Noord Korea in staat van Oorlog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 10:43

Noord-Korea gaat door met zijn dreigende taal en waarschuwingen. Het land is naar eigen zeggen 'in staat van oorlog' met buurland Zuid-Korea.
Dat heeft het Noord-Koreaanse persbureau KCNA bekendgemaakt. Hoewel er geen bommen zijn gevallen, zou er sprake zijn van 'een kernoorlog op het Koreaanse schiereiland'.
Standbeelden

Volgens Noord-Korea is 'volkomen duidelijk' dat Zuid-Korea en de Verenigde Staten het land willen veroveren.

Het persbureau schrijft dat Amerika en Zuid-Korea precisie-aanvallen willen uitvoeren op standbeelden van de voormalige leiders Kim il-sung en Kim Jong-il, 'symbolen van Noord-Korea's waardigheid'.
Kernproef

De spanningen tussen Noord- en Zuid-Korea zijn toegenomen sinds het geïsoleerde Noord-Korea in december een raket lanceerde en in februari een derde kernproef hield.

Vrijdag maakte Noord-Korea bekend dat zijn raketten in staat van paraatheid zijn. Dat was een reactie op een 'provocatie' van de Verenigde Staten, een trainingsvlucht van twee Amerikaanse B-2 stelthbommenwerpers die donderdag plaatshad.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1215713W/

------
Noord-Korea laat zich niet afschrikken door strengere sancties van de Verenigde Naties (VN). Het land dreigt nu met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Pyongyang zegt dat Noord-Korea het recht heeft om de aanval uit te voeren op 'het hoofdkwartier van de agressor'.
Oorlog

Volgens de regering in Pyongyang zijn de Verenigde Staten bereid een nucleaire oorlog te voeren en mag Noord-Korea zich verdedigen. Het regime heeft de afgelopen weken herhaaldelijk geprovoceerd.
Woensdag stelde Noord-Korea al een vlieg- en vaarverbod in langs het kustgebied van het land. Dat betekent waarschijnlijk dat er de komende dagen een reeks militaire oefeningen zullen plaatshebben.
Akkoord

Noord-Korea dreigde ook een eind te maken aan de in wapenstilstand met Zuid-Korea, waarover de landen 1953 een akkoord bereikten. Het regime wil tot deze stap overgaan als de Verenigde Staten en Zuid-Korea gezamenlijke militaire oefeningen niet staken.

De VN-Veiligheidsraad staat op het punt strengere sancties in te voeren tegen Noord-Korea vanwege een kernproef die vorige maand werd uitgevoerd.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1193448W/

Wordt je toch éng van? :oo

Peelie

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:47

Wat een gedoe...

Ik vraag me af wat er dreigend is aan een oefening met 2 over vliegende vliegtuigen...

Wat een gemiep om niks.

Die N-koreanen hebben veel te lange tenen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:48

Wat een gestoord land (politiek) is noord korea toch...Zal me niets verbazen als het echt een keertje uit de hand loopt. Bah

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:36

Paar dagen later en nog een hoop dreiging verder. Wat denken jullie? Zal Noord-Korea daadwerkelijk aanvallen?
Ik denk (en hoop) het niet. :n

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:39

Een aanval van Noord-Koreaanse kant zou echt zelfmoord zijn. Hoop het voor de mensen die er wonen dat het niet gebeurt.
Een groot deel van de mensen is totaal gehersenspoeld, beter is een verandering van binnenuit, maargoed dat is ook lastig.

Wat ik mij wel voor kan stellen is dat iemand op een gegeven moment een fout/misrekening maakt in al dit gedreig (Noord-Korea, Zuid-Korea of Amerika) waardoor de boel escaleert...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:25

Ik ben wel huiverig voor deze nieuwe dreiging, bang voor beide zijden en niet in kleine mate wat de US gaat doen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:26

_Saar schreef:
Paar dagen later en nog een hoop dreiging verder. Wat denken jullie? Zal Noord-Korea daadwerkelijk aanvallen?
Ik denk (en hoop) het niet. :n
Ik acht die kans niet zo heel groot. Zoals panny al aangeeft zou dat praktisch zelfmoord zijn voor het land, want naast de VS zit China hier ook bovenop, en die zijn niet zo gediend van dat gedonder in hun "achtertuin".

