5-jarige schiet zusje dood met eigen geweer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

5-jarige schiet zusje dood met eigen geweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 11:10

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... weer.dhtml

Citaat:
Een 2-jarig meisje uit de Amerikaanse staat Kentucky is gisteren doodgeschoten door haar 5-jarige broertje. Het jongetje deed dat met een geweer dat hij cadeau had gekregen.
Het geweer, van het kaliber .22, was speciaal ontworpen voor het gebruik door jeugdigen. Het jongetje had het vorig jaar cadeau gekregen en was gewend om ermee te schieten, aldus de lijkschouwer van Cumberland County, waar het incident zich voordeed.

Patroon
Volgens de autoriteiten stond het geweer van het kaliber .22 in een hoek en had niemand in het gezin erbij stilgestaan dat er nog een patroon in zat. De moeder was thuis ten tijde van het voorval, dat kort na het middaguur gebeurde. Het meisje werd overgebracht naar een nabijgelegen ziekenhuis, maar werd daar dood verklaard.

Volgens de lijkschouwer zal de politie de dood van de peuter behandelen als een ongeval.

Wapenwetgeving
De wapenwetgeving in de Verenigde Staten is aan felle kritiek onderhevig door een aantal recente, grootschalige schietpartijen. Een voorstel van president Obama om de wetgeving aan te scherpen, sneuvelde vorige week in het Amerikaanse parlement.

Goeiemorgen zeg 8)7 .Een geweer speciaal gemaakt voor een KIND??? voor een 5-jarige?? Zelfs een vierjarige want hij had het al een jaar...Volgens mij is het verstand van zulke ouders er al veel eerder uit geknald ;( . Je moet toch geen groot licht zijn om te weten dat een kind van 5 niet met zo'n 'speelgoed' kan omgaan...

kleinvosje

Re: 5-jarige schiet zusje dood met eigen geweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:11

Daarbij vraag ik me dan ook nog af welke ouder zijn 4 jarige kind een geweer geeft?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:11

Jeetje zeg.. :oo wat ontzettend naar voor de ouders! gecondoleerd voor hun :(:) (afgezien het feit van het 'cadeau')

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:12

Jeetje.. Wat een verhaal! Tja Amerika, ik weet het niet meer hoor, met die wapens..

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:14

kleinvosje schreef:
Daarbij vraag ik me dan ook nog af welke ouder zijn 4 jarige kind een geweer geeft?

Ja, dat vraag ik me ook af, je bent toch niet goed snik als je je kind een geweer geeft?!?

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:15

Wat een verhaal!
Maar idd wie geeft een vier jarige nou een pistool cadeau, dast is toch ook te gek voor worden?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 11:17

Waarschijnlijk ouders die denken dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met "leren omgaan met wapens", en denken dat het allemaal niet fout kan lopen zolang hij alleen onder toezicht mag schieten. Maar dat een 5-jarige wel eens impulsief stiekem zijn speelgoed wil pakken en een patroon zo vergeten is er uit te halen dat overkomt je natuurlijk niet :x .

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:18

Ik word echt zò pissed van dit soort berichten he..? Die achterlijke Amerikanen die maar niet kunnen inzien dat die wapenwet uit het cowboy-tijdperk stamt..

Laat ze elkaar maar overhoop knallen daar.. vorm van natuurlijke selectie zullen we het maar noemen.. :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:20

Wat ik snap is dat een nieuwe wetgeving omtrent wapens er bij het parlement niet doorkomt. Juist met al die schietpartijen en dit soort 'ongelukjes'. Iedereen kan zomaar een wapen kopen...dat is vragen om trouble..

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:25

Kwanyin schreef:
Waarschijnlijk ouders die denken dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met "leren omgaan met wapens", en denken dat het allemaal niet fout kan lopen zolang hij alleen onder toezicht mag schieten. Maar dat een 5-jarige wel eens impulsief stiekem zijn speelgoed wil pakken en een patroon zo vergeten is er uit te halen dat overkomt je natuurlijk niet :x .

Het kind dacht misschien vast dat het een 'nep' pistool was, en was dus een soort ''spelletje,'' aan het spelen net z'n zusje..
Maar als ouders zijnde zal ik mijn kind NOOIT een echt pistool geven :n

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:33

Jeetje...en dat kind moet de rest van zijn leven door met de wetenschap dat hij zijn zusje omgelegd heeft... Hoe triest...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:35

Echt waar, ongelooflijk..... Hier zijn toch geen woorden voor? Diep triest zulke berichten, gadver.. :\

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:36

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:38

Het enige dat in mij opkwam was dit:
Afbeelding

Welke idioot geeft een 5-jarige een wapen |o

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:40

Martine_R schreef:
Ik word echt zò pissed van dit soort berichten he..? Die achterlijke Amerikanen die maar niet kunnen inzien dat die wapenwet uit het cowboy-tijdperk stamt..

Laat ze elkaar maar overhoop knallen daar.. vorm van natuurlijke selectie zullen we het maar noemen.. :x

Nou, nou :n Er zijn genoeg Amerikanen die de wapenwet net zo idioot vinden, een beetje nuance kan geen kwaad.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:40

Jeetje wat verschrikkelijk, maar waarom zou je als ouder je kind een geweer geven :\

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:41

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:42

Eigen schuld, dikke bult. Dat jochie kan er niets aan doen dat die ouders zo DOM zijn. Maar hé, het is Amerika, kijken we er echt nog zo raar van op? Ze leren er toch niets van..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:45

Aldus opvoeding in Amerika....

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:46

En het sneue hiervan is ook dat er altijd slachtoffers vallen die er helemaal niets mee te maken hebben. Ik kan hier ook met m'n pet niet bij...wie verzint het om een 4-jarige een wapen te geven?
Idd...Amerikanen...*zucht*...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:47

Nee, een deel van de opvoeding in Amerika dus. Dat het gros hier enkel afgaat op krantenberichten en zich niet verdiept in het debat rondom de wapenwetgeving in Amerika betekent toch ook niet dat iedere Nederlander op wordt gevoed als een kortzichtige relnicht :+

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:49

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 11:51

Amerika is gigantisch groot en er wonen verschillende types van mensen in zeer diverse gebieden. Die allemaal hun eigen mening over het nut van wapens hebben. Je kan bv een zakelijke stadse New Yorker niet gaan vergelijken met een Texaanse cowboy die in het grote wilde buiten leeft. Maar om je 4-jarige een echt geweer cadeau te doen ben je toch 8)7 .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:51

maikeltje schreef:
Jeetje...en dat kind moet de rest van zijn leven door met de wetenschap dat hij zijn zusje omgelegd heeft... Hoe triest...

Wat dacht je van die moeder.

Had ze 'm beter een Kindersurprise kunnen geven. O nee, die zijn verboden in de VS.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:52

mayniac_val schreef:
Nee, een deel van de opvoeding in Amerika dus. Dat het gros hier enkel afgaat op krantenberichten en zich niet verdiept in het debat rondom de wapenwetgeving in Amerika betekent toch ook niet dat iedere Nederlander op wordt gevoed als een kortzichtige relnicht :+

Gelukkig weet ik ook wel dat niet iedere Amerikaan een geweer voor een 4-jarige koopt. Maar het is dus wel mogelijk en dat alleen al is een enorm slechte zaak. En dat die wapenwet er niet doorkomt in eerste instantie zegt ook al genoeg vind ik. Betekent uiteraard niet dat alle Amerikanen voor wapens zijn.