Abortusarts tot levenslang veroordeeld voor moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Abortusarts tot levenslang veroordeeld voor moord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:02

http://www.nu.nl/buitenland/3438039/abo ... moord.html
"Een Amerikaanse arts heeft levenslang gekregen voor plegen van abortus. In ruil voor het niet instellen van hoger beroep ontloopt hij de doodstraf.

De 72-jarige dokter Kermit Gosnell pleegde drie abortussen door bij de foetus de ruggenwervel door te snijden. Een jury in Philadelphia in Pennsylvania veroordeelde de man voor drievoudige moord.

Voor de dood van een 41-jarige vrouw die bij een ingreep overleed aan een overdosis medicijnen werd hij veroordeeld voor dood door schuld.

Deal
In de staat Pennsylvania riskeerde de arts de doodstraf. De openbaar aanklager had eerder al aangegeven die straf te eisen. Gosnell gaat nu akkoord met levenslang zonder een mogelijkheid om nog vrij te komen en ziet af van een hoger beroep.

Eerder verklaarden andere medewerkers van de kliniek zich al schuldig aan moord, doodslag of het toedienen van een narcose zonder medische licentie. In ruil voor een getuigenis tegen Gosnell zouden zij een lagere straf krijgen.

Omstreden
De handelwijze van de arbortuskliniek van Gosnell was omstreden. Volgens de aanklacht zouden er vrouwen behandeld zijn die meer dan 24 weken zwanger zijn.

In de zaken waar hij voor veroordeeld is, gebruikte hij een schaar om de ruggenwervel van de babies door te knippen waarbij zij al geboren zouden zijn. Er zou in de kliniek niet hygiënisch zijn gewerkt.

Gosnell is ook vervoordeeld voor 211 abortussen die niet volgens de wet waren uitgevoerd.

Foetussen in zakken
De zaak kwam aan het rollen toen de FBI een huiszoeking hield bij Gosnell op verdenking van het handelen in medicijnen. Bij de doorzoeking troffen de rechercheurs foetussen in zakken aan.

In een voorfase van de rechtszaak stelde een jury dat de zaak mogelijk om honderden abortussen gaat die niet goed zouden zijn uitgevoerd."

http://www.foxnews.com/us/2013/05/13/ju ... t-gosnell/
"Prosecution experts said one was nearly 30 weeks along when it was aborted, and it was so big that Gosnell allegedly joked it could "walk to the bus."
A second fetus was said to be alive for some 20 minutes before a clinic worker snipped its neck.
A third was born in a toilet and was moving before another clinic employee grabbed it and severed its spinal cord, according to testimony.
Baby E let out a soft whimper before Gosnell cut its neck, the jury was told; Gosnell was acquitted in that baby's death."

Toen ik dit las werd ik er gewoon misselijk van! Hoe kan zoiets walgelijks gebeuren in deze maatschappij?
Laatst bijgewerkt door sashafierce op 15-05-13 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Re: Abortusarts tot levenslang veroordeeld voor moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:04

Heel bizar dat dit soort praktijken nog op deze schaal plaatsvinden in een westers land. Dit valt in mijn ogen niet meer onder abortus maar gewoon onder kindermoord...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:08

Ik heb niks tegen abortus. En dan alleen voor hele goede redenen. Maar dit valt nieteens onder abortus meer :( bah...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:09

Pff als ik het zo lees zijn er dus levensvatbare kinderen ter wereld gebracht en daarna de rug doorgeknipt en dus gedood?
Walgelijk, echt ronduit walgelijk.

Abortus binnen de perken van de wet is iedereen z'n eigen keuze. Maar slagers als dit zijn wat mij betreft inderdaad moordenaars en de straf levenslang is dan ook niet meer dan terecht.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:10

En die vrouwen dan? Die naar die praktijk gaan? Is dat niet eigen schuld? Ik bedoel, hij zou vast geen vrouwen van straat hebben geplukt om daarbij arbortus uit te voeren.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:11

Ik vraag me af of die 'moeders' wisten om wat voor 'abortis' het ging...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:12

eenitraM schreef:
En die vrouwen dan? Die naar die praktijk gaan? Is dat niet eigen schuld? Ik bedoel, hij zou vast geen vrouwen van straat hebben geplukt om daarbij arbortus uit te voeren.

Precies!

Ik ben het er absoluut mee eens dat dit soort praktijken gestopt moeten worden, maar iemand veroordelen voor doodslag en moord in dit geval niet juist.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:33

Dit stond ook heel erg groot uitgelicht in de New York Times eergisteren. Ook daar is iedereen geschokt.
Wat ik vooral niet snap is dat er mensen zijn die zo'n gek helpen.

Ook vooral heel bizar dat er gewoon katten rondliepen en de vrouwen dat blijkbaar niet erg vonden?

Sorry maar als je je kindje niet wil, dan maar adoptie?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:34

Kentaro schreef:
eenitraM schreef:

Precies!

Ik ben het er absoluut mee eens dat dit soort praktijken gestopt moeten worden, maar iemand veroordelen voor doodslag en moord in dit geval niet juist.