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:34

Een oorlog zou inderdaad zelfmoord zijn, gezien de tegenstanders. Er is echter meer aan de hand en dat baart me meer zorgen. De houding van Washington en de verschrikkelijke binnenlandse mensenrechtenschendingen in Noord-Korea.
Dat Amerika niets liever doet dan Pyongyang te provoceren, als er dan oorlog uitbreekt, het op een ander steken.
Amerika is bezig met praktijken die heel anstaanjagend en reeël zijn, maar daarvoor maak ik een ander topic aan om deze niet te bevuilen ;)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:46

In mijn ogen spoort dat noord Korea niet hoor...wat zijn ze toch aan het doen, en wat heeft het voor gevolgen voor de rest van de wereld? Ach..wie een hond wil slaan... Maar toch sporen ze niet!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:48

Cambiar, hoe weet je dat Amerika bezig met dergelijke dingen.. Zoals het nu in het nieuws gebracht wordt, lijkt het net of Amerika niet serieus wil reageren..en waarom zouden ze ook? Of zijn er stiekem andere dingen aan de hand?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:56

Buitenlandse problemen, zoals dreiging met/van (kern)oorlog is ook een tactiek om aandacht van binnenlandse problemen af te leiden en intern alle neuzen 1 kant op te krijgen. In de huidige economische crisis is dat op beide landen van toepassing.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Dat is waar.. Alleen jammer dat er zoveel onschuldigen de dupe van zijn / worden..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:59

Ik vind het eerlijk gezegd wel eng worden, het klinkt toch wel alsof er echt oorlog gaat komen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:03

1e Beperkende factor in oorlogsvoering is geld, USA is blut (en er valt daar niks te halen) en Noord-Korea kan dan zeker niet aan genoeg brandstof komen om de tanks te laten rijden. Bombardement en smijten met raketten (al dan niet met nucliaire lading) is mogelijk, maar op de straling (helaas ernstig zat) na bereiken die Europa niet.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:07

De yanken zijn aan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan bij Kim Jong-un... >;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:58

Sinds Kim Jong-Un aan de macht is lijkt het alleen maar bergafwaarts te gaan met Noord Korea. En bergop met het aantal waanideeën...

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:18

Noord Korea heeft vandaag een tweede lange afstandsraket verplaatst, nadat eerder een eerste raket in stelling gebracht is.
Als reactie heeft Zuid-Korea twee oorlogsschepen opdracht gegeven om zich te positioneren voor de kust van Noord-Korea.

Die lange afstandsraketten kunnen Zuid-Korea en Japan raken en misschien ook het Amerikaanse eilandje Guam....

Wáár is die Kim Jong Un mee bezig?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:21

Ik zou me meer zorgen maken om wat China gaat doen in deze situatie.

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:24

Tieneke schreef:
Ik zou me meer zorgen maken om wat China gaat doen in deze situatie.

Ik heb het nieuws/ praatprogramma's al een paar dagen gemist. Wat zouden mogelijke acties van China kunnen zijn?
Ben heel benieuwd, China zal niet blij zijn met dit 'gezeik'.

Kim-Jong-Un zelf maakt zich iig ook zorgen: http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... etail.html
Laatst bijgewerkt door panny op 05-04-13 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:25

China is bondgenoot van Noord-Korea... Maar wat China nou zou kunnen gaan doen... Het is wel een economische grootmacht natuurlijk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:26

Noord Korea vind ik maar een eng land...
Wat hebben ze en wat kunnen ze? Niemand weet het.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:27

China is de enige bondgenoot die Noord-Korea nog heeft, ook al stemden ze eerder in met de sancties tegen N-K. Als de VS de eerste dode zou brengen, dan kan het goed zijn dat China zich ook tegen de VS keert. En dan krijg je pas oorlog op allerlei gebieden. Ik hoop maar dat de VS niets doet tot NK een raket afvuurt of zo.

Ergens denk ik niet dat een oorlog in NK slecht zou zijn. Het zou misschien een einde kunnen maken aan die verborgen miserie daar.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:29

Mijn man had het er over dat de VN die raketten wel uit de lucht kunnen vissen...
Laten we het maar hopen. Brr.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:29

Word ik toch bang van :\ Hopelijk geen derde wereldoorlog :?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:30

Och N-K heeft bij lange na niet voldoende brandstof om een oorlog te voeren, en de USA niet genoeg geld.
Zie het nog niet zo snel uit de hand lopen :)