Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:26

Groot nieuws, niet alleen onder juristen maar ongetwijfeld ook voor de niet juridisch onderlegde burger: Bram Moszkowicz is definitief uit zijn ambt gezet.
Voor deze uitspraak volgde al een schorsing van de orde vanwege hier niet volgen van de cursussen en het niet op orde hebben van de financiële administratie.
Moszkowicz is zijn beloftes bovenstaande zaken op orde te maken niet nagekomen en moet daar nu voor boeten.

Ansich natuurlijk treurig dat een jurist van dergelijk kaliber zijn beroep nooit meer kan uitoefenen. Anderzijds, wie niet horen wil moet blijkbaar maar voelen.
Wat vinden jullie?

Bron:nu.nl

Anoniem

Re: Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:31

Jeejj ik vind het heel dubbel.. Aan de ene kant is deze man volgens mij een heel goede advocaat, maar ook voor hem gelden bepaalde regels die voor iedere advocaat gelden. Ik kreeg soms alleen wel het idee dat hij erg hard werd aangepakt juist doordat hij zo bekend is :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:41

Als iemand niet in staat is een praktijk te voeren zonder zijn cliënten op te lichten dan kan hij geen advocaat zijn. Maakt niet uit of je beroemd bent of niet, of uit een advocatenfamilie komt. Dan heb je het belang van je cliënt niet voorop staan en dan moet je van het tableau. Zelfs als je een hele goede jurist zou zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:41

Ik kan het goed begrijpen dat hij uit zijn ambt is gezet. Hij hield zich niet aan de afspraken en regels, ja jammer dat je dan een bekende, goede advocaat bent. Dit zou een andere onbekende advocaat ook zijn overkomen als dat het geval zijn geweest.

Natuurlijk is het vervelend voor hem, maar hij had zijn zaakjes op orde moeten hebben, dan was dit niet gebeurd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:42

Grote bazen van wooncooperaties of banken begaan ook mega misstappen en krijgen nog giga bonussen mee en Moszkowicz wordt levenslang geschorst....
Ik vind het niet kunnen. Tijdelijke schorsing... oke. Flinke boete eroverheen... ook prima. Maar levenslang schorsen?? Nee, een gemis voor het strafrecht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:43

Moeilijk, maar wel volledig terecht. Als advocaat hoor je ten alle tijden naar eer en geweten (en volgens de wet) te handelen. Dat was bij hem niet het geval helaas.
Hopelijk een wijze les voor andere advocaten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:44

Suzanne F. schreef:
Grote bazen van wooncooperaties of banken begaan ook mega misstappen en krijgen nog giga bonussen mee en Moszkowicz wordt levenslang geschorst....
Ik vind het niet kunnen. Tijdelijke schorsing... oke. Flinke boete eroverheen... ook prima. Maar levenslang schorsen?? Nee, een gemis voor het strafrecht.

Mee eens. Het blijft een hele goede advocaat...,jammer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:46

Prrrr schreef:
Als iemand niet in staat is een praktijk te voeren zonder zijn cliënten op te lichten dan kan hij geen advocaat zijn. Maakt niet uit of je beroemd bent of niet, of uit een advocatenfamilie komt. Dan heb je het belang van je cliënt niet voorop staan en dan moet je van het tableau. Zelfs als je een hele goede jurist zou zijn.

Licht hij de client op, of licht hij de Nederlandse Staat op door niet netjes naar eer en geweten al zijn inkomsten te declareren?
En het niet volgen van bijscholingen, er zijn meer beroepstakken die daar met de pet naar gooien.

bromfiets

Gelukkig heeft hij z'n schnabbel bij Shownieuws nog...

jorika1986

Regels zijn regels, of je nou een Bn'er bent of niet.
Brammetje was natuurlijk een beetje een BN'er geworden in de loop der jaren.
Als jij niet voldoet aan de eisen en je krijgt een termijn opgesteld om alles op orde te krijgen en je doet er niets of onvoldoende aan, vind ik dat je gestraft moet worden.
Ja, en hoe je gestraft wordt...Dat hangt natuurlijk af van wat er precies niet op orde is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:49

Tja, als je je papieren niet op orde hebt en ook niet op orde krijgt lijkt me dit een logisch gevolg. Maar persoonlijk vind ik dat levenslang wel heel definitief.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:51

Cassidy schreef:
Prrrr schreef:

Licht hij de client op, of licht hij de Nederlandse Staat op door niet netjes naar eer en geweten al zijn inkomsten te declareren?
En het niet volgen van bijscholingen, er zijn meer beroepstakken die daar met de pet naar gooien.

en dat maakt het minder erg?
Hij is niet sielugh en heeft dit willens en wetens gedaan. Hij is echt niet dom dus mag nu ook netjes de gevolgen dragen.
Had ie maar beter na moeten denken. Vooral onzorgvuldig omgaan met clienten kan echt niet.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-04-13 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:58

Het is niet helemaal definitief:
Theoretisch is het overigens wél mogelijk dat Moszkowicz ooit terugkeert in de advocatuur. ''Als hij zijn zaken ingrijpend verandert en op orde brengt, kan hij in beginsel toestemming vragen opnieuw tot de balie te worden toegelaten'', zei G.J. Visser, woordvoerder van het Hof van Discipline maandag.
Moszkowicz zou dat vanaf morgen al kunnen doen, aldus Visser. ''Of over een half jaar of een jaar. Op ieder gewenst moment.'' (http://www.nu.nl/binnenland/3403564/hoo ... -ambt.html)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:59

