Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 23:56

http://mobiel.nu.nl/algemeen/3403377/leidse-scholen-dicht-dreiging-schietpartij.html
Citaat:
De politie heeft zondag een melding gekregen over een mogelijke schietpartij op zeer korte termijn in Leiden. Op last van de politie en de gemeente is besloten alle middelbare- en MBO-scholen in de stad maandag gesloten te houden.

Dat meldt de politie zondagavond.

Door een nog onbekende persoon is een bericht geplaatst op een internetsite, waarin een mogelijke schietpartij wordt die binnen enkele dagen zal plaatsvinden. 'Gezien de ernst van de dreiging is besloten geen enkel risico te nemen', aldus het bericht.

De gemeente, politie en openbaar ministerie nemen de zaak 'zeer serieus'. Omdat de politie niet weet om welke school het gaat is besloten alle scholen in de gemeente maandag te sluiten.

Leerlingen en ouders zijn voor zover mogelijk geïnformeerd over de situatie. De politie onderzoekt wie het bericht geplaatst heeft.

Door: NU.nl/ Lara Zevenberg

Ik vind t top! Gelijk actie ondernemen ipv afwachten! Ben wel erg benieuwd morgen..

Floor_x

Re: Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:26

Pfff ik las het...
Ik woon in Leiden, zit er niet meer op school maar uiteraard veel vrienden en bekenden wel.
Ik volg het dus, ben erg benieuwd hoe dit afloopt :=

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:30

Erg eng. Ik heb veel bekenden en vriendinnen daar op school zitten.. kreeg van een vriendiin de volgende link doorgestuurd. Een screencopy van het bericht: http://oi34.tinypic.com/le4d4.jpg . Kweet alleen niet ofdit het echte bericht is...

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:35

Ik zit op school in leiden en wij hebben inderdaad vrij morgen, maar ik ben echt bang voor de komende dagen. Over een maand examens dus kan eigenlijk echt geen lessen missen. Ik hoop dat ze de dader zo snel mogelijk vinden, anders ga ik de rest van de week echt niet met een gerust hart naar school..

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:57

Getver ik woon er niet ook. Heb vriendje maar gezegd dat ie niet naar de universiteit moet gaan voor de zekerheid...

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:18

annetjee19 schreef:
Erg eng. Ik heb veel bekenden en vriendinnen daar op school zitten.. kreeg van een vriendiin de volgende link doorgestuurd. Een screencopy van het bericht: http://oi34.tinypic.com/le4d4.jpg . Kweet alleen niet ofdit het echte bericht is...

Ik ben benieuwd, maar de foto doet het hier niet!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:19

Het is echt eng dit hopen dat diegene gauw gepakt is. Ik snap niet waarom dit soort mensen bestaan

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:22

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:24

oh getver wat eng

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:26

Toch maar blij dat 'iedereen' op het internet zit, zowel de mongolen die zo dom zijn om zoiets te posten, als de mensen die het doorgeven!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:57

Ja precies heb ook geretweet

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:50

De uni's blijven wel open. Beetje eng toch wel. Ik twijfel of ik naar mijn college zal gaan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:02

Ik ga niet naar de uni. Wie weet wat zo'n gek gaat doen als scholen gesloten zijn. Daarnaast wordt ook op de uni Nederlands gegeven, dus ben er niet gerust op dat uni veilig is. En veel mensen noemen dat ook school....

Overigens zou ik niet fijn zitten op de uni. Je bent toch meer bezig met opletten wat om je heen gebeurt dan op de les denk ik.

Overigens moet ik iets inleveren, maar dat gaat nu maar per mail. Hoop dat leraar begrip heeft. Ik ben niet de enige van ons studiegroepje.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:06

Nounou, je kan ook nergens meer naar school gaan of een marathon lopen zonder dat je met de dood wordt bedreigd... vandaag dus geen school, en morgen denk ik ook niet als die engerd nog niet opgepakt is!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:07

Ik werk in leiden, wel triest hoor. Kan het bericht niet zien overigens

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:14

Ik kan het bericht ook niet zien, goed dat er zo alert op gereageerd wordt. Hoop dat het een storm in een glas water is. Toen ik (lang geleden ;) ) op school zat hebben we een aantal keer een bommelding gehad: hele school geëvacueerd etc. Bleek achteraf de vriend van een leerling te zijn geweest omdat zij zin had in een dagje vrij. Hopelijk zit hier ook zoiets achter.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:35

