Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:@vuurneon: tussen een pro actieve-houding of zelf al hebben bedacht wat het is en ook niet bij neerleggen dat dat niet zo is, ligt een wereld van verschil imo. Dus dat je zelf dingen uitzoekt, lijkt me logisch. Maar niet met een afvinklijstje naar de huisarts, want "op internet had ik 20 symptomen die bij deze ziekte horen en 12 bij die"
StillAngel schreef:Nou ik vind dat het je wel op ideetjes kan brengen ja. Soms is de medische wereld zo groot dat de dokter het ook even niet meer weet en dingen over het hoofd kan zien. Als je nuchter blijft kun je wel inschatten wat het reeel kan zijn en wat niet. En ach, je kan het altijd opbrengen bij je dokter van daar heb ik van gehoord kan dat? Lijkt mij toch alleen maar prettig om dat in ieder geval voorbij te laten gaan. Dus nee ik vind het geen probleem. Als iemand komt met: ik heb hoofdpijn. En iemand anders zegt dat die dan een of andere dodelijke ziekte heeft, dan geloof je dat sowieso al niet toch? Ik denk dat je het zelf ook wel wat aan kan voelen.
chevax schreef:Maar Tigra_: vaak ga je dan toch zelf helemaal de verkeerde kant op denken? Ik had vorig jaar na een operatie zoveel last van mijn schouder (terwijl het een buikoperatie was), ik kon niet meer eten van de pijn. Als ik dit op internet had opgezocht of een topic had geopend, was er toch heel iets anders uitgekomen dan daadwerkelijk het geval was.
LindyH schreef:Ik ben zelf juist heel erg teleurgesteld in met name huisartsen. Zij moeten van zoveel dingen wat weten dat ze maar van weinig dingen écht iets afweten. Toch zijn zij jouw toegang tot de zorg. Ditzelfde geldt voor dierenartsen.
Ik heb al heel wat (matig) ernstige en minder ernstige kwaaltjes op kunnen lossen met behulp van internet, nadat ik bij de huisarts of dierenarts nul op het rekest had gekregen.
Dus voortaan zoek ik eerst op internet. Dat is niet altijd gelijk succesvol, maar uiteindelijk meestal wel. En niet zozeer door doktoren op internet, maar vooral door ervaringsdeskundigen die je in het dagelijks leven nooit zou tegen komen.
StillAngel schreef:LindyH schreef:Ik ben zelf juist heel erg teleurgesteld in met name huisartsen. Zij moeten van zoveel dingen wat weten dat ze maar van weinig dingen écht iets afweten. Toch zijn zij jouw toegang tot de zorg. Ditzelfde geldt voor dierenartsen.
Ik heb al heel wat (matig) ernstige en minder ernstige kwaaltjes op kunnen lossen met behulp van internet, nadat ik bij de huisarts of dierenarts nul op het rekest had gekregen.
Dus voortaan zoek ik eerst op internet. Dat is niet altijd gelijk succesvol, maar uiteindelijk meestal wel. En niet zozeer door doktoren op internet, maar vooral door ervaringsdeskundigen die je in het dagelijks leven nooit zou tegen komen.
Hier kan ik mij heel erg in vinden! Wist je dat de reguliere huisarts amper wat weet op gebied van voeding? Eigenlijk zou iedereen met klachten gewoon een week bij moeten houden wat en hoeveel ze eten en wanneer. Er kan zo een hoop duidelijk worden, qua allergieen maar ook of er wel voedzaam genoeg wordt gegeten.