Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ter vergelijking: De Amerikaanse president Barack Obama verdient 400.000 dollar per jaar, de Duitse bondskanselier 199.000 euro en de Koning van Spanje 150.000 euro.
Hierbij komt dat zij wel belasting betalen over hun inkomen en de Oranjes niet.
rommulus schreef:Beveiliging, onderhoud paleizen, etc etc
pmarena schreef:Het is een lekker bedrag ja
Maar om te kunnen beoordelen of dit te veel (of te weinig) is, moet je eerst weten wat hij er allemaal van moet betalen en moet je het ook proberen te vergelijken inderdaad, met andere functies (lastig denk ik want dit is toch vrij uniek) waarbij er vergelijkbaar veel druk op iemands schouders ligt.
Ik zou zelfs voor dat "salaris" niet met hem willen ruilen hoor eerlijk gezegd
Amaris schreef:pmarena schreef:Het is een lekker bedrag ja
Maar om te kunnen beoordelen of dit te veel (of te weinig) is, moet je eerst weten wat hij er allemaal van moet betalen en moet je het ook proberen te vergelijken inderdaad, met andere functies (lastig denk ik want dit is toch vrij uniek) waarbij er vergelijkbaar veel druk op iemands schouders ligt.
Ik zou zelfs voor dat "salaris" niet met hem willen ruilen hoor eerlijk gezegd
Nou, als je ziet dat Obama het met de helft doet, en dát is me pas een functie waar je U tegen zegt. Over druk op schouders nog niet gesproken.
En dan zo'n lintjesdoorknippend Hollandertje dat 2x zoveel verdient (okee, ik weet wel dat het hard werken is, maar dat hij nou te maken heeft met 1e klas wereldproblemen... naahhh)
pmarena schreef:Ik weet niet wat Obama er van moet betalen, en ook niet van W-A dus kan het niet tegen elkaar afwegen
Wat wel een groot verschil is, is dat Obama maar een aantal jaren deze druk op zijn schouders heeft liggen, en er heel bewust voor gekozen heeft.
W-A zit zijn hele leven aan die ellende vast en is het opgedrongen van kleins af aan.
Hij heeft natuurlijk wel mogelijkheden om het hele circus vaarwel te zeggen maarja dit is toch wel een beetje zijn verantwoordelijkheid om dit op zich te nemen en daar loopt hij niet voor weg. Ik vind dat het best wel stevig beloond mag worden als je je hele leven in dienst stelt van je land...want daar komt het natuurlijk wel op neer. W-A zit er zijn hele leven aan vast en dat is toch wat anders dan een situatie van een Obama.
Ik weet ook niet goed wat een W-A zoal doet. Je ziet dat ze even een rondje komen doen ergens, een lintje doorknippen, wat handen schudden en vriendelijk zwaaien en knikken. Op staatsbezoeken gaan enzo. Het is allemaal geen lichamelijk zwaar werk dag-in-dag-uit. Maar ik denk dat ze toch wel flink zitten te studeren op feitenkennis enzo zodat ze goed op de hoogte zijn van wat er speelt. En je hele leven staat in het teken van dat koningsschap... het is niet je werk, maar je leven en dat is best pittig en daar is hij ook niet altijd blij mee geweest volgens mij, als kind liet hij dat nog wel merken
Die mensen worden toch een beetje geleefd, worden constant in de gaten gehouden en staan voortdurend bloot aan allerlei kritiek en verwachtingen van mensen.
Het is een gouden kooi wat mij betreft.