Relaxed schreef:
Ik kreeg soms alleen wel het idee dat hij erg hard werd aangepakt juist doordat hij zo bekend is :j

Gelukkig is in ieder geval niet het omgekeerde gebeurd. Ik heb het idee dat zijn toenemende bekendheid ervoor gezorgd heeft dat hij zich onschendbaar begon te voelen. Het risico bestond dat deze hoogste straf niet werd doorgezet, omdat het hier natuurlijk wel ging over 'de grote Moszkowicz', die de advocatuur erg mooi wist te verkopen in de media. Zo'n grote naam uit zijn ambt zetten is nogal wat, maar ik vind het een goede zaak dat het toch gebeurd is. Het zou niet goed te praten zijn als hij weg kwam met een lichtere straf vanwege zijn naam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:02

Cayenne schreef:
en dat maakt het minder erg?
Hij is niet sielugh en heeft dit willens en wetens gedaan. Hij is echt niet dom dus mag nu ook netjes de gevolgen dragen.
Had ie maar beter na moeten denken.

Sorry, een moordenaar die willens en wetens iemand om zeep helpt, komt ook na verloop weer vrij. Dan is levenslang, als het echt levenslang is, weer eens mateloos overdreven voor een misstap/aantal misstappen die Brammetje gemaakt heeft.

De proporties zijn weer eens serieus zoek....

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:05

ik heb de bovenkant van zijn hoofd gezien in Den Bosch. (yeah),
kon jammer genoeg niet horen wat die te zeggen had, al die camera mensen en journalisten stonden er omheen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:12

Cassidy schreef:

Ik heb eerder de indruk dat de kennis van zaken weer eens serieus zoek is.

Als ik de kans zou krijgen om onder vier ogen met Moszkowicz te praten en hem één vraag te mogen stellen, zou ik hem vragen of hij zelf werkelijk een andere uitspraak had gedaan als hij in de plaats was geweest van de rechters van het Hof van Discipline.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:17

alsof de andere advocaten van dat caliber zulke lieverdjes zijn... dat geloven jullie toch zelf niet

hoe beter ze zijn des te meer weggetjes weten ze om iets te omzeilen, bram kwam alleen ff de verkeerde tegen

vind het heel jammer dat ze dat zo oplossen, nou zijn ze eindelijk van hem af want vijanden heeft ie ook gemaakt in zijn loopbaan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:24

maura schreef:
Cassidy schreef:

Ik heb eerder de indruk dat de kennis van zaken weer eens serieus zoek is.

Als ik de kans zou krijgen om onder vier ogen met Moszkowicz te praten en hem één vraag te mogen stellen, zou ik hem vragen of hij zelf werkelijk een andere uitspraak had gedaan als hij in de plaats was geweest van de rechters van het Hof van Discipline.

O dat kan best dat de kennis van zaken zoek is, ben geen jurist, geen verstand van de wet en de gaten die erin zitten die menig advocaat wel weet. Maar wat ik wel zie is dat er genoeg witte boorden criminaliteit is en men er wel mee wegkomt, waar een kleine dief wel voor wordt opgepakt en moet zitten (en vervroegd wordt vrijgelaten) als hij er niet met een alternatieve straf vanaf komt. Daarmee wil in niet zeggen dat Bram zonder straf had weg moeten komen, maar als ze hem echt levenslang hebben gegeven, dit mateloos overdreven is.

Hij zal niet anders kunnen dan met hangende pootjes terugkomen. Zou het zonde vinden van zijn kennis en ervaring als hij nu ineens een ander beroep zou kiezen. Zie hem nou niet direct als putjesschepper, jij wel?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:25

Ik vind levenslang ook een veel te zware straf... Het zal een gemis zijn denk ik zo, dat hij zijn beroep niet meer uit mag oefenen...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:25

Om Bram hoef je je geen zorgen te maken hoor. Die heeft nog een hele berg schnabbels op voorraad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:26

Als hij die schnabbels maar niet ook kwijtraakt. Veel krijgt hij toch omdat hij advocaat is en een BN-er

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:27

speurneusc schreef:
alsof de andere advocaten van dat caliber zulke lieverdjes zijn... dat geloven jullie toch zelf niet

hoe beter ze zijn des te meer weggetjes weten ze om iets te omzeilen, bram kwam alleen ff de verkeerde tegen

vind het heel jammer dat ze dat zo oplossen, nou zijn ze eindelijk van hem af want vijanden heeft ie ook gemaakt in zijn loopbaan

het heeft volgens mij te maken met jalouzie van zijn collega's...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:28

Cassidy schreef:
Als hij die schnabbels maar niet ook kwijtraakt. Veel krijgt hij toch omdat hij advocaat is en een BN-er

Een BN-er blijft hij en iemand met veel kennis op het gebied van het strafrecht ook. Geloof niet dat hij minder zal worden uitgenodigd nu, zijn mening blijft interessant.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:30

O, als je gratis uit die kennis kan putten, waarom niet. Zou hij daarvoor betaald krijgen, vraag me dat zomaar af...