn op de aarde ook genoeg onverklaarbare dingen aan de hand, dus ik sluit buitenaard leven zeker niet uit, maar dan wil ik wel goede bewijzen krijgen, en tot nu toe zijn die er niet geweest. Ik kijk nu vaak met groot plezier naar dat ene programma op History Channel, en hoewel ik wel eens slap lig van het lachen, komen ze ook wel met dingen waar ik toch wel over nadenk.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:42

Mijn vader heeft laatst voor ons een hele uiteenzetting neergezet over dat koeien en kippen door aliens zouden zijn ontvoerd vroeger, gemanipuleerd en weer teruggebracht zijn. Waarom zouden ze anders zoveel melk en eieren geven? :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:43

antje_vip schreef:
Mijn vader heeft laatst voor ons een hele uiteenzetting neergezet over dat koeien en kippen door aliens zouden zijn ontvoerd vroeger, gemanipuleerd en weer teruggebracht zijn. Waarom zouden ze anders zoveel melk en eieren geven? :D

Misschien zijn wij zelf wel de Aliëns die wij zoeken :D Wij zijn ook heel goed in manipuleren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:04

antje_vip schreef:

Je vader heeft vermoedelijk nog nooit van Ockham´s scheermes gehoord.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:05

Ik geloof wel in buitenaards leven, ik heb het gisteren zelf gezien in Startrek.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:16

wij kijken hier iedere werkdag 'ancient aliens' op history channel. :D
Razend intressant!
Vooral over de tijd voor christus.Die piramides en die stenen van 10.000 kilo....netjes op elkaar gelegt,overal even dik...dat kregen wij toch echt niet voor elkaar hoor.Nu zelfs met machines niet.
We zijn zeker bezocht,en worden misschien ook nog wel bezocht. :j

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:19

lieveli schreef:
Ik geloof wel in buitenaards leven, ik heb het gisteren zelf gezien in Startrek.

Even offtopic is de film goed??? :o
Ik geloof wel in het heelal en ben een grote sf fan maar of ze nu nog steeds onze planeet bezoeken...mmm weet het niet.
Laten we eerlijk zijn ik zou ook snel doorvliegen als ik alles zie wat de mens doet :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:20

liesjecryos schreef:
lieveli schreef:

Even offtopic is de film goed??? :o
Ik geloof wel in het heelal en ben een grote sf fan maar of ze nu nog steeds onze planeet bezoeken...mmm weet het niet.
Laten we eerlijk zijn ik zou ook snel doorvliegen als ik alles zie wat de mens doet :')

Ik vond hem awesome! Spock is een held.

Maar ik heb mijn twijfels bij aliens, ik heb ook mijn twijfels bij God en ik geloof eigenlijk alleen in dingen die ik zelf heb waargenomen of vast kan houden. Plus dan nog dingen zoals verliefdheid e.d. :')