Waarom is dit geen doodslag of moord? Hij heeft ze uiteindelijk gedood, de vrouwen niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:37

Selka schreef:
Waarom is dit geen doodslag of moord? Hij heeft ze uiteindelijk gedood, de vrouwen niet.

Bizar hé? De vrouwen geven toestemming tot moord (imo is het niet moord, want volgensmij voelt een wezen dat helemaal niet :+ ) maar iemandanders wordt er op aangesproken.

Bevallen is leuk, maar sommige mensen willen juist helemaal niet bevallen.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:38

De vrouwen zijn wel opdrachtgever en zouden ook gestraft moeten worden!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:41

@Santie, ik wil ook helemaal niet beweren dat zij ongestraft moeten blijven. Maar uiteindelijk is de arts verantwoordelijk. Hij had namelijk ook gewoon nee kunnen zeggen.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:42

Selka schreef:
Dit stond ook heel erg groot uitgelicht in de New York Times eergisteren. Ook daar is iedereen geschokt.
Wat ik vooral niet snap is dat er mensen zijn die zo'n gek helpen.

Ook vooral heel bizar dat er gewoon katten rondliepen en de vrouwen dat blijkbaar niet erg vonden?

Sorry maar als je je kindje niet wil, dan maar adoptie?

Of je onthouden van sexuele activiteiten, of domweg conceptie vermijden, abortus is nl wel degelijk het beeindigen van een leven, sterker nog het is een kind die er niet om heeft gevraagd geboren te worden en zeker niet om omgebracht te worden.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:43

eenitraM schreef:
Selka schreef:

Bizar hé? De vrouwen geven toestemming tot moord (imo is het niet moord, want volgensmij voelt een wezen dat helemaal niet :+ ) maar iemandanders wordt er op aangesproken.

Dan moet je toch jezelf eens even verdiepen in neurologie en biologie want ze voelen het wel degelijk.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:45

@Lisa, heb je helemaal gelijk in! Maar helaas waren deze vrouwen al zwanger.. dan zie ik persoonlijk liever adoptie :)

@eenitraM, al mocht het zo zijn dan nog heb je een kind niet te steken met scharen?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:45

Vrouwen die zulke dingen willen van een arts, zoeken gewoon tot er eentje gvonden is die het wil doen. Zij willen kost wat het kost geen kind! Maar deze man had meer op zijn kerfstok (Voor de dood van een 41-jarige vrouw die bij een ingreep overleed aan een overdosis medicijnen werd hij veroordeeld voor dood door schuld.) Dat was ook geen zuivere koffie

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:46

Hij had nee MOETEN zeggen, maar een vrouw die naar een dergelijke kliniek gaat met een zover gevorderde zwangerschap is voor mijn gevoel even strafbaar.

Staat m.i. bijna gelijk aan het gebruik maken van een huurmoordenaar :(

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:48

eenitraM schreef:
Selka schreef:

Als iemand jou in je slaap stikt met een kussen, is het dan geen moord??? Want je voelt niet dat je vermoord word.
Die vrouwen geven opdracht, om het levende wezen in hun buik te doden... Misschien geen moord, wel immoreel.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:00

Gadverdamme, wat een verderf heeft deze man gezaaid. Babies met een schaar kapot maken....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:36

Ik word niet gauw misselijk van nieuwsfeiten, maar hier trek ik toch wel een beetje groen van weg.... %)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:44

He bah, wat een slager... Ik vraag me af of de vrouwen geweten hebben hoe hij het deed en dat hun kind dan al levensvatbaar was...

:r

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:50

Ieuw ik word hier erg ontoepasselijk van bah wat een walgelijke vent 8)7

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:56

Riddershow schreef:
He bah, wat een slager... Ik vraag me af of de vrouwen geweten hebben hoe hij het deed en dat hun kind dan al levensvatbaar was...

Iedereen, helemaal als je zelf zwanger bent, weet toch ongeveer vanaf welke leeftijd een kindje levensvatbaar is? En zo niet, met 3 minuten zoekwerk heb je dit gevonden. Als die vrouwen het niet geweten zouden hebben, waren ze er zelf verantwoordelijk voor dit niet opgezocht te hebben.

Maargoed. Vreselijke praktijken. Ik wordt er ook een beetje misselijk van eerlijk gezegd %)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:19

djodjodjo schreef:
Riddershow schreef:

Iedereen, helemaal als je zelf zwanger bent, weet toch ongeveer vanaf welke leeftijd een kindje levensvatbaar is? En zo niet, met 3 minuten zoekwerk heb je dit gevonden. Als die vrouwen het niet geweten zouden hebben, waren ze er zelf verantwoordelijk voor dit niet opgezocht te hebben.

Je verbaast je nog wel eens.... en vooral denk ik in het oogkleppen-amerika. (natuurlijk is het niet bij iedereen en altijd zo, maar als ik af en toe hoor hoe ze over alles buiten amerika denken vraag ik me af of hun internet wel verder gaat dan de landgrenzen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:20

ook al wisten die vrouwen het, er zijn volgensmij nogsteeds erg strenge gelovige gedeelten in amerika, waar die vrouwen het kindje kosten wat het kost weg willen krijgen omdat ze anders verbannen worden door hun famillie oid :=