Citaat:De autoriteiten van Sotsji zijn van plan meer dan 2000 zwerfhonden en zwerfkatten uit te roeien. De stad vindt dat nodig vanwege de Olympische Winterspelen die daar in 2014 plaatsvinden. Dat meldde het Russische persbureau Ria Novosti.
Zwerfdieren zijn niet goed voor het imago van de stad en voor de veiligheid van de buitenlandse bezoekers, is de gedachte. Er is overwogen om de zwerfdieren op te vangen, maar dat zou te veel kosten.
In totaal zal de stad ruim 41.000 euro kwijt zijn aan het vangen en 'opruimen' van de dieren. Russische dierenactivisten zijn fel tegen het plan. Zaterdag zijn ze de straat opgegaan om een 'humane' manier te eisen om van de dieren af te komen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... elen.dhtml
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik denk zelf, dat het voor de meeste zwerfdieren beter is, dat ze inderdaad op een humane manier afgemaakt worden, omdat veel dieren gewoon niet gezond zijn, moeite moeten doen om aan voedsel te komen, en er gewoon een overschot is doordat er steeds meer zwerfhonden bij komen door geboorte enzo. Maar ik vind het van den zotte dat de dieren ineens afgemaakt moeten worden, omdat ze een dreiging zijn voor de olympische spelen. Ook ben ik bang, dat het niet op de meest diervriendelijke manier gaat. Bijvoorbeeld door middel van gif oid.