Pff.. Zo kun je wel de scholen dichthouden toch? Wat vandaag niet kan kan morgen nog wel??
Maar wat een debiel zeg. Wat kan die docent hem ooit misdaan hebben? :?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:07

Als je naar het HBO of de uni moet zou ik voorlopig ook even lekker thuis blijven... :\

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:14

zijn er veel mensen die ook wegblijven van de uni en de hogeschool?
anders ga ik mn zusje terug sturen haha, ze hadden natuurlijk alleen gezegd middelbare scholen en MBO's maargoed.. nu daar allemaal politie voor de deur staat, waarom niet de scholen die wel open zijn?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:18

zap schreef:
Ik ga niet naar de uni. Wie weet wat zo'n gek gaat doen als scholen gesloten zijn. Daarnaast wordt ook op de uni Nederlands gegeven, dus ben er niet gerust op dat uni veilig is. En veel mensen noemen dat ook school....

Overigens zou ik niet fijn zitten op de uni. Je bent toch meer bezig met opletten wat om je heen gebeurt dan op de les denk ik.

Overigens moet ik iets inleveren, maar dat gaat nu maar per mail. Hoop dat leraar begrip heeft. Ik ben niet de enige van ons studiegroepje.

Er is niet gezegd dat het een docent Nederlands is toch? "Dutch teacher" kan zowel docent Nederlands, als Nederlandse docent zijn natuurlijk.. Maar dat terzijde ;)

Ik denk dat als het hier was ik wel gewoon naar de uni zou gaan. Weet niet hoe dat in Leiden is maar hier heb je 20 verschillende uni locaties, dus de kans dat er wat gebeurd is klein. Daarbij denk ik dat de gemeente de uni's wel zou hebben gesloten als ze daar een dreiging verwacht hadden. Ze hebben immers ook bij de andere scholen meteen actie ondernomen..

Edit: on the other hand is het natuurlijk wel zo dat er een goede voorbereiding is als ze nu nog steeds de locatie van het bericht (zelfs met behulp van fbi) niet hebben kunnen achterhalen. Dan lijk het wel vrij serieus..
Laatst bijgewerkt door imd op 22-04-13 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:20

Nederlandse leraren zijn er op universiteiten en hbo's ook... Ik zou het risico niet willen lopen, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Gok dat niet iedereen zich bedreigd zal voelen.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:21

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:27

Tja ik neem het risico niet. Ik zei gisteren ook van ik ga gewoon naar de uni. Maar na een nachtje slapen denk ik er anders over. Denk overigens wel dat je anders denkt als het niet je eigen stad/school is, maar dat terzijde. Het komt wel erg dicht bij.

Overigens zit ik op de locatie waar de talen (en dus ook Nederlands) wordt gegeven. Mochten het gaan over docent Nederlands.

Ik kan trouwens ook nergens vinden waarom besloten is dat uni open kan blijven. Politie geeft ook geen duidelijk antwoord. Ook op Twitter lees je de bedenkingen tbv open laten uni en hbo.
Laatst bijgewerkt door zap op 22-04-13 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:27

nee he...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:31

zap schreef:
Tja ik neem het risico niet. Ik zei gisteren ook van ik ga gewoon naar de uni. Maar na een nachtje slapen denk ik er anders over. Denk overigens wel dat je anders denkt als het niet je eigen stad/school is, maar dat terzijde. Het komt wel erg dicht bij.

Overigens zit ik op de locatie waar de talen (en dus ook Nederlands) wordt gegeven. Mochten het gaan over docent Nederlands.

Ik kan trouwens ook nergens vinden waarom besloten is dat uni open kan blijven. Politie geeft ook geen duidelijk antwoord. Ook op Twitter lees je de bedenkingen tbv open laten uni en hbo.

Daarom ook de "ik denk" :)

Er werden op het journaal wel vragen gesteld waarom de basisscholen nog open waren, dat was omdat de aanwijzingen duidden op een mbo of middelbare school, volgens de